To Brexit εκτροχίασε την υπερταχεία Eurostar
Το κάποτε διάσημο τρένο της Eurostar, το οποίο συνδέει μέσω της υποθαλάσσιας σήραγγας της Μάγχης το Ηνωμένο Βασίλειο με την ηπειρωτική Ευρώπη, βρίσκεται στα πρόθυρα χρεοκοπίας λόγω της πανδημίας.
Σε ανακοίνωσή της η Eurostar αναφέρει πως, βασιζόμενη στα δάνεια με κρατικές εγγυήσεις, που χορηγούνται στους αερομεταφορείς, «ζητεί, ακόμη μία φορά, από τη βρετανική κυβέρνηση, να επεκτείνει την πρόβλεψη αυτή και στις υπερταχείες, οι οποίες έχουν δραστικά πληγεί από την πανδημία του κορωνοϊού». Ειδάλλως, η επιβίωσή της διακυβεύεται σοβαρά. Υπενθυμίζει δε το περιβαλλοντικό πλεονέκτημα των τρένων έναντι των αεροπλάνων, μιας και οι εκπομπές ρύπων των πρώτων είναι μειωμένες συγκριτικά με τα τελευταία.
Το υπουργείο Μεταφορών του Ηνωμένου Βασιλείου αναγνωρίζει τα κρίσιμα θέματα που αντιμετωπίζει η Eurostar ως απόρροια του ιού και των πρωτόγνωρων συνθηκών, οι οποίες διαμορφώνονται συνολικά για τον κλάδο των ταξιδιών. Ωστόσο, χωρίς να αναφερθεί επακριβώς στο αίτημα για δάνειο, τόνισε ότι θα εξακολουθήσει να συνεργάζεται στενά με τη διοίκηση της εταιρείας, ώστε να μπορέσει να αποκατασταθεί το πλαίσιο των διεθνών μεταφορών. Αξίζει επ’ αυτού να τονισθεί πως η εταιρεία της υπερταχείας Eurostar ανήκει σε ποσοστό 55% στους γαλλικούς σιδηροδρόμους SNCF, σε ποσοστό 30% στην εταιρεία διαχείρισης κεφαλαίων CDPQ, σε ποσοστό 10% στα βρετανικά κεφάλαια Hermes Infrastructure, με δραστηριότητες σε έργα υποδομών, και σε ποσοστό 5% στους βελγικούς σιδηροδρόμους SNCB.
Ενα πρόβλημα καίριο έχει να κάνει με το καθεστώς του τρένου, διότι η Γαλλία το εκλαμβάνει ως βρετανικό και η Βρετανία ως γαλλικό. Κι ενώ έχει περιέλθει σε αυτήν τη δεινή θέση σήμερα, η εταιρεία προ πανδημίας είχε εμπλουτίσει τις υπηρεσίες της και ενισχύσει τη δημοφιλία της λόγω του μειωμένου ανθρακικού της αποτυπώματος, παρέχοντας δρομολόγια από το Λονδίνο στο Αμστερνταμ, τις Αλπεις και τη Νότια Γαλλία, πέραν των υφισταμένων μεταξύ Παρισιού – Βρυξελλών και Λονδίνου – Παρισιού.
Πηγή:kathimerini.gr