Κατεβάστε το Newsletter  

Newsletter Νοέμβριος 2024

Προς πλήρη ψηφιοποίηση της εφορίας.

Μία πλήρως ψηφιοποιημένη εφορία σχεδιάζουν οικονομικό επιτελείο και ΑΑΔΕ, με αυτοματοποιημένες δηλώσεις αλλά και ελέγχους, με διαλειτουργικότητες με όλο τον δημόσιο τομέα, και πρόσβαση στα στοιχεία φορέων. Όλες οι αλλαγές που έχουν ήδη ξεκινήσει και θα ολοκληρωθούν σε βάθος χρόνου στοχεύουν στη δημιουργία της εφορίας του μέλλοντος, όπου οι φορολογούμενοι δεν θα χρειάζεται να κλείνουν ραντεβού για την έκδοση ενημερώσεων, πιστοποιητικών και γενικότερα οτιδήποτε απαιτείται για τη λειτουργία της επιχείρησής τους, ή ό,τι χρειάζεται κάθε νοικοκυριό για τα ανήλικα τέκνα ή τα επιδόματα. Όλα θα εκδίδονται αυτόματα, χωρίς να απαιτούνται αιτήσεις, καθώς τα στοιχεία θα είναι ενσωματωμένα στον φάκελο κάθε φορολογουμένου. Παράλληλα με την τεχνητή νοημοσύνη η φορολογική διοίκηση θα έχει τη δυνατότητα να εντοπίζει εστίες φοροδιαφυγής και να αναλύει δεδομένα με στόχο να προλαμβάνει περιπτώσεις πτωχεύσεων επιχειρήσεων που μπορούν να βλάψουν το Δημόσιο, καθώς και ενδεχόμενης φοροδιαφυγής. Επί της ουσίας, θα αναλύονται οι κινήσεις κάθε επιχείρησης και επαγγελματία με βάση τη συναλλακτική τους συμπεριφορά (τα δεδομένα τα έχει ήδη η εφορία) προκειμένου να εκτιμήσει εάν υπάρχει κίνδυνος φοροαποφυγής, ακόμα και τη συμμετοχή σε κυκλώματα φοροδιαφυγής. Για να συμβούν όλα τα ανωτέρω θα πρέπει η ΑΑΔΕ να προχωρήσει στην ανάπτυξη ενός κοινού αποθετηρίου μεταδεδομένων, στην παροχή προηγμένων λύσεων λογισμικού και την εφαρμογή τεχνικών τεχνητής νοημοσύνης και μηχανικής μάθησης για την ανάλυση μεγάλων δεδομένων. Στόχος είναι τα πρώτα δείγματα γραφής και αλλαγής όλων των διαδικασιών από το 2026. Η ΑΑΔΕ έχει ξεκινήσει ήδη να δημιουργεί τον προσωπικό φάκελο για κάθε φορολογούμενο και κάθε επιχείρηση. Στον φάκελο θα υπάρχουν πληροφορίες για όλα τα περιουσιακά στοιχεία των φορολογουμένων, τα δάνειά τους, ακόμα και εάν έχουν ελεγχθεί στο παρελθόν και από ποιον μηχανισμό.

Πράσινα νησιά με επενδύσεις 3,8 δισ

Με «προίκα» 25 εκατομμυρίων δικαιωμάτων εκπομπών CO2 από το σύστημα εμπορίας δικαιωμάτων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου της Ε.Ε., που σε σημερινές τιμές αποτιμώνται σε 1,6 δισ. ευρώ, θα ξεκινήσει τη λειτουργία του το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών, κινητοποιώντας επενδύσεις ύψους 3,8 δισ. ευρώ για το χρονικό διάστημα 2025-2032. Μέσω του Ταμείου θα χρηματοδοτηθούν βιώσιμες επενδύσεις για την ενίσχυση της ενεργειακής αυτονομίας των ελληνικών νησιών, με τη δημιουργία ανθεκτικότερων υποδομών, τη βιώσιμη διαχείριση των υδάτων, την προώθηση της ηλεκτροκίνησης και τον πράσινο μετασχηματισμό της γεωργίας, του τουρισμού και της ναυτιλίας.Τουλάχιστον το 50% του συνολικού προϋπολογισμού του Ταμείου αφορά έργα ανάπτυξης και αποθήκευσης ενέργειας στα νησιά. Ο δεύτερος πυλώνας δράσεων που θα χρηματοδοτηθούν από το Ταμείο Απανθρακοποίησης αφορά ηλεκτρικές διασυνδέσεις των νησιών, μεταξύ των οποίων η ηλεκτρική διασύνδεση των Δωδεκανήσων.

Σε 25 χρόνια «χάθηκαν» 60 αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

Το 1999, είκοσι πέντε χρόνια πριν, όταν η «Μαρινόπουλος» μεσουρανούσε στο ελληνικό λιανεμπόριο, έχοντας φέρει στην Ελλάδα τη μόδα των υπερμάρκετ, πρώτα με τα Prisunic Μαρινόπουλος, στη συνέχεια σε συνεργασία με την Continent και μετά με την Carrefour, ενώ δίπλα του αναπτύσσονταν επίσης ιστορικές ελληνικές αλυσίδες, όπως η «ΑΒ Βασιλόπουλος», η «Βερόπουλος», η «Σκλαβενίτης» μόνο στην Αττική και η «Μασούτης» στη Βόρεια Ελλάδα, δύσκολα θα μπορούσε να φανταστεί κάποιος ότι δύο από τις παραπάνω αλυσίδες και περίπου άλλες 60 ακόμη δεν θα υπήρχαν πια εν έτει 2024. Ακόμη πιο δύσκολα, ίσως, θα μπορούσε να φανταστεί κάποιος ότι την εποχή της άνθησης του Χρηματιστηρίου, μια γερμανική εκπτωτική αλυσίδα, η οποία διέθετε τα είδη σε παλέτες μέσα στα καταστήματα και ξεκινούσε το ταξίδι της στην ελληνική αγορά από τη Θεσσαλονίκη, αντί για την Αθήνα, θα βρισκόταν σήμερα στη 2η θέση του κλάδου των σούπερ μάρκετ. Ορόσημο σε αυτή την τελευταία 25ετία ήταν η κατάρρευση της «Μαρινόπουλος» το 2016, καθώς οδήγησε στην ξαφνική μεγέθυνση της «Σκλαβενίτης», η οποία από μια μεγάλη αλυσίδα μεν, με εμβέλεια όμως μόνο στην Αττική, μετατράπηκε μέσα σε μερικούς μήνες στον μεγαλύτερο λιανέμπορο της χώρας με δραστηριότητα και στην Κύπρο. Πλέον η «Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης», που περιλαμβάνει μόνο τη δραστηριότητα των καταστημάτων «Σκλαβενίτης» στην Ελλάδα, κάνει τζίρο 4,3 δισ. ευρώ, ενώ ο όμιλος συνολικά ξεπέρασε σε κύκλο εργασιών τα 5 δισ. ευρώ, φτάνοντας το 2023 τα 5,16 δισ. ευρώ. Ιδιαίτερη βαρύτητα για τον κλάδο, η οποία αναμένεται να ενταθεί τα επόμενα χρόνια, έχουν τρεις νέοι παράγοντες: το ηλεκτρονικό εμπόριο, οι πλατφόρμες παραγγελιοληψίας και διανομής (efood και Wolt), οι οποίες αναπτύσσουν και το δικό τους δίκτυο σούπερ μάρκετ, καθώς και τα καταστήματα ευκολίας (convenience stores).

Δύο νέες μονάδες σε Μύκονο, Κάρπαθο από τη Hilton.

Συνεργασία με δύο ακόμα νέα ξενοδοχεία στην Ελλάδα ξεκινάει η Hilton μετά και τις πέντε μονάδες που άνοιξε φέτος στη χώρα. Οι δύο νέες προσθήκες βρίσκονται στη Μύκονο και στην Κάρπαθο, σε μια σαφή ένδειξη της στρατηγικής της αλυσίδας να αναπτύσσεται τόσο σε εδραιωμένους προορισμούς όσο και σε εναλλακτικούς. Η Hilton «εξετάζει την επέκταση σε προορισμούς πρώτης γραμμής, όπως είναι η Μύκονος, η Σαντορίνη και η Κέρκυρα, αλλά και σε δυναμικούς προορισμούς όπως οι Σποράδες, η Πελοπόννησος και η Βόρεια Ελλάδα». Οι κινήσεις της στην Ελλάδα εντάσσονται στο πλαίσιο της ανάπτυξής της σε όλη τη Μεσόγειο, καθώς νέες συμφωνίες ανακοίνωσε και για την Πορτογαλία και την Κροατία. Τα προσφάτως συμφωνηθέντα θέρετρα θα λειτουργήσουν υπό τις εμπορικές επωνυμίες Hilton Hotels & Resorts, Tapestry Collection by Hilton και Curio Collection by Hilton. Το Hilton Mykonos Beach Resort & Spa θα βρίσκεται στην παραλία Super Paradise και θα λειτουργήσει στο πλαίσιο συμφωνίας. Τα 34 από τα 75 δωμάτια του resort, που έχει προγραμματιστεί να εγκαινιαστεί μέσα στο 2026, θα διαθέτουν ιδιωτικές πισίνες. Επίσης, προβλέπεται να λειτουργήσει και χώρος συνάντησης για επαγγελματικές και κοινωνικές εκδηλώσεις. Βρίσκεται 12,8 χλμ. από το αεροδρόμιο και 4 χλμ. από την πόλη. Την άνοιξη του 2025 αναμένεται να ξεκινήσει τη λειτουργία του το Sound of the Sea Karpathos, Tapestry Collection by Hilton. Πρόκειται για μονάδα boutique, που διαθέτει άμεση πρόσβαση στην παραλία, 42 δωμάτια και μια αυτόνομη κατοικία, ενώ θα παρέχει ιδιωτικές πισίνες σε 14 δωμάτια και μίνι spa σε 6 από αυτά. Βρίσκεται μόλις 850 μ. από το λιμάνι της Καρπάθου, Πηγάδια και 14,3 χλμ. από το αεροδρόμιο.

Φρενάρει η ηλεκτροκίνηση στην Ευρώπη.

Το μεγαλεπήβολο όραμα της Ευρώπης για την ηλεκτροκίνηση κλονίζεται σοβαρά. Αφενός, η ζήτηση ηλεκτρικών αμαξιών υποχωρεί παράλληλα με την κατάργηση των σχετικών κρατικών κινήτρων, αφετέρου, οι αναγκαίες υποδομές είναι ελλιπείς και η προμήθεια μπαταριών από εγχώριες πηγές είναι προβληματική, τουλάχιστον προς το παρόν. Αποκορύφωμα συνιστά η κάποτε πολλά υποσχόμενη σουηδική Northvolt, η εταιρεία κατασκευής μπαταριών, η οποία αιτήθηκε προστασία έναντι πιστωτών. Μια γεύση από την κατάσταση που επικρατεί στην Ευρώπη ως προς την ηλεκτροκίνηση, δίνουν τα μεσαιωνικά χωριά πάνω από την Κυανή Ακτή της Γαλλίας, μια και αποτελούν ένα υπέροχο σκηνικό για ένα από τα τελευταία πειράματα στην επέκταση της χρήσης ηλεκτρικών οχημάτων. Η Γηραιά Ήπειρος αγωνίζεται να τερματίσει τις πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων έως το 2035, αυξάνοντας τις πιέσεις στον κλάδο. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες κάνουν μεν επενδύσεις, οι οποίες αυξάνονται κατακόρυφα, αλλά θα πρέπει να προσαρμοστούν και στους αυστηρότερους κανόνες εκπομπών ρύπων. Οι καταναλωτές, ακόμη και αν θέλουν να επιλέξουν ευρωπαϊκά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αποθαρρύνονται από το κόστος τους ή απλά στρέφονται σε φθηνότερες εναλλακτικές από την Κίνα, μόλις στο μισό της μέσης τιμής των 40.000 ευρώ για ένα αμάξι κατασκευασμένο στην Ε.Ε.

Το 30% των νέων Πορτογάλων ζει στο εξωτερικό.

Αντιμέτωπη με έναν διαρκώς αυξανόμενο ρυθμό brain drain βρίσκεται η Πορτογαλία, καθώς όλο και περισσότεροι νέοι επιστήμονες εγκαταλείπουν τη χώρα. Αξίζει να σημειωθεί ότι περίπου το 30% των νέων που γεννήθηκαν στην Πορτογαλία ζει και εργάζεται σήμερα στο εξωτερικό, αντιπροσωπεύοντας το υψηλότερο ποσοστό μετανάστευσης στην Ευρώπη. Ο αντίκτυπος αυτής της απώλειας γίνεται έντονα αισθητός στην πορτογαλική κοινωνία. Μια γενιά οπλισμένη με πτυχία ιατρικής, νοσηλευτικής και μηχανικής δεν έχει καμία προοπτική να βρει καλά αμειβόμενη εργασία στην πατρίδα της. Ένα τρανταχτό παράδειγμα είναι το κλείσιμο μαιευτικών κλινικών, λόγω χαμηλού αριθμού εργαζομένων, το οποίο πρόσφατα ανάγκασε μια γυναίκα να ταξιδέψει 200 χιλιόμετρα για να βρει κατάλληλο μέρος να γεννήσει. Η κυβέρνηση συνασπισμού της χώρας χρησιμοποιεί τον φετινό προϋπολογισμό για να προσπαθήσει να ανακόψει τη διαρροή και να κρατήσει τους νέους πτυχιούχους στην Πορτογαλία. Η προτεινόμενη πολιτική είναι μια πολυετής φοροαπαλλαγή για άτομα ηλικίας 18 έως 35 ετών με ετήσιους μισθούς έως 28.000 ευρώ. Για να έχει επιτυχία το εγχείρημα θα έπρεπε αρχικά οι μισθοί να είναι υψηλότεροι, ωστόσο, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, μόνο το 2% των εργαζομένων στη χώρα ηλικίας 18 έως 35 ετών κερδίζει περισσότερα από 41.000 ευρώ ετησίως. Ένα παράδοξο που συμβαίνει στη χώρα της Ιβηρικής Χερσονήσου είναι ότι ενώ νέοι ψάχνουν απεγνωσμένα εργασία στον Καναδά, στη Βρετανία και στις ΗΠΑ, ταυτόχρονα νέοι από αυτές τις χώρες συρρέουν στην Πορτογαλία ως ψηφιακοί νομάδες.

Στο Μιλάνο ο πιο ακριβός εμπορικός δρόμος της υφηλίου.

Η οδός Via Monte Napoleone του Μιλάνου ξεχωρίζει πια ως ο πιο ακριβός εμπορικός δρόμος στον κόσμο, ξεπερνώντας τις «ανταγωνίστριες» οδούς σε Νέα Υόρκη και Λονδίνο.Τα ενοίκια που καλούνται πια να πληρώσουν τα καταστήματα λιανικής πώλησης στη Via Monte Napoleone αυξήθηκαν κατά 11% μέσα σε έναν χρόνο και πλέον αγγίζουν, τα πιο υψηλά εξ αυτών, τις 20.000 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο ετησίως, ποσό το οποίο ξεχωρίζει ως το υψηλότερο διεθνώς μεταξύ των συνολικά 138 προορισμών που παρακολουθεί ο όμιλος ακινήτων Cushman & Wakefield. Σημειώνεται, δε, ότι το Μιλάνο είναι η πρώτη ευρωπαϊκή πόλη που ανεβαίνει στην κορυφή της εν λόγω λίστας έπειτα από 34 χρόνια. Τη θέση που έχει τώρα το Μιλάνο στην κορυφή είχε μέχρι πρότινος η Νέα Υόρκη με την 5η Λεωφόρο. Ενδεικτικά, ο όμιλος Kering, υπό την ομπρέλα του οποίου εντάσσονται brands όπως τα Gucci και Alexander McQueen, πλήρωσε 1,3 δισ. ευρώ για να αποκτήσει ένα κτίριο στη Via Monte Napoleone.

«Τρύπα» 154 εκ.δολ. στην αλυσίδα Macy’s.

