Κατεβάστε το Newsletter  

Newsletter Φεβρουάριος 2025

Αδειοδότηση και έλεγχος επιχειρήσεων με ένα κλικ.

Η νέα πλατφόρμα με την ονομασία Open Business, η οποία αντικαθιστά αυτήν που είχε δημιουργηθεί το 2017, τη Notify Business, τίθεται επιτέλους σε λειτουργία σχεδόν εννέα χρόνια μετά τη θέσπισή της και περίπου επτά χρόνια μετά την προκήρυξη του σχετικού διαγωνισμού. Σημειώνεται ότι η πρόσβαση στην πλατφόρμα Open Business γίνεται μέσω της ηλεκτρονικής διεύθυνσης  https://openbusiness.mindev.gov.gr/.
Οι τομείς όπου ανήκουν οι δραστηριότητες που θα αδειοδοτούνται μέσω της πλατφόρμας είναι οι ακόλουθοι: 1.Μεταποίηση-Εφοδιαστική-Περιβάλλον-Πληροφορική. 2.Εξόρυξη. 3.Καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος-Ψυχαγωγία-Τουρισμός. 4.Κτηνοτροφία- Υδατοκαλλιέργειες-Κτηνιατρικές δραστηριότητες. 5. Εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης οχημάτων. 6. Διατροφή-Ευεξία. 7.Εκπαίδευση-Κατάρτιση. 8.Κοινωνική μέριμνα. Το OpenBusiness, εκτός από τη διαδικασία υποβολής της γνωστοποίησης, υποστηρίζει επιπλέον και τη διαδικασία έγκρισης εγκατάστασης ή λειτουργίας μιας δραστηριότητας, από την υποβολή της αίτησης μέχρι την έκδοση της τελικής απόφασης. Μέσω του νέου πληροφοριακού συστήματος υποστηρίζονται ακόμα οι τροποποιήσεις, η ανάρτηση και η επικαιροποίηση των δικαιολογητικών, η υποβολή άλλων συναφών με την αδειοδότηση αιτημάτων, η μεταβίβαση της δραστηριότητας και η δήλωση παύσης λειτουργίας της. Στο OpenBusiness δημιουργείται ψηφιακή θυρίδα για κάθε οικονομικό φορέα, όπου καταχωρίζονται όλες οι εγκαταστάσεις του, οι δραστηριότητες που ασκεί σε κάθε εγκατάσταση και το πλήρες ιστορικό της αδειοδότησης. Έτσι, οι φορείς της δημόσιας διοίκησης που εμπλέκονται με τις σχετικές διαδικασίες και ανέρχονται συνολικά σε 1.336, θα μπορούν να ανατρέχουν στην ψηφιακή θυρίδα κάθε οικονομικού φορέα (επιχείρησης), αντικαθιστώντας έτσι τους παραδοσιακούς φακέλους αρχειοθέτησης και βέβαια να αναζητούν κάθε πληροφορία μέσω της διαδικτυακής πύλης.

Υπό πίεση οι μικρές ακτοπλοϊκές.

Τα νησιά της Ελλάδας και την ηπειρωτική χώρα εξυπηρετούν τα καλοκαίρια 155 πλοία τα οποία ταξιδεύουν καθημερινά σε 115 λιμάνια, είτε συνδέοντάς τα με την ενδοχώρα είτε μεταξύ τους. Τα καράβια αυτά ανήκουν σε 33 εταιρείες. Εκείνες οι εταιρείες που μπορούν να σηκώσουν το βάρος των επενδύσεων που απαιτούνται για την πράσινη μετάβαση, αλλά και να αντέξουν τα αυξημένα κόστη καυσίμων, μετρούνται στα δάχτυλα του ενός χεριού. Και κάπως έτσι ξεκινάει ένας γύρος συγχωνεύσεων και εξαγορών εταιρειών ή και πλοίων, καθώς κάποιες μεσαίου μεγέθους επιχειρήσεις θα προσπαθήσουν να αποκτήσουν το εκτόπισμα και την εταιρική δομή που θα τους επιτρέψει πρόσβαση σε δημόσιες αλλά και τραπεζικές χρηματοδοτήσεις. Να γίνουν δηλαδή αυτό που στην τραπεζική αγορά λέγεται bankable. Εταιρείες που μπορούν να προσελκύσουν το τραπεζικό ενδιαφέρον, διαθέτοντας τη φερεγγυότητα και την αξιοπιστία που αναζητούν οι τραπεζίτες.

