Newsletter Μάρτιος 2024

Ιχθυοκαλλιέργειες: Στον «αέρα» λόγω
Avramar- Παγώνουν οι επενδύσεις.

Η παρατεταμένη αβεβαιότητα για το μέλλον της τελευταίας οδηγεί τους υπόλοιπους «παίκτες» της αγοράς σε «πάγωμα» επενδύσεων, καθώς στο ενδεχόμενο αποτυχίας πώλησης της Avramar ή διαμελισμού της οι συνέπειες στον κλάδο συνολικά θα είναι ανυπολόγιστες.Σε αυτό το γεγονός αποδίδει ο κ. Νίκος Λυμπέρης, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Ιχθυοκαλλιέργειας Philosophish, την αναβολή υλοποίησης της επένδυσης για τη δημιουργία σύγχρονης μονάδας μεταποίησης και συσκευασίας των ψαριών στην περιοχή της Αγίας Μαρίνας Φθιώτιδας (στην περιοχή της Στυλίδας). Αν και η εταιρεία έχει εξαγοράσει από τον γαλλικό όμιλο «Imerys» (βωξίτες) το πρώην εργοστάσιο της ΕΛΜΙΝ, το οποίο έχει και δικό του λιμάνι –μια έκταση περί τα 80 στρέμματα– δεν αναμένεται να προχωρήσει μέσα στο 2024 στην έναρξη υλοποίησης της επένδυσης. Αυτή άλλωστε δεν είναι η μοναδική συνέπεια για τον κλάδο. Οι οφειλές της Avramar προς προμηθευτές έχει ως συνέπεια να μεταφέρεται η πίεση προς τις άλλες εταιρείες ιχθυοκαλλιέργειας για επίσπευση της εξόφλησης των προμηθειών προς τις άλλες εταιρείες με μείωση των ημερών πίστωσης. Το χειρότερο ίσως όλων είναι ότι ειδικά στη διάρκεια του 2023 η πώληση των ψαριών σε πολύ χαμηλές τιμές, από την ηγέτιδα εταιρεία, προκάλεσε συνολική πτώση των τιμών στον κλάδο. Αυτός θεωρείται άλλωστε και ένας από τους λόγους, σε συνδυασμό με την αύξηση των τιμών των πρώτων υλών, που το 2023 έκλεισε με ζημιές για τη Philosofish, με τη διοίκηση, πάντως, της εταιρείας να εκτιμά ότι το 2024 θα επιστρέψει στα κέρδη, ήδη οι τιμές διαμορφώνονται σε υψηλότερα επίπεδα, κυρίως στην τσιπούρα, και θα αυξήσει τον τζίρο της από 105 εκατ. ευρώ το 2023 σε πάνω από 120 εκατ. ευρώ. Η Philosofish πέρυσι έκλεισε μονάδα στην περιοχή της Λάρυμνας, σε μια προσπάθεια κεντρικοποίησης της παραγωγής και μείωσης του κόστους, μεταφέροντας το προσωπικό στο κεντρικό της συσκευαστήριο που βρίσκεται στην περιοχή του Αγίου Σεραφείμ Φθιώτιδας, κοντά στα Καμένα Βούρλα.

Τέλη κυκλοφορίας: Έρχονται αλλαγές από το 2025.

Ειδικότερα, συστάθηκε ειδική ομάδα εργασίας, η οποία αναλαμβάνει -σύμφωνα με σχετική απόφαση- την αναμόρφωση και επικαιροποίηση του πλαισίου των τελών κυκλοφορίας των ΕΙΧ, τη διατύπωση απόψεων σχετικά με κανονιστικές και νομοθετικές ρυθμίσεις, η επεξεργασία και μελέτη των νέων τεχνολογικών οικονομικών, κοινωνικών και περιβαλλοντολογικών εξελίξεων καθώς και των όρων, προϋποθέσεων και κριτηρίων διαμόρφωσης του κόστους των τελών. Η ομάδα εργασίας θα επεξεργαστεί εναλλακτικά σενάρια κοστολόγησης και θα υποβάλλει προτάσεις αναμόρφωσης των τελών κυκλοφορίας. Το νέο σύστημα τελών κυκλοφορίας θα οδηγήσει στη διαφοροποίηση των υφιστάμενων τελών κυκλοφορίας, κυρίως με κριτήρια περιβαλλοντικά, όπως είναι οι εκπομπές ρύπων αλλά και με την υιοθέτηση συγκεκριμένου πλαισίου για οχήματα εναλλακτικών καυσίμων, καθώς και των ηλεκτρικών, των υβριδικών και των plug in οχημάτων.

