To πρώτο έξυπνο ξενοδοχείο εγκαινίασε η κινεζική Alibaba

Το πρώτο έξυπνο ξενοδοχείο στην ιστορία του ομίλου εγκαινίασε χθες ο κινεζικός κολοσσός Alibaba, το οποίο εξυπηρετεί τους πελάτες χρησιμοποιώντας αναγνώριση προσώπου και άλλα μέσα τεχνητής νοημοσύνης και, φυσικά, την εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα. Η αλλαγή του καναλιού στην τηλεόραση, η ρύθμιση της θερμοκρασίας του χώρου, το κλείσιμο της κουρτίνας στο υπνοδωμάτιο και η ένταση του φωτός είναι ορισμένες μόνον από τις υπηρεσίες που διενεργούν αποκλειστικά τα ρομπότ στο ξενοδοχείο Flyzoo Hotel, στην πόλη Χανγκζού της Κίνας.
Η εμπειρία στο Flyzoo Hotel ξεκινά με ένα ρομπότ ύψους ενός μέτρου, το οποίο υποδέχεται τους πελάτες του ξενοδοχείου. Το ρομπότ απομνημονεύει τα πρόσωπά τους ώστε να εξασφαλίσει την καλύτερη εξυπηρέτησή τους στο ξενοδοχείο, ενώ παράλληλα αποθηκεύει τα στοιχεία τους στο σύστημα εθνικής ασφάλειας της χώρας. Σε όλους τους χώρους του ξενοδοχείου μπορεί κανείς να εντοπίσει ρομπότ, τα οποία λειτουργούν βάσει φωνητικών εντολών. Ωστόσο, κάθε δωμάτιο παρέχει έναν προσωπικό βοηθό, επίσης ρομπότ, ο οποίος ελέγχει ακόμη και τις πιο επουσιώδεις λειτουργίες όπως για παράδειγμα το άνοιγμα και κλείσιμο της τηλεόρασης.
Το φουτουριστικό σύστημα διαχείρισης του ξενοδοχείου επιτρέπει στον επισκέπτη είσοδο και έξοδο από οποιονδήποτε χώρο –δωμάτιο, γυμναστήριο, ανελκυστήρα, εστιατόριο– μέσω αναγνώρισης προσώπου. Οι πελάτες έχουν τη δυνατότητα να περάσουν ολόκληρες ημέρες εντός του Flyzoo Hotel χωρίς να συναναστραφούν με κανέναν εργαζόμενο. Πλην της αναγνώρισης προσώπου υπάρχει η δυνατότητα χρήσης της κάρτας δωματίου και της εφαρμογής του ξενοδοχείου. Ο Γουάνγκ Κουν, γενικός διευθυντής του Flyzoo Hotel, ανακοίνωσε πως το σύστημα είναι εξαιρετικά ασφαλές και δεν υπάρχει περίπτωση κάποιος να το ξεγελάσει χρησιμοποιώντας φωτογραφία. Κατά την αναγνώριση προσώπου ελέγχεται παράλληλα ο σωματότυπος του πελάτη και εάν αυτός ταιριάζει στα στοιχεία που καταχωρίστηκαν κατά την άφιξή του στο ξενοδοχείο.
Τα μέσα της τεχνητής νοημοσύνης καθιστούν αποδοτικότερη τη λειτουργία της ξενοδοχειακής μονάδας, περικόπτοντας κατά το ήμισυ τον αριθμό των εργαζομένων. Ανθρώπινο δυναμικό εξακολουθεί να υπάρχει σε ορισμένες θέσεις, το οποίο είναι υπεύθυνο κατά κύριο λόγο για την καθαριότητα και τη μαγειρική. Σε κάθε περίπτωση παραμένει σχεδόν αόρατο από τους επισκέπτες. «Η τεχνητή νοημοσύνη δεν θα μπορούσε να λειτουργήσει χωρίς ζωντανό πρόσωπο. Θα μπορούσε μόνο να βελτιώσει τις υπηρεσίες και να ελαττώσει κάποιες επαναλαμβανόμενες εργασίες. Δεν μειώσαμε τον αριθμό των καθαριστών και των μαγείρων», σχολίασε ο Γουάνγκ Κουν, διευθύνων σύμβουλος του Flyzoo Hotel, καθιστώντας σαφές ότι τουλάχιστον με την τεχνολογία που διατίθεται αυτή τη στιγμή η ανθρώπινη παρουσία εξακολουθεί να είναι απαραίτητη. Ο διευθύνων σύμβουλος του ξενοδοχείου ισχυρίζεται πως χάρη στο πρωτοποριακό σύστημα διαχείρισης που βασίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη, το Flyzoo Hotel είναι 1,5 φορά πιο αποδοτικό σε σύγκριση με άλλα ξενοδοχεία. Μιλώντας στον κινεζικό τεχνολογικό ιστότοπο TechNode, ο Κουν προσέθεσε πως το εύρος των ψηφιακών λύσεων που παρείχε ο όμιλος τεχνολογίας και ηλεκτρονικού εμπορίου Alibaba αποδεικνύει πως η εταιρεία προσεγγίζει με μοναδικό τρόπο την έννοια της καινοτομίας συγκριτικά με τους ανταγωνιστές της.

Πηγή: kathimerini.gr