Ολοένα και «μικραίνει» το ηλεκτρονικό «καλάθι» του σούπερ μάρκετ, καθώς
οι ανατιμήσεις οδηγούν τους καταναλωτές στην παραγγελία λιγότερων προϊόντων, κατ’
αντιστοιχία με ό,τι συμβαίνει όταν επισκέπτονται ένα φυσικό κατάστημα. Την ίδια ώρα
αυξάνεται η συμμετοχή των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία επίσης επιλέγουν
ολοένα και περισσότερο οι καταναλωτές κατά τις παραγγελίες τους από ηλεκτρονικά
σούπερ μάρκετ. Αξίζει, πάντως, να σημειωθεί ότι, παρά το γεγονός πως πλέον δεν
υπάρχουν περιορισμοί λόγω COVID-19, οι πωλήσεις των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ
διατηρούνται σταθερές (σε πραγματικούς όρους και όχι λαμβάνοντας υπόψη τον
πληθωρισμό), κάτι που σημαίνει ότι αποτελεί μονόδρομο για τις επιχειρήσεις
οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων η συνέχιση της επένδυσης σε αυτή την κατηγορία
καταστημάτων. Η αύξηση του τζίρου κατά 10% είναι στην ουσία πληθωριστική,
δεδομένου ότι η μέση αξία κάθε προϊόντος αυξήθηκε επίσης κατά 10%. Οι ανατιμήσεις
οδήγησαν μεν σε αύξηση των παραγγελιών κατά 9%, λόγω και της έρευνας αγοράς που
κάνουν ευκολότερα οι καταναλωτές ψωνίζοντας από τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ,
όμως μειώνεται σταδιακά ο αριθμός των προϊόντων που προμηθεύονται οι
καταναλωτές. Ετσι, ενώ τον Ιανουάριο του 2023 το μέσο ηλεκτρονικό «καλάθι» περιείχε
33,1 προϊόντα, τον Φεβρουάριο είχε 32,8 και τον Μάρτιο υποχώρησε στα 32,2 προϊόντα.
Σε σύγκριση με το α΄ τρίμηνο του 2022, ο αριθμός των τεμαχίων του μέσου «καλαθιού»
υποχώρησε το α΄ τρίμηνο του 2023 κατά 10%. Αξίζει να σημειωθεί ότι την ίδια ώρα το
μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας (σε αξία) στις πωλήσεις των ηλεκτρονικών
σούπερ μάρκετ διαμορφώθηκε σε 15,2%, αυξημένο κατά μιάμιση ποσοστιαία μονάδα
σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022, ενώ το μερίδιο σε όγκο διαμορφώθηκε
σε 18,7%, ενισχυμένο κατά 1,4 ποσοστιαία μονάδα σε σύγκριση με το α΄ τρίμηνο του
2022.