Ισχυρές πιέσεις δέχεται η μετοχή της αλυσίδας Macy’s, καθώς η εταιρεία ανακοίνωσε ότι αναβάλλει τη δημοσίευση των οικονομικών αποτελεσμάτων τρίτου τριμήνου λόγω ενός λογιστικού σκανδάλου που διαπίστωσε. Ο κολοσσός επιρρίπτει την ευθύνη σε έναν μεμονωμένο λογιστή, ο οποίος φέρεται να είχε αποκρύψει έως και 154 εκατ. δολάρια σε έξοδα παράδοσης για αρκετά χρόνια, εγκαινιάζοντας σχετική έρευνα. Ο λιανοπωλητής ανακοίνωσε χθες ότι ένας και μόνο υπάλληλος, υπεύθυνος για τα στοιχεία παράδοσης μικρών δεμάτων, είχε προχωρήσει εσκεμμένα σε εσφαλμένες λογιστικές εγγραφές για να αποκρύψει έξοδα. Η εταιρεία επρόκειτο να παρουσιάσει τα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου, διοργανώνοντας παράλληλα την εμβληματική ετήσια παρέλαση για την Ημέρα των Ευχαριστιών και ανακοινώνοντας τις προσφορές για την Black Friday. Η έρευνα διαπίστωσε ότι ο υπάλληλος είχε αποκρύψει 132 έως 154 εκατ. δολάρια σωρευτικά από το τέταρτο τρίμηνο του 2021 έως την πιο πρόσφατη περίοδο. Δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι τα λογιστικά σφάλματα επηρέασαν τη διαχείριση μετρητών ή τις πληρωμές σε πωλητές, προσέθεσε η Macy’s, αναγνωρίζοντας περίπου 4,36 δισ. δολάρια σε έξοδα παράδοσης την ίδια περίοδο. Οι μετοχές της, ωστόσο, υποχώρησαν έως και 8% στις προκαταρκτικές συναλλαγές.

Amazon: Κινητοποιήσεις από χιλιάδες εργαζομένους της σε 20 χώρες.

Συντονισμένη δράση σε περισσότερες από 20 χώρες του κόσμου αναλαμβάνουν χιλιάδες υπάλληλοι της Amazon κατά τη διάρκεια της Black Friday, με στόχο να πιέσουν έναν από τους μεγαλύτερους λιανοπωλητές στον κόσμο να εκχωρήσει περισσότερα εργατικά δικαιώματα, καλύτερους μισθούς αλλά και να αναλάβει δράση για το κλίμα. Εργαζόμενοι και εκπρόσωποι συνδικάτων θα λάβουν μέρος στις διαμαρτυρίες ενάντια στις πρακτικές της εταιρείας μεταξύ της Black Friday και της Cyber Monday (29 Νοεμβρίου και 2 Δεκεμβρίου), ένα από τα μεγαλύτερα Σαββατοκύριακα για ψώνια του χρόνου. Κατά τη διάρκεια της ετήσιας περιόδου εκπτώσεων, η Amazon και πολλοί ακόμη έμποροι λιανικής κάνουν προσφορές στους καταναλωτές και το προσωπικό είναι απασχολημένο με την εκπλήρωση παραγγελιών. Η δράση που διοργανώνεται σε μεγάλες πόλεις των ΗΠΑ, της Γερμανίας, του Ηνωμένου Βασιλείου, της Τουρκίας, του Καναδά, της Ινδίας, της Ιαπωνίας και της Βραζιλίας , συντονίζεται από την καμπάνια «Make Amazon Pay», η οποία καλεί την Amazon, που ιδρύθηκε από τον Τζεφ Μπέζος, τον δεύτερο πλουσιότερο άνθρωπο στον κόσμο, να πληρώσει τους εργαζομένους της δίκαια.

Τα ακραία καιρικά φαινόμενα κόστισαν 2 τρισ. δολ. σε μία 10ετία.

Μια σκιώδης οικονομική καταστροφή, αντίστοιχη εκείνης που άφησε πίσω της η παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση του 2008, έχει κοστίσει στην παγκόσμια οικονομία 2 τρισ.δολ. μέσα στην τελευταία δεκαετία, στο χρονικό διάστημα από το 2014 έως και το 2023. Οφείλεται στα ακραία καιρικά φαινόμενα, στις φυσικές καταστροφές, εν ολίγοις στην κλιματική κρίση. Το ιλιγγιώδες ποσό προκύπτει από υπολογισμούς και μελέτες του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου (ICC) που δόθηκαν στη δημοσιότητα τις τελευταίες ημέρες ενόψει της Διάσκεψης των Ηνωμένων Εθνών για την Κλιματική Αλλαγή.
info@deltafinance.gr
© 2024 Copyright - Delta Finance all rights reserved.
Designed by unibyte
phonemap-marker