Ποιοι κλάδοι δίνουν τους υψηλότερους μισθούς.

Πόσο «στοιχίζει» να αφήσει κανείς την καριέρα του σε δεύτερη μοίρα για να αποκτήσει μωρό; Σύμφωνα με την κατασκευαστική εταιρεία Booyoung Group της Νότιας Κορέας, 75.000 δολάρια. Αυτό είναι το παχυλό μπόνους που προσφέρει στους υπαλλήλους της, άνδρες και γυναίκες, σε μια προσπάθεια να βοηθήσει στην επίλυση του επιτακτικού δημογραφικού προβλήματος της ασιατικής χώρας. Το συνολικό ποσοστό γονιμότητας της Νότιας Κορέας,ο μέσος αριθμός των παιδιών, δηλαδή, που αποκτά μια γυναίκα στη ζωή της, μειώθηκε από 0,78 το 2022 σε 0,72 το 2023, ενώ φέτος προβλέπεται να καταποντιστεί στο 0,68, πολύ κάτω από το 2,1 που ο ΟΟΣΑ θεωρεί απαραίτητο για τη διασφάλιση σταθερού πληθυσμού. Στο πλαίσιο αυτό, κόμματα από όλο το πολιτικό φάσμα ανακοινώνουν προτάσεις, που κυμαίνονται από γενναιόδωρα επιδόματα στέγασης και φοροελαφρύνσεις έως υποχρεωτική άδεια πατρότητας, αλλά και διευρυμένες επιδοτήσεις για προγράμματα κατάψυξης ωαρίων. Οι επιπτώσεις της κρίσης γίνονται ήδη αισθητές. Το 2022, ο αριθμός του στρατιωτικού προσωπικού της Νότιας Κορέας έπεσε για πρώτη φορά κάτω από 500.000, πανεπιστήμια και σχολεία ανέφεραν ότι ο αριθμός των μαθητών μειώνεται ενώ πέρυσι πουλήθηκαν στη Νότια Κορέα περισσότερα καροτσάκια για κατοικίδια, παρά για μωρά. Το θέμα είναι η έντονα ανταγωνιστική πίεση που δέχονται οι νεαροί, είτε στην εκπαίδευση, είτε στην αγορά εργασίας, είτε στην αγορά κατοικίας, με αποτέλεσμα ο δείκτης γεννήσεων της Νότιας Κορέας να μετατρέπεται πλέον σε εθνική έκτακτη ανάγκη.

«Ψαλίδι» σε σιδηροδρομικά έργα άνω των 4 δισ.

Πόσο «στοιχίζει» να αφήσει κανείς την καριέρα του σε δεύτερη μοίρα για να αποκτήσει μωρό; Σύμφωνα με την κατασκευαστική εταιρεία Booyoung Group της Νότιας Κορέας, 75.000 δολάρια. Αυτό είναι το παχυλό μπόνους που προσφέρει στους υπαλλήλους της, άνδρες και γυναίκες, σε μια προσπάθεια να βοηθήσει στην επίλυση του επιτακτικού δημογραφικού προβλήματος της ασιατικής χώρας. Το συνολικό ποσοστό γονιμότητας της Νότιας Κορέας,ο μέσος αριθμός των παιδιών, δηλαδή, που αποκτά μια γυναίκα στη ζωή της, μειώθηκε από 0,78 το 2022 σε 0,72 το 2023, ενώ φέτος προβλέπεται να καταποντιστεί στο 0,68, πολύ κάτω από το 2,1 που ο ΟΟΣΑ θεωρεί απαραίτητο για τη διασφάλιση σταθερού πληθυσμού. Στο πλαίσιο αυτό, κόμματα από όλο το πολιτικό φάσμα ανακοινώνουν προτάσεις, που κυμαίνονται από γενναιόδωρα επιδόματα στέγασης και φοροελαφρύνσεις έως υποχρεωτική άδεια πατρότητας, αλλά και διευρυμένες επιδοτήσεις για προγράμματα κατάψυξης ωαρίων. Οι επιπτώσεις της κρίσης γίνονται ήδη αισθητές. Το 2022, ο αριθμός του στρατιωτικού προσωπικού της Νότιας Κορέας έπεσε για πρώτη φορά κάτω από 500.000, πανεπιστήμια και σχολεία ανέφεραν ότι ο αριθμός των μαθητών μειώνεται ενώ πέρυσι πουλήθηκαν στη Νότια Κορέα περισσότερα καροτσάκια για κατοικίδια, παρά για μωρά. Το θέμα είναι η έντονα ανταγωνιστική πίεση που δέχονται οι νεαροί, είτε στην εκπαίδευση, είτε στην αγορά εργασίας, είτε στην αγορά κατοικίας, με αποτέλεσμα ο δείκτης γεννήσεων της Νότιας Κορέας να μετατρέπεται πλέον σε εθνική έκτακτη ανάγκη.

