Newsletter Ιούνιος 2023

Το 2024 θα είναι έτοιμοι 13 ελληνικοί μικροδορυφόροι.

Αντίστροφα μετράει ο χρόνος για να τεθούν σε τροχιά οι 13 ελληνικοί κυβοδορυφόροι,
γνωστοί ως μικροδορυφόροι, που θα κατασκευάσουν επτά συνολικά κοινοπραξίες
ελληνικών εταιρειών και ακαδημαϊκών ιδρυμάτων με χρονικό ορίζοντα το 2024.Πρόκειται
για δορυφόρους με μέγεθος όσο ένα πλυντήριο, που θα χρησιμοποιηθούν για την
αποτελεσματικότερη παρατήρηση της γης, τις τηλεπικοινωνίες και την ασφαλή
συνδεσιμότητα. Οι μικροδορυφόροι, μέσω των οπτικών επίγειων σταθμών στην Ελλάδα,
θα επικοινωνούν με τους δορυφόρους. Το συγκριτικό πλεονέκτημά τους, έναντι των
δορυφόρων, σχετίζεται με το γεγονός ότι βρίσκονται σε χαμηλή τροχιά, σε ύψος από 400
έως 1.000 χιλιόμετρα, οπότε μπορούν να χρησιμοποιηθούν αποτελεσματικότερα σε
συγκεκριμένες αποστολές. Με τους μικροδορυφόρους να ενδείκνυνται για ερευνητικούς
σκοπούς, το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, επί των ημερών του Κυρ.Πιερρακάκη,
δημιούργησε το Εθνικό Πρόγραμμα Μικροδορυφόρων που έχει προϋπολογισμό άνω των
200 εκατ. ευρώ και χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης. Στο πλαίσιο αυτό, στα
τέλη του 2021, η Ελλάδα ανέθεσε στον Ευρωπαϊκό Διαστημικό Οργανισμό (ESA) τη
διαχείριση και υλοποίηση του ελληνικού εθνικού δορυφορικού διαστημικού έργου, το
οποίο περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την ανάπτυξη κυβοδορυφόρων. Σε συνέχεια ανοιχτής
πρόσκλησης της ESA, επελέγησαν επτά κοινοπραξίες για την ανάπτυξη του πρώτου δικτύου
13 μικροδορυφόρων. Η Planetek ηγείται της μιας από τις έξι κοινοπραξίες (Optisat), στην
οποία συμμετέχουν οι εταιρείες BitRezus, JNP και το ερευνητικό κέντρο του Πανεπιστημίου
Πειραιώς. Η τεχνολογία, που έχει δημιουργήσει η εταιρεία, θα αναγνωρίζει αυτόματα
ποιοι επίγειοι σταθμοί θα καλύπτονται από σύννεφα, επιτρέποντας στον μικροδορυφόρο
(που θα δημιουργήσει) να επιλέγει αυτόνομα τον καταλληλότερο για τη δημιουργία
σύνδεσης.

Οι Έλληνες αγοράζουν ηλεκτρικά Ι.Χ.

Σημαντική άνοδο αναμένεται να εμφανίσουν οι πωλήσεις ηλεκτρικών και ηλεκτροκίνητων
αυτοκινήτων φέτος, σύμφωνα με εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς, αλλά και τη
διαχρονική πορεία των ταξινομήσεων των αυτοκινήτων που δεν στηρίζουν τη λειτουργία
τους σε κινητήρα εσωτερικής καύσης. Ενδεικτικά της διαρκούς ανόδου των πωλήσεων
ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι τα μεγέθη του 2022 της Tesla Greece, της εταιρείας που
συνδέεται άμεσα με τον αμερικανικό όμιλο Tesla του Ελον Μασκ. Τα ανοδικά, όμως,
μεγέθη της Tesla Ελλάδας συμβαδίζουν με την ευρύτερη αύξηση των πωλήσεων
ηλεκτροκίνητων και ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Σύμφωνα με στοιχεία της ασφαλιστικής
εταιρείας Pricefox, το ποσοστό των ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών αντιστοιχεί στο
5,85% του συνόλου των πωλήσεων. Το ποσοστό αυτό περιοριζόταν στο 0,3% το 2019 και
ανήλθε για το σύνολο του 2022 σε 4,7%. Βάσει των ίδιων στοιχείων, το πρώτο τετράμηνο
πωλήθηκαν 4.055 υβριδικά και plug-in από 1.880 το αντίστοιχο διάστημα του 2022 και
6.700 και 2.135 το 2021 και το 2020 αντίστοιχα.