Φοιτητικές εστίες και από ιδιώτες.

Την πολύ υψηλή ζήτηση για στέγαση φοιτητών σε διάφορες πόλεις της χώρας, παράλληλα βέβαια με την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, φιλοδοξούν να εκμεταλλευτούν ιδιώτες επενδυτές που προχωρούν σε σημαντικές κινήσεις ανάπλασης υφιστάμενων κτιρίων, π.χ. παλιών ξενοδοχείων, προκειμένου να προσφέρουν σύγχρονους χώρους διαμονής σε ανταγωνιστικό κόστος. Ήδη, υπολογίζεται ότι λειτουργούν πανελλαδικά πάνω από 500 διαμερίσματα για φοιτητές σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα και Ξάνθη, ενώ δρομολογούνται και νέες κινήσεις. Το κόστος ενοικίασης των ακινήτων αυτών υπολογίζεται ότι είναι κατά 20% έως 40% υψηλότερο συγκριτικά με μια συμβατική κατοικία στην ίδια περιοχή ή πόλη και κυμαίνεται από 300 έως 700 ευρώ, ανάλογα με την τοποθεσία και την επιφάνεια. Ωστόσο, τα διαμερίσματα αυτά είναι πλήρως επιπλωμένα κι εξοπλισμένα με όλες τις απαιτούμενες συσκευές για τη διαμονή του φοιτητή (π.χ. κουζίνα, ψυγείο, τηλεόραση κτλ.), ενώ στην τιμή περιλαμβάνονται επίσης οι λογαριασμοί κοινής ωφελείας, δηλαδή το κόστος του ηλεκτρικού ρεύματος, του νερού και της πρόσβασης στο Διαδίκτυο. Αν συνυπολογιστούν όλα τα παραπάνω, οι τιμές είναι ευθέως ανταγωνιστικές ενός συμβατικού διαμερίσματος. Παράλληλα, τα διαμερίσματα των ιδιωτών είναι σύγχρονων προδιαγραφών, καθώς βρίσκονται σε πλήρως ανακαινισμένα κτίρια και συστεγάζουν κι άλλους φοιτητές, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την κοινωνικοποίηση και την ελευθερία που έχουν οι ένοικοι φοιτητές. Αυτός είναι και ο λόγος που τα ακίνητα αυτά καταγράφουν πληρότητες άνω του 95%. Το κόστος ενοικίασης κυμαίνεται από 450 ευρώ για διαμερίσματα των 20 τ.μ.-25 τ.μ., μέχρι 650 ευρώ για ακίνητα των 60 τ.μ.- 65 τ.μ. Ωστόσο, σε αυτές τις τιμές δεν περιλαμβάνονται οι σχετικοί λογαριασμοί κοινής ωφελείας και διαδικτύου, ενώ αφορούν και σπίτια χωρίς έπιπλα και συσκευές.

Αναζητώντας νέα ταλέντα στην Πάτρα. Δημιουργούν hub καινοτομίας.

Σε έναν αγώνα προσέλκυσης νέων ταλέντων έχουν επιδοθεί τα τελευταία χρόνια κυρίως τεχνολογικές εταιρείες αλλά και επιχειρήσεις από άλλους κλάδους, διευρύνοντας το πεδίο αναζήτησης και στις πόλεις της περιφέρειας. Με το σύνθημα «Πηγαίνουμε εμείς στο ταλέντο αντί να περιμένουμε να μας βρει» δημιουργούν κέντρα καινοτομίας σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας, με την Πάτρα να αναδεικνύεται σε κομβικό σημείο αυτής της στρατηγικής. Η τελευταία άφιξη στην Πάτρα είναι της εταιρείας ανάπτυξης λογισμικού Profile, η οποία πρόσφατα άνοιξε ένα νέο γραφείο που θα λειτουργήσει ως κέντρο έρευνας και ανάπτυξης (R&D). Δεν πρόκειται για το μοναδικό κέντρο της εισηγμένης, καθώς το 2020 είχε προηγηθεί η δημιουργία θυγατρικής στη Θεσσαλονίκη, όπου απασχολούνται εξειδικευμένοι μηχανικοί πληροφορικής για τις νέες ψηφιακές τραπεζικές πλατφόρμες της Profile. Με τον στόχο για το hub της Πάτρας να φθάνει στα 40-50 άτομα σε βάθος χρόνου, ο κ. Αγγελίδης αναγνωρίζει τον έντονο ανταγωνισμό. Να σημειωθεί ότι η Uni Systems μαζί με την Knowledge, μια εταιρεία που εδρεύει στην Πάτρα, προχώρησαν το 2023 στη δημιουργία ενός technology hub με στόχο την ανάπτυξη εξειδικευμένης ομάδας στελεχών που θα καλύπτει ποιοτικά και ποσοτικά τις αυξανόμενες ψηφιακές ανάγκες των σύγχρονων επιχειρήσεων. «Αυτή τη στιγμή στο hub απασχολούνται περίπου 20 άτομα σε ειδικότητες του κύκλου ανάπτυξης λογισμικού, ενώ η θερμοκοιτίδα καινοτομίας Pleiades IoT, spin-off της Uni Systems, έχει δημιουργήσει περιφερειακή θυγατρική στην Πάτρα, εντός του Επιστημονικού Πάρκου Πατρών, όπου αναπτύσσει διάφορες δράσεις τόσο στην ανάπτυξη του τοπικού οικοσυστήματος όσο και στην υλοποίηση των έργων».

Τζέιμς Μποντ: Στα δικαστήρια για το εμπορικό σήμα του 007.

Η αμερικανική εταιρεία Danjaq, που διαχειρίζεται το trademark «Τζέιμς Μποντ», αξίας πολλών δισ. δολαρίων, δίνει μάχη για να διατηρήσει τον έλεγχό του με τον Αυστριακό επιχειρηματία ακινήτων Τζόσεφ Kλάιντινστ, με έδρα στο Ντουμπάι. Σύμφωνα με αποκλειστικό δημοσίευμα της εφημερίδας Guardian, ο τελευταίος έχει καταθέσει «αιτήσεις ακύρωσης» των trademarks τόσο στο Ηνωμένο Βασίλειο όσο και στην Ε.Ε., υποστηρίζοντας ότι δεν χρησιμοποιούνται εμπορικά σε συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων και υπηρεσιών. Σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία που ισχύει στο Η.Β. και στην Ε.Ε., εάν ένα όνομα φέρει εμπορικό σήμα έναντι ορισμένων αγαθών και υπηρεσιών, αλλά ο ιδιοκτήτης δεν το εκμεταλλεύεται εμπορικά σε αυτές τις περιοχές για τουλάχιστον μία πενταετία, τότε μπορεί να ξεκινήσουν διαδικασίες για την κατάργηση της ιδιοκτησίας του. Ο Τζόσεφ Kλάιντινστ, ο οποίος κατασκευάζει ένα πολυτελές θέρετρο αξίας 5 δισ. δολαρίων με την ονομασία «Καρδιά της Ευρώπης» σε έξι νησιά έξω από τις ακτές του Ντουμπάι, κατέθεσε μια σειρά από «ενέργειες ακύρωσης» με στόχο την επωνυμία Τζέιμς Μποντ. Οι κατηγορίες που έχουν τεθεί υπό αμφισβήτηση περιλαμβάνουν ένα ευρύ φάσμα προϊόντων και υπηρεσιών, όπως «μοντέλα οχημάτων», «ηλεκτρονικά κόμικς», «ηλεκτρονικές εκδόσεις», αλλά και πιο απρόσμενες χρήσεις όπως εστιατόρια, cocktail lounges και ξενοδοχειακές υπηρεσίες.

Τέσσερα χρόνια κερδοφορίας-ρεκόρ για τον οίκο Hermès.

Άλλα 5 δισ. ευρώ βάζει στην τσέπη η πλουσιότερη οικογένεια της Ευρώπης, καθώς ο γαλλικός οίκος Hermès συμπληρώνει τέσσερα χρόνια κερδοφορίας-ρεκόρ, επιτρέποντας τη διανομή ακόμα υψηλότερων μερισμάτων στους περίπου 100 κληρονόμους αυτής της αυτοκρατορίας της πολυτέλειας. Η εταιρεία της τσάντας Birkin εμφάνισε αύξηση πωλήσεων κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2024, σε μια περίοδο που οι ανταγωνιστές της, όπως η LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton και η μητρική τής Gucci, Kering, κατέγραψαν πτώση, αφού η ζήτηση στον κλάδο του luxury είναι ασθενής. Στο πλαίσιο αυτό, η Hermès σκοπεύει να διανείμει μέρισμα 26 ευρώ ανά μετοχή για το 2024, που είναι το μεγαλύτερο στην ιστορία της. Θα πρόκειται για αύξηση από τα 25 ευρώ της προηγούμενης χρονιάς αλλά και για διπλασιασμό από το μέρισμα του 2022, το οποίο όμως και πάλι ήταν κατά δύο τρίτα αυξημένο σε σχέση με το 2021. Με τις πωλήσεις της εταιρείας να καταγράφουν νέο ρεκόρ κάθε χρόνο, τόσο οι μέτοχοι όσο και οι εργαζόμενοι ωφελούνται. Η εταιρεία ανακοίνωσε μπόνους 4.500 ευρώ για όλους τους εργαζομένους για τα αποτελέσματα του περασμένου έτους. Και με βάση τους υπολογισμούς του Bloomberg, οι 100 κληρονόμοι της οικογένειας πίσω από την Hermès, που ελέγχουν κάτι παραπάνω από τα δύο τρίτα των μετοχών της εταιρείας, εισπράττουν συνολικό μέρισμα ύψους 5,1 δισ. ευρώ για τα τέσσερα τελευταία χρόνια. Ο πλούτος της οικογένειας Hermès υπολογίζεται στα 213,8 δισ. δολάρια, καθώς η μετοχή της εταιρείας έχει υπερτριπλασιάσει την αξία της στο χρηματιστήριο του Παρισιού από τις αρχές του 2021.

Η Φρανσουάζ Μπετανκούρ δίνει στη νέα γενιά τα ηνία της L’Oreal.

Περίπου 14 μήνες από τον Δεκέμβριο του 2023, όταν η περιουσία της έφτασε στα 100 δισ. δολ. ανάγοντάς την σε πλουσιότερη γυναίκα στον κόσμο, η Φρανσουάζ Μπετανκούρ, κληρονόμος της αυτοκρατορίας της L’Oreal που προ δεκαπενταετίας γνώρισε βομβαρδιστική αρνητική δημοσιότητα, αποχωρεί σύντομα από τη θέση της αντιπροέδρου της εταιρείας και αναθέτει περισσότερες ευθύνες στη νεότερη γενιά. Θα αντικατασταθεί από τον 38χρονο γιο της, Ζαν Βικτόρ Μάγιερς, που είναι ήδη διευθυντής στην εταιρεία και τον μικρότερο αδελφό του, Νικολά, ενώ τη θέση της στο διοικητικό συμβούλιο θα καταλάβει ο Αλεξάντρ Μπενέ, επικεφαλής του επενδυτικού βραχίονα του ομίλου, της Tethys Invest. Η αλλαγή φρουράς από τη νεότερη γενιά της οικογένειας που ελέγχει περίπου το 35% της L’Oreal έρχεται μετά τη μείωση του πλούτου των Μπετανκούρ-Μάγιερς, όπως είναι το όνομα του συζύγου της Φρανσουάζ, στα 76 δισ. δολ. μέσα στους τελευταίους 12 μήνες, συνεπεία της μεγάλης πτώσης που έχει σημειώσει παγκοσμίως η ζήτηση για καλλυντικά και ιδιαιτέρως από την εξαιρετικά σημαντική αγορά της Κίνας.

Η δύσκολη εξίσωση στη μάχη κατά του υπερτουρισμού.

Το 2024 ήταν η χρονιά που οι ανησυχίες για τον υπερτουρισμό άγγιξαν μεγάλη μερίδα των κατοίκων σε δημοφιλείς προορισμούς, προκαλώντας διαμαρτυρίες από το Άμστερνταμ μέχρι τα Κανάρια Νησιά και φέρνοντας νέους κανονισμούς από την Ισλανδία μέχρι την Ινδονησία. Φέτος, περισσότεροι προορισμοί διεθνώς θα εφαρμόσουν μέτρα περιορισμού των τουριστών, τα οποία όμως είναι ακόμη αμφίβολο αν θα έχουν αποτέλεσμα. Ορισμένοι θεωρούν ότι η κατάσταση δεν μπορεί πλέον να αναστραφεί. Άλλωστε, τα οικονομικά συμφέροντα εμποδίζουν τις προσπάθειες εναντίον του υπερτουρισμού. Τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα μέτρων που θα δοκιμαστούν φέτος είναι οι ρυθμίσεις στη βραχυχρόνια μίσθωση σε Γαλλία, Τσεχία και Ελλάδα. Επίσης, λιμάνια στην Ίμπιζα και το Τζούνο της Αλάσκας θα περιορίσουν τον αριθμό των πλοίων, ενώ στην περίπτωση του Τζούνο και τον αριθμό των επιβατών. Στην Μπριζ έχει σταματήσει η κατασκευή νέων ξενοδοχείων, ενώ αντίστοιχα μέτρα έχει επιβάλει και το Αμστερνταμ. Στην Πομπηία θα επιτρέπονται έως 20.000 τουρίστες την ημέρα, στη Νέα Ζηλανδία ο τουριστικός φόρος θα ανέβει περίπου στα 57 δολάρια, στην Ιαπωνία δημοφιλείς προορισμοί θα έχουν όριο στον αριθμό των τουριστών και σε ιστορική γειτονιά της Σεούλ επιβάλλεται ώρα απαγόρευσης κυκλοφορίας.

Η νέα χρυσή εποχή της Ferrari.

Αξιοποιώντας ένα επιχειρηματικό μοντέλο που βασίζεται στη σπανιότητα αλλά και στην απόλυτη πίστη των πελατών της, η Ferrari, ο ιταλικός κολοσσός κατασκευής σπορ αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων, βιώνει μια νέα χρυσή εποχή. Έχοντας δεκαπλασιάσει τη μετοχή της από την εισαγωγή της στο χρηματιστήριο, η Ferrari αξίζει πλέον 90 δισ. δολάρια και είναι η πιο πολύτιμη αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη, παρά το γεγονός ότι πέρυσι παρέδωσε μόλις 13.752 οχήματα. Το νέο «υπεραυτοκίνητο» της Ferrari, αξίας 3,7 εκατ. δολαρίων, παρουσιάστηκε στο κοινό τον Οκτώβριο, αλλά με μια… ανατροπή: δεν ήταν διαθέσιμο προς πώληση. Και οι 799 μονάδες του χαμηλού δυναμικού μοντέλου F80, του πιο ακριβού αυτοκινήτου στην ιστορία της εταιρείας, είχαν δοθεί σε κορυφαίους πελάτες, όπως ο Λικ Πουαριέ. Ο επιχειρηματίας ακινήτων από το Μόντρεαλ κατέχει ήδη 42 Ferrari και δήλωσε «τυχερός» που του δόθηκε η ευκαιρία να αγοράσει άλλη μία. Άλλωστε, δεν αρκεί μόνο το χρήμα για να αγοράσεις μια κορυφαία Ferrari χρειάζεται να έχεις μακροχρόνια σχέση με την εταιρεία. Η Ferrari κέρδισε την ευρωπαϊκή πρωτοκαθεδρία χάρη σε μια αξιόπιστη ομάδα: τους Γάλλους καταναλωτές τσαντών πολυτελείας.

Πτώχευσε η εταιρεία ηλεκτρικών φορτηγών Nikola.

Η εταιρεία ηλεκτρικών φορτηγών Nikola είχε κάποτε μεγαλύτερη κεφαλαιοποίηση και από τη Ford. Μετά, ο ιδρυτής της κατηγορήθηκε για απάτη, ενώ η υπόσχεση του κλάδου των ηλεκτρικών οχημάτων για πιο φιλικές προς το περιβάλλον μεταφορές «σκόνταψε» στο αυξανόμενο κόστος παραγωγής, την επιβράδυνση της ζήτησης και την αλλαγή του πολιτικού σκηνικού. H Nikola ιδρύθηκε από τον Τρέβορ Μίλτον στο υπόγειο του σπιτιού του το 2015. Το 2016 ισχυριζόταν ότι είχε κατασκευάσει ένα πλήρως λειτουργικό ηλεκτρικό φορτηγό υδρογόνου, με αποτέλεσμα να αντλήσει δισεκατομμύρια δολάρια σε χρηματοδότηση από μεγάλες τράπεζες και βιομηχανίες όπως οι General Motors και Bosch, αλλά και από μικροεπενδυτές.
info@deltafinance.gr
© 2024 Copyright - Delta Finance all rights reserved.
Designed by unibyte
phonemap-marker