Μπόνους παιδιού ύψους 75.000 δολ.από
τη νοτιοκορεατική Booyoung.

Πόσο «στοιχίζει» να αφήσει κανείς την καριέρα του σε δεύτερη μοίρα για να αποκτήσει μωρό; Σύμφωνα με την κατασκευαστική εταιρεία Booyoung Group της Νότιας Κορέας, 75.000 δολάρια. Αυτό είναι το παχυλό μπόνους που προσφέρει στους υπαλλήλους της, άνδρες και γυναίκες, σε μια προσπάθεια να βοηθήσει στην επίλυση του επιτακτικού δημογραφικού προβλήματος της ασιατικής χώρας. Το συνολικό ποσοστό γονιμότητας της Νότιας Κορέας,ο μέσος αριθμός των παιδιών, δηλαδή, που αποκτά μια γυναίκα στη ζωή της, μειώθηκε από 0,78 το 2022 σε 0,72 το 2023, ενώ φέτος προβλέπεται να καταποντιστεί στο 0,68, πολύ κάτω από το 2,1 που ο ΟΟΣΑ θεωρεί απαραίτητο για τη διασφάλιση σταθερού πληθυσμού. Στο πλαίσιο αυτό, κόμματα από όλο το πολιτικό φάσμα ανακοινώνουν προτάσεις, που κυμαίνονται από γενναιόδωρα επιδόματα στέγασης και φοροελαφρύνσεις έως υποχρεωτική άδεια πατρότητας, αλλά και διευρυμένες επιδοτήσεις για προγράμματα κατάψυξης ωαρίων. Οι επιπτώσεις της κρίσης γίνονται ήδη αισθητές. Το 2022, ο αριθμός του στρατιωτικού προσωπικού της Νότιας Κορέας έπεσε για πρώτη φορά κάτω από 500.000, πανεπιστήμια και σχολεία ανέφεραν ότι ο αριθμός των μαθητών μειώνεται ενώ πέρυσι πουλήθηκαν στη Νότια Κορέα περισσότερα καροτσάκια για κατοικίδια, παρά για μωρά. Το θέμα είναι η έντονα ανταγωνιστική πίεση που δέχονται οι νεαροί, είτε στην εκπαίδευση, είτε στην αγορά εργασίας, είτε στην αγορά κατοικίας, με αποτέλεσμα ο δείκτης γεννήσεων της Νότιας Κορέας να μετατρέπεται πλέον σε εθνική έκτακτη ανάγκη.

Amazon: Επένδυση 2,75 δισ. στην Anthropic.

Φουντώνει η μάχη των «γιγάντων» της τεχνολογίας για την πρωτοκαθεδρία στον πολλά υποσχόμενο κλάδο της τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ). Σε μια προσπάθεια να αποκτήσει προβάδισμα έναντι των ανταγωνιστών της, η Amazon ανακοίνωσε ότι επενδύει 2,75 δισ. δολ. επιπλέον στη startup τεχνητής νοημοσύνης Anthropic, μια σημαντική συμφωνία από έναν τεχνολογικό κολοσσό που θέλει να ανταγωνιστεί ονόματα όπως η Microsoft και η Google στην ξέφρενη κούρσα της ΑΙ. Εταιρείες τεχνολογίας και επενδυτές επιχειρηματικών κεφαλαίων επενδύουν μαζικά σε νεοφυείς επιχειρήσεις ΑΙ μετά την επιτυχία της Open AI, στην οποία η Microsoft συμφώνησε να επενδύσει 13 δισ. δολ. Οι επενδύσεις μπορεί επίσης να είναι αρκετά προσοδοφόρες για τις εταιρείες τεχνολογίας, οι οποίες αναγκάζουν τις νεοφυείς επιχειρήσεις ΑΙ να χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες υπολογιστικού νέφους που χρειάζονται για την εκτέλεση των προϊόντων τους. Σύμφωνα με τη Wall Street Journal, η Anthropic δεσμεύθηκε να δαπανήσει 4 δισ. δολ. στην πλατφόρμα cloud της Amazon τα επόμενα πέντε χρόνια, ενώ μήνες πριν από την επένδυση της Google είχε συμφωνήσει να δαπανήσει περισσότερα από 3 δισ. δολ. στο Google Cloud. Η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ δήλωσε ότι διερευνά επενδύσεις και συνεργασίες ανάμεσα στις μεγαλύτερες εταιρείες τεχνολογίας και πώς επηρεάζουν το ανταγωνιστικό τοπίο για συστήματα AI, τα οποία εκτελούν εργασίες όπως συνομιλίες και σύνταξη υπολογιστικού κώδικα. Η Anthropic, η οποία ιδρύθηκε το 2021, προσφέρει έναν βοηθό AI που ονομάζεται Claude και ανταγωνίζεται το ChatGPT του OpenAI.

H Ε.Ε. μετατρέπει τα ποτάμια της σε υδάτινες λεωφόρους.

Η επιστροφή στο παρελθόν και σε ξεχασμένες μεθόδους μεταφοράς των εμπορευμάτων ενδέχεται να είναι η λύση που αναζητεί η Ε.Ε. στην προσπάθειά της να διασφαλίσει μεταφορές φιλικές προς το περιβάλλον για να αντιμετωπίσει την κλιματική αλλαγή. Ο κλάδος των μεταφορών ευθύνεται για το 25% των εκπομπών καυσαερίων και η Ε.Ε. στρέφεται σε μια λύση αιώνων: τη μεταφορά των εμπορευμάτων μέσω των υδάτινων οδών της, των ποταμών. Δεδομένου ότι τα ποτάμια της Ε.Ε. φτάνουν αθροιστικά στα 37.000 χιλιόμετρα, Ευρωπαίοι αξιωματούχοι εκτιμούν πως μπορούν να υποκαταστήσουν τα φορτηγά που μεταφέρουν τα εμπορεύματα οδικώς και αποτελούν τη μεγαλύτερη πηγή καυσαερίων στον κλάδο των μεταφορών. Εν ολίγοις, η Πράσινη Συμφωνία της Ε.Ε. μπορεί να μετατρέψει τα ποτάμια της Ευρώπης σε υδάτινες λεωφόρους. Σήμερα το ποσοστό των φορτίων της Ευρώπης που μεταφέρεται μέσω ποταμών είναι μικρότερο του 2%, όταν περίπου 6,5 εκατ. φορτηγά διασχίζουν τους δρόμους τους και αντιπροσωπεύουν το 80% των μεταφορών φορτίου.

Αυξήσεις στα τρόφιμα λόγω υψηλών θερμοκρασιών.

Επίμονες αυξήσεις στον πληθωρισμό, αλλά και συγκεκριμένα στο κόστος των τροφίμων παγκοσμίως, αναμένεται να προκαλέσει τα επόμενα χρόνια η άνοδος της θερμοκρασίας. Ειδικότερα, οι θερμοκρασίες αυτές ενδέχεται να προκαλέσουν άνοδο του παγκόσμιου πληθωρισμού τροφίμων έως και 3,23% κατά μέσον όρο κάθε χρόνο. Σε ό,τι αφορά τον γενικό δείκτη του πληθωρισμού υπολογίζεται ότι θα οδηγήσει σε άνοδο έως και 1,18% μέσα την επόμενη δεκαετία. Η κλιματική αλλαγή έχει ήδη αρχίσει να επηρεάζει ορισμένους τομείς της οικονομίας, ανεβάζοντας το κόστος της στέγης σε περιοχές, οι οποίες κινδυνεύουν πολύ από τις μεταβολές των κλιματικών συνθηκών, και προκαλώντας σοβαρές ελλείψεις προμηθειών σε τρόφιμα σε ολόκληρο τον κόσμο, από το ελαιόλαδο μέχρι το κακάο. Τα τρόφιμα θα είναι κατά πάσα πιθανότητα η κατηγορία του πληθωρισμού που θα επηρεαστεί περισσότερο, σύμφωνα με την έρευνα. Επίσης, αναμένεται ότι ο πληθωριστικός αντίκτυπος θα κατανεμηθεί άνισα, καθώς οι μεγαλύτερες πιέσεις θα ασκηθούν σε χώρες της Αφρικής και της Νοτίου Αμερικής. Εάν ληφθούν τα κατάλληλα μέτρα πολιτικής, οι πιέσεις αυτές είναι πιθανό να μετριαστούν. Οι ερευνητές, όμως, προειδοποίησαν επίσης ότι εάν οι ρύποι δεν μειωθούν, τότε οι επιπτώσεις στον πληθωρισμό ενδέχεται να επιδεινωθούν.

Μήνυση στην Hermès για τις τσάντες Birkin.

Διαχρονικό σύμβολο status και πλούτου, οι τσάντες Birkin της Hermès είναι τόσο δύσκολο να αποκτηθούν, που ένα ζευγάρι Καλιφορνέζων μήνυσε τον κολοσσό πολυτελείας για τις πρακτικές πωλήσεων που ακολουθεί. Σαράντα χρόνια μετά την παρουσίαση της εμβληματικής δερμάτινης τσάντας του γαλλικού οίκου, οι καταναλωτές εξακολουθούν να αναζητούν τρόπο να αγοράσουν αρκετά προϊόντα της φίρμας, ώστε να αποκτήσουν την ευκαιρία να αγοράσουν μια Birkin, η οποία ξεκινάει από 10.000 δολάρια και μπορεί να αγγίξει εξαψήφια ποσά. Στις αρχές της εβδομάδας λοιπόν, δύο Αμερικανοί μήνυσαν την Hermès στη Βόρεια Περιφέρεια της Καλιφόρνιας, προτείνοντας ομαδική αγωγή κατά του οίκου πολυτελείας με έδρα το Παρίσι. Στην καταγγελία τους αναφέρουν ότι η Hermès συνέδεσε παράνομα την αγορά των Birkin με την αγορά άλλων προϊόντων της εταιρείας και ότι οι επίδοξοι πελάτες πρέπει να ξοδέψουν χιλιάδες δολάρια σε κασκόλ, παπούτσια και ζώνες μόνο και μόνο για να τους δοθεί η ευκαιρία να πάρουν στα χέρια τους ένα από τα πιο περιζήτητα δερμάτινα είδη στον κόσμο. Για την εξαιρετικά περιορισμένης έκδοσης χειροποίητη δερμάτινη τσάντα, η τιμή της μπορεί να ξεπεράσει το 1 εκατ. δολάρια.

Ινδία: Φωτοβολταϊκό πάρκο πενταπλάσιο από το Παρίσι.

Θα είναι πενταπλάσια σε έκταση από το Παρίσι καθώς θα καλύπτει μια επιφάνεια σχεδόν 322 τετραγωνικών χιλιομέτρων. Θα είναι ορατή από το Διάστημα όταν θα έχει ολοκληρωθεί σε πέντε χρόνια, οπότε και θα είναι η μεγαλύτερη ενεργειακή μονάδα στον κόσμο και θα παράγει καθαρή ενέργεια στην έρημο της δυτικής Ινδίας. Η ενέργεια που θα παράγει θα μπορεί να ηλεκτροδοτήσει ολόκληρη την Ελβετία, αλλά προπαντός θα είναι δυνατόν να καλύψει τις ενεργειακές ανάγκες 16 εκατ. ινδικών νοικοκυριών. Και το σημαντικότερο, ότι κατασκευάζεται ενώ η Ινδία έχει θέσει φιλόδοξους στόχους για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, κάτι εξαιρετικά δύσκολο για την ανερχόμενη χώρα που εξακολουθεί να καλύπτει ακόμη το 70% των ενεργειακών της αναγκών με άνθρακα και συνολικά το 80% με άνθρακα, πετρέλαιο και βιομάζα.
info@deltafinance.gr
© 2024 Copyright - Delta Finance all rights reserved.
Designed by unibyte
phonemap-marker