Πρωινό από το… εξωτερικό στα περισσότερα ξενοδοχεία.

Από τις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο
Ελλάδος εισήγαγε το «Ελληνικό Πρωινό», ένα πρόγραμμα με στόχο την ανάδειξη του
γαστρονομικού πλούτου της χώρας μέσα από το σημαντικότερο γεύμα της ημέρας.
Ωστόσο, δέκα και πλέον χρόνια μετά, μόλις 843 επιχειρήσεις συμμετέχουν στο
πρόγραμμα, όπως μας πληροφορεί ο σχετικός ιστότοπος www.greekbreakfast.gr,
αριθμός που αντιστοιχεί σε λιγότερο από το 10% του συνόλου των ξενοδοχειακών
μονάδων που λειτουργούν στη χώρα μας. Στην πλέον επισκέψιμη περιφέρεια της
χώρας, αυτήν της Κρήτης, μόνο το 8% των ξενοδοχειακών μονάδων συμμετείχε το 2020,
αν και στην περίπτωση των ξενοδοχείων 5 αστέρων αυτό το ποσοστό έφθανε στο 38%,
ενώ έπεφτε δραματικά στις χαμηλότερες κατηγορίες. Αντίστοιχη ήταν η εικόνα στον
εμβληματικό προορισμό της Σαντορίνης, όπου από τις περίπου 300 μονάδες, μόνον οι
21 είχαν πάρει μέρος μέχρι τις αρχές του 2021. Οι ξένοι τουρίστες που επισκέπτονται
τη Σαντορίνη δύσκολα θα βρουν να δοκιμάσουν στα ξενοδοχεία φάβα και ντοματάκι,
δηλαδή τα δύο προϊόντα Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης (ΠΟΠ) του νησιού,
καθώς οι τουριστικές επιχειρήσεις δεν τα χρησιμοποιούν επικαλούμενες το υψηλό
κόστος αυτών των προϊόντων. Η υποκατάσταση εγχώριων προϊόντων με εισαγόμενα
χαμηλότερης τιμής, αποτελεί δυστυχώς συχνό φαινόμενο τόσο στα ξενοδοχεία όσο και
στις επιχειρήσεις εστίασης. Μαζί με τα χρήματα που χάνονται στο εξωτερικό λόγω της
εισαγωγής τροφίμων, αντί της αξιοποίησης της εγχώριας παραγωγής, χάνονται και η
ευκαιρία ανάδειξης των μοναδικών ελληνικών προϊόντων μέσα από τον τουρισμό και η
προοπτική μεγέθυνσης των εξαγωγών. Σε ό,τι αφορά το κόστος, αυτό αποδίδεται στο
γεγονός ότι η ελληνική παραγωγή δεν απολαμβάνει, κλίμακας, ενώ υπάρχει και
έλλειμμα οργάνωσης και συνεργασίας μεταξύ παραγωγών.

Συνδρομητικά κανάλιαΣτο στόχαστρο χρήστες 
παράνομων αποκωδικοποιητών.

Μετά τα κυκλώματα πειρατικής μετάδοσης οπτικοακουστικών παραγωγών, στο
μικροσκόπιο των διωκτικών αρχών τίθενται και όσοι κάνουν χρήση
περιεχομένου πλατφορμών streaming χωρίς να διατηρούν ενεργή συνδρομή.
Προσπαθώντας να ξετυλίξει το κουβάρι της εγκληματικής οργάνωσης που
αναμετέδιδε συνδρομητικά κανάλια έναντι αμοιβής και εξαρθρώθηκε, τέλη του
περασμένου Δεκεμβρίου, με συλλήψεις σε Πάτρα και Αθήνα, ο ανακριτής Πατρών
κάλεσε οκτώ παράνομους χρήστες για ένορκη κατάθεση. Οι χρήστες, των οποίων τα
στοιχεία βρίσκονται στη δικογραφία, ομολόγησαν ότι αγόρασαν, έναντι συνδρομής,
από το κύκλωμα αποκωδικοποιητές οι οποίοι εξασφάλιζαν, χωρίς την άδεια των
παρόχων συνδρομητικής τηλεόρασης, πρόσβαση σε οπτικοακουστικό περιεχόμενο. Η
προσοχή πλέον είναι στραμμένη και στο πώς θα αντιμετωπιστεί από τον νόμο η
συγκεκριμένη κατηγορία καταναλωτών «πειρατικού» περιεχομένου. Με άλλα λόγια,
όσοι αποκτούν πρόσβαση μέσω ενός αποκωδικοποιητή που έχουν προμηθευτεί στη
«μαύρη αγορά», για παράδειγμα, σε αθλητικές διοργανώσεις, βρίσκονται
αντιμέτωποι με φυλάκιση τουλάχιστον ενός μηνός και χρηματική ποινή από 500 έως
15.000 ευρώ. Επίσης, εάν ο πάροχος οπτικοακουστικού περιεχομένου κινηθεί νομικά
κατά του παράνομου χρήστη, προβλέπεται η επιβολή, ως διοικητικής κύρωσης,
προστίμου έως 300.000 ευρώ. Εκτός όμως από τις διοικητικές και ποινικές κυρώσεις,
οι παράνομοι χρήστες υπηρεσιών streaming θέτουν σε κίνδυνο και τα προσωπικά
δεδομένα τους.

Το 25% των Γερμανών δεν θα πάει φέτος 
καλοκαιρινές διακοπές.

Ακόμη και στην ευημερούσα Γερμανία πολλοί είναι εκείνοι που το φετινό καλοκαίρι δεν έχουν χρήματα για να απολαύσουν έστω και μία εβδομάδα διακοπών. Θεωρητικά η Γαλλία ήταν και παραμένει μία από τις αγαπημένες επιλογές των Γερμανών για το καλοκαίρι και αυτό ισχύει όχι μόνο για το Παρίσι και την Κυανή Ακτή, αλλά και για λιγότερο γνωστούς προορισμούς, όπως η Βρετάνη. Ωστόσο, σύμφωνα με στοιχεία του Γαλλικού Οργανισμού Τουρισμού (ATOUT), φέτος μόλις το 6% των Γερμανών αποφάσισε να έρθει για διακοπές στη Γαλλία, ενώ το 2022 το αντίστοιχο ποσοστό έφθανε το 10%.Το 61% θα δαπανήσει φέτος λιγότερα χρήματα για εξόδους σε μπαρ και εστιατόρια. Πολλοί από όσους έρχονται κάνουν ιδιαίτερα οικονομική διαχείριση. Κατά μέσον όρο η ημερήσια κατά κεφαλήν δαπάνη των Γερμανών τουριστών στη Γαλλία δεν ξεπερνάει τα 141 ευρώ. Μια όλο και πιο δημοφιλής λύση για οικονομικές διακοπές είναι οι ξενώνες νεότητας (youth hotels). Ο ενδιαφερόμενος πληρώνει ετήσια συνδρομή στην αναγνωρισμένη εθνική ένωση ξενώνων νεότητας και, επιδεικνύοντας την ταυτότητά του, μπορεί να κλείσει ακόμη και last minute δωμάτιο, εφόσον υπάρχει διαθεσιμότητα.

Επιδότηση για μετεγκατάσταση σε απομακρυσμένα νησιά.

Αν έχετε ονειρευτεί ποτέ να αφήσετε τα πάντα πίσω σας και να ζήσετε σε ένα απομακρυσμένο νησί, ίσως τώρα να είναι η ευκαιρία. Η Ιρλανδία προσφέρει επιχορήγηση έως και 84.000 ευρώ, με την προϋπόθεση εγκατάστασης σε ένα από τα νησιά της χώρας. Τα εν λόγω νησιά αποκόπτονται από την ηπειρωτική χώρα λόγω της παλίρροιας σε καθημερινή βάση και δεν συνδέονται με αυτήν με γέφυρες ή μονοπάτια, σύμφωνα με την ιρλανδική κυβέρνηση. Περίπου 300.000 επισκέπτες πηγαίνουν σε αυτά τα νησιά κάθε χρόνο, αλλά σχεδόν κανείς δεν μένει εκεί. Ορισμένα νησιά έχουν μόλις δύο κατοίκους όλο τον χρόνο, ενώ το μεγαλύτερο έχει πάνω από 700. Συνολικά, περίπου 3.000 άνθρωποι ζουν σε περίπου 30 νησιά. Οι επιχορηγήσεις αποτελούν μέρος ενός υπάρχοντος προγράμματος που η κυβέρνηση διαχειρίζεται σε όλη τη χώρα. Για την αγορά ενός υπάρχοντος, κενού ακινήτου, ο αγοραστής θα λάβει επιχορήγηση 60.000 ευρώ αν βρίσκεται σε απομακρυσμένο νησί, μόλις 10.000 ευρώ περισσότερα από ό,τι στην ηπειρωτική χώρα. Το μεγαλύτερο ποσό, 84.000 ευρώ,,θα πάει σε όσους επιλέξουν να αναλάβουν εγκαταλελειμμένα ακίνητα. Η μετακόμιση σε ένα τέτοιο ακίνητο στην ηπειρωτική χώρα συνοδεύεται από επιχορήγηση της τάξης των 70.000 ευρώ.

Με ιπτάμενα ταξί οι Ολυμπιακοί Αγώνες στο
 Παρίσι το 2024.

Η πρωτοπόρος των ιπτάμενων ταξί, Volocopter GmbH, προσπαθεί να λάβει επίσημη άδεια για τη μεταφορά επιβατών κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων στο Παρίσι το 2024. Η εταιρεία θα έχει τη δυνατότητα να παράγει 50 αεροσκάφη VoloCity ετησίως. Τα σχέδιά της συμπεριλαμβάνουν την παροχή πέντε VoloCity αεροταξί για τους Ολυμπιακούς Αγώνες που θα χρησιμοποιηθούν σε εναέριες οδούς, οι οποίες θα είναι προκαθορισμένες από τη γαλλική αεροπορική αρχή DGAC. Η μία θα συνδέει το Παρίσι με το αεροδρόμιο Saint-Cyr κοντά στις Βερσαλλίες, ενώ μια άλλη θα συνδέει το αεροδρόμιο Le Bourget με το Charles de Gaulle. Αυτά τα δύο αεροδρόμια έχουν ήδη άδεια για πτήσεις παραδοσιακών ελικοπτέρων. Η Aeroports de Paris, η οποία διαχειρίζεται τα μεγαλύτερα αεροδρόμια της γαλλικής πρωτεύουσας, πρόκειται να διαχειρίζεται τους «τερματικούς» από και προς τους οποίους θα μετακινούνται τα VoloCity. Αν και ένα από αυτά τα ελικοδρόμια έχει κατασκευαστεί σε πλωτή φορτηγίδα στον Σηκουάνα στο κεντρικό Παρίσι, η Volocopter δεν έχει λάβει άδεια για μεταφορά από και προς το κέντρο της μεγαλούπολης, λόγω φόβων για την ασφάλεια τέτοιας προσπάθειας

Μπίρες με λιγότερο αλκοόλ, αλλά και 
σταθερή τιμή στη Βρετανία.

Ξεκίνησε µε το «shrinkflation». Όταν το κόστος παραγωγής των προϊόντων τους
εκτινάχθηκε, πολλές βιομηχανίες τροφίμων προτίμησαν να συρρικνώσουν τις
συσκευασίες τους παρά να αυξήσουν τις τιμές τους, σε μία προσπάθεια να
«καμουφλάρουν» τις ανατιμήσεις. Τώρα, οι Βρετανοί έρχονται αντιμέτωποι και με
το «drinkflation»: Αντί να ανεβάσουν την τιμή της μπίρας, οι ζυθοποιίες μειώνουν
την περιεκτικότητά της σε αλκοόλ. Η Greene King, μια μεγάλη αλυσίδα ζυθοποιίας
και παμπ στο Ηνωμένο Βασίλειο, μείωσε την περιεκτικότητα αλκοόλ στη δημοφιλή
μπίρα της, Old Speckled Hen pale ale, στο 4,8% από το 5%. Τον Μάρτιο, η παλαιότερη
ζυθοποιία της χώρας, Shepherd Neame, μείωσε το αλκοόλ στις εμφιαλωμένες μπίρες
Spitfire και Bishops Finger στο 4,2% και 5,2% αντίστοιχα, από 4,5% και 5,4%. Τον
Ιανουάριο, η ολλανδική ζυθοποιία Heineken μείωσε την περιεκτικότητα σε αλκοόλ
της Foster’s –την οποία πουλάει στο Ηνωμένο Βασίλειο– στο 3,7% από 4%. Η εταιρεία
απάντησε ότι το έκανε επειδή «οι καταναλωτές επιλέγουν όλο και περισσότερο
προϊόντα χαμηλότερης περιεκτικότητας σε αλκοόλ ως μέρος ενός ισορροπημένου
τρόπου ζωής», ωστόσο επισήμανε ότι έχει βιώσει «άνευ προηγουμένου αυξήσεις
κόστους».

Η Λιθουανία φτιάχνει το μεγαλύτερο τεχνολογικό 
campus της Ευρώπης.

Στο Βίλνιους χτίζεται το μεγαλύτερο τεχνολογικό campus της Ευρώπης, στο πλαίσιο
του στόχου της Λιθουανίας να καταστεί το νέο τεχνολογικό κέντρο της Βαλτικής. Το
έργο αξίας 100 εκατ. ευρώ έχει στόχο να αναδιαμορφώσει μία έκταση 55.000 τ.μ.,
ώστε να απασχολούνται 5.000 εργαζόμενοι του τεχνολογικού κλάδου. Σε επίπεδο
έκτασης θα ξεπερνάει το Station F του Παρισιού, το οποίο αυτή τη στιγμή κατέχει
τον τίτλο του μεγαλύτερου startup campus σε ολόκληρη την Ευρώπη. Η έμπνευση
για το έργο, προήλθε από τα προγράμματα ανακαίνισης εμβληματικών
εγκαταστάσεων στη Βρετανία, μεταξύ αυτών και της γκαλερί Tate Modern. Οι
εργαζόμενοι του Tech Zity πρόκειται να προχωρήσουν στην ανακαίνιση μιας σειράς
εργοστασίων κλωστοϋφαντουργίας που βρίσκονται σε βιομηχανική περιοχή του
Βίλνιους, διατηρώντας το ύψος των παλαιών ορόφων που ξεπερνάει τα επτά μέτρα.
Το έργο έχει στόχο να ενθαρρύνει τους εργαζομένους της τεχνολογικής σκηνής να
επιστρέψουν στο γραφείο μετά την πανδημία. Το νέο campus του Tech Zity θα
περιλαμβάνει χώρους συνεργασίας, εστιατόρια και μπαρ, αλλά και εγκαταστάσεις
πολιτισμού και εκπαίδευσης.

Παραγγελία-μαμούθ 500 αεροσκαφών από IndiGo 
στην Airbus.

Η συμφωνία, ύψους πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων, είναι η μεγαλύτερη στην
Ιστορία με βάση τον αριθμό των αεροσκαφών, επισκιάζοντας την αρχική συμφωνία
για αγορά 470 αεροσκαφών από την Air India νωρίτερα φέτος, καθώς οι δύο
μεγαλύτεροι αερομεταφορείς της Ινδίας ετοιμάζονται για ένα άλμα στην
ταξιδιωτική ζήτηση τα επόμενα χρόνια. Η τελευταία παραγγελία φέρνει τις
συνολικές παραγγελίες της IndiGo κοντά στα 1.000 αεροπλάνα, σύμφωνα με το
Bloomberg. Επίσης, η Airbus βρίσκεται σε συνομιλίες με την Grupo Viva Aerobus
SAB για μια μεγάλη παραγγελία αεροσκαφών που θα τροφοδοτούσε την επέκταση
του αερομεταφορέα χαμηλού κόστους από το Μεξικό, είπαν άνθρωποι που έχουν
γνώση των συζητήσεων.
info@deltafinance.gr
© 2024 Copyright - Delta Finance all rights reserved.
Designed by unibyte
phonemap-marker