Newsletter Φεβρουάριος 2024

Πράσινο φως για νέο έργο logistics στη
Μαγούλα Αττικής.

Στη Μαγούλα, η Ανώνυμη Εταιρεία Γενικών Αποθηκών Ελλάδος (ΠΑΕΓΑΕ) διαθέτει 105 χιλ. τ.μ. στεγασμένους αποθηκευτικούς χώρους και 600 χιλ. τ.μ. υπαίθριους χώρους αποθήκευσης. Μέσω του νέου έργου, του οποίου το Π.Δ. εγκρίθηκε, η εταιρεία επιδιώκει την επέκταση των εγκαταστάσεών της σε τρία νέα κτίρια. Το έργο περιλαμβάνει τρεις ζώνες, την πρώτη που είναι 317,8 στρεμμάτων και είναι χαρακτηρισμένη ως δασική με αποτέλεσμα να μην επιτρέπεται η δόμηση, τη ζώνη 2, επιφάνειας 716,6 στρεμμάτων, όπου θα αναπτυχθούν οι νέες κτιριακές εγκαταστάσεις της ΠΑΕΓΑΕ και την τρίτη ζώνη 114,6 στρεμμάτων που αποτελεί ελεύθερο χώρο αστικού πρασίνου.Ο σχεδιασμός δηλαδή προβλέπει την ανάπτυξη τριών αποθηκών με συνολικό εμβαδόν 119,4 χιλ. τ.μ. και δύο αποθηκών που θα ανεγερθούν στο ανατολικό τμήμα του ακινήτου με συνολικό εμβαδόν 30,8 χιλ. τ.μ.Το ακίνητο της ΠΑΕΓΑΕ βρίσκεται σε εκτός σχεδίου περιοχή, σε άμεση γειτνίαση με τον Δήμο Ασπροπύργου, σε περιοχή που χαρακτηρίζεται από συγκέντρωση βιομηχανικών και αποθηκευτικών δραστηριοτήτων. Σύμφωνα με τη συμβουλευτική εταιρεία ακινήτων Geoaxis, το διαθέσιμο μέγεθος αποθήκευσης εγκαταστάσεων logistics στην Ελλάδα υπερδιπλασιάστηκε την περίοδο 2003-2009, πριν από την οικονομική κρίση. Η επέκταση αυτή πλαισιώθηκε από επενδύσεις σε νέα ή αναβαθμισμένα υλικά κτιρίων, εξοπλισμό αποθήκης και μηχανήματα, συστήματα διαχείρισης, ασφάλεια και αυτοματισμό. Βάσει μελέτης του Πανεπιστημίου Αιγαίου, μόνο το 14% των αποθηκών διαθέτει εσωτερικό αποθηκευτικό χώρο που είναι μεγαλύτερος των 45.000 τ.μ., ενώ περισσότερο από το 62% είναι μικρότερες από 10.000 τ.μ. Υπολογίζεται πως κάθε νέος χώρος logistics επιφανείας άνω των 15.000 τ.μ. μπορεί να μισθωθεί άμεσα, καθώς υπάρχει συσσωρευμένη ζήτηση και ανύπαρκτη προσφορά. Η ανισορροπία της αγοράς οδηγεί σε αυξήσεις στις αξίες και μείωση των συντελεστών απόδοσης στο φάσμα του 7% για υψηλών προδιαγραφών ακίνητα.

Ενοίκιο µε την ώρα στην αγορά γραφείων.

Κατακόρυφη είναι η αύξηση της ζήτησης ευέλικτων χώρων εργασίας στην ελληνική αγορά, καθώς η υβριδική εργασία αποτελεί πλέον κυρίαρχη και παγιωμένη τάση στην αγορά. Οι χρήστες των χώρων αυτών ποικίλλουν. Μεγάλο ποσοστό αφορά πολυεθνικές εταιρείες, οι οποίες επιλέγουν τους χώρους αυτούς σε διάφορες χώρες, στις οποίες δραστηριοποιούνται και φυσικά και στην Ελλάδα. Ωστόσο, από το ξέσπασμα της πανδημίας και μετά έχει αρχίσει να αυξάνεται σημαντικά και το μερίδιο των μικρομεσαίων ελληνικών επιχειρήσεων που χρησιμοποιεί τέτοιες υπηρεσίες. Επίσης, νεοφυείς εταιρείες (startups) αποτελούν πελάτες των χώρων της IWG, ενώ αυξημένη είναι και η ζήτηση από ελεύθερους επαγγελματίες. Σήμερα η εταιρεία λειτουργεί 10 κτίρια, εννιά στην Αττική κι ένα στη Θεσσαλονίκη, μέσω δύο επιμέρους σημάτων (Regus και Spaces). Ειδικά στην Αττική λειτουργούν δύο κτίρια στο Μαρούσι, δύο στους Αμπελοκήπους κι από ένα σε Κολωνάκι, Ερμού, Γλυφάδα, Πετράλωνα και Καλλιθέα.

Πού θα δοθούν τα έσοδα από τις δημοπρασίες ρύπων το 2024.

Από τα έσοδα των δημοπρασιών δικαιωμάτων εκπομπών ρύπων για το έτος 2024 θα χρηματοδοτηθούν οι μελέτες για τα υπεράκτια αιολικά πάρκα αλλά και οι έρευνες για τον εντοπισμό κρίσιμων στρατηγικών πρώτων υλών. Το 1,27% των εσόδων και ποσό έως 15 εκατ. ευρώ θα κατευθυνθεί στην ΕΑΓΜΕ για τις έρευνες εντοπισμού κρίσιμων πρώτων υλών.Η «πίτα» των εσόδων από τους πλειστηριασμούς δικαιωμάτων ρύπων το 2024 αν και μικρότερη λόγω της υποχώρησης της τιμής των C02 γύρω στα 60 ευρώ/τόνος (κατ’ εκτίμηση μέση τιμή έτους) μοιράζεται φέτος σε περισσότερους δικαιούχους, με τα ποσοστά να διαφοροποιούνται σημαντικά και για τους υφιστάμενους σε σχέση με την αρχική κατανομή του 2023. Τα έσοδα των περίπου 17,5 εκατ. δικαιωμάτων ρύπων της χώρας υπολογίζονται φέτος λίγο πάνω από το 1 δισ. έναντι 1,5 δισ. ευρώ το 2023. Το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων και το 2024 θα κατευθυνθεί στο ΤΕΜ αν και το ποσοστό μειώνεται από το 77,275% το 2023 στο 45,82%. Ποσοστό 1,65% και έως 19,5 εκατ. ευρώ διατίθεται για το Πράσινο Ταμείο και για τη χρηματοδότηση δράσεων ανάπτυξης βιώσιμων οικονομικών δραστηριοτήτων χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος στις λιγνιτικές περιοχές Φλώρινας, Κοζάνης και Μεγαλόπολης. Ποσοστό 10,08% των εσόδων διατίθεται στο Πράσινο Ταμείο για τη χρηματοδότηση έργων για την προστασία, διατήρηση και βελτίωση του φυσικού περιβάλλοντος, για τη χρηματοδότηση έργων για την προστασία και διαχείριση δασών καθώς και για την αποκλειστική υποστήριξη έργου της Διεύθυνσης Κλιματικής Αλλαγής και Ποιότητας της Ατμόσφαιρας του ΥΠΕΝ. Tο 1,5% των εσόδων θα κατευθυνθεί στον λογαριασμό ειδικού σκοπού στην Τράπεζα της Ελλάδος για τη χρηματοδότηση δράσεων για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, ενώ μικρότερα ποσοστά κατευθύνονται σε διάφορους άλλους τομείς.

Ρομπότ-αγρότης made in Greece πάει μόνο του στα χωράφια.

Ένα ηλεκτρικό ρομπότ-αγρότη που έχει τη μορφή… τανκ και λειτουργεί με τρόπο που θυμίζει την παραγγελία ενός οχήματος ταξί από εφαρμογές σαν την Uber έχει δημιουργήσει από το μηχανουργείο της στη Σίνδο η νεοφυής εταιρεία Agroverse. Το ρομπότ ζυγίζει περίπου ένα τόνο και έχει τη δυνατότητα να κάνει σχεδόν ό,τι ακριβώς και ο αγρότης, χωρίς να είναι απαραίτητη η παρέμβαση ή ακόμη και η φυσική παρουσία του τελευταίου. Aυτό που διαφοροποιεί την εταιρεία είναι η δημιουργία μιας «φωλιάς», μιας εγκατάστασης φόρτισης από την οποία το ρομπότ μεταβαίνει στην καλλιέργεια, που βρίσκεται σε απόσταση έως 5 χλμ. «Αυτή τοποθετείται σε χωράφια όπου υπάρχει ρεύμα και, μέσω της εφαρμογής μας, ο παραγωγός μπορεί να παραγγέλνει την εργασία που αναλαμβάνει το ρομπότ στο χωράφι του. Αυτό εκτελεί την εργασία του και ύστερα επιστρέφει στον ίδιο χώρο για να φορτίσει και να χρησιμοποιηθεί από τον επόμενο». Ακόμη το ρομπότ δεν έχει αποκτήσει απόλυτη αυτονομία, αφού η ομάδα της Agroverse παρεμβαίνει εξ αποστάσεως και σε πραγματικό χρόνο, εάν διαπιστωθεί πως έρχεται αντιμέτωπο με κατάσταση που δεν μπορεί να διαχειριστεί. Tο όχημα αναλαμβάνει, προς τον παρόν, καθήκοντα παραγωγού για ελιές και αμπέλια, ενώ είναι ικανό να προσαρμοστεί σε δενδρώδεις καλλιέργειες, όπως οι ροδακινιές. Στο μεταξύ, η εταιρεία έχει προσελκύσει επενδυτές με σκοπό να σηκώσει έως και 500.000 ευρώ, για να αναπτύξει το επόμενο διάστημα 10 ηλεκτρικά ρομπότ, τα οποία θα μπορούν να εγκατασταθούν –με τα κοντέινερ– σε 10 χωριά της Βόρειας Ελλάδας.

Η εταιρεία στη Σίλικον Βάλεϊ όπου θέλουν όλοι να εργασθούν.

Ο λόγος για τoν κολοσσό της Nvidia, τον πιο «hot εργοδότη» αυτή τη στιγμή στη Σίλικον Βάλεϊ. Η σταθερότητα και η κυρίαρχη θέση της στους ημιαγωγούς που απαιτούνται για την τροφοδοσία συστημάτων τεχνητής νοημοσύνης, αποτελούν πόλο έλξης για τα ταλέντα τεχνολογίας, ενώ πρώην υπάλληλοι σημειώνουν ότι ακόμη και oι νεοπροσληφθέντες τοποθετούνται γρήγορα σε σημαντικά έργα. Το 2023 το ήμισυ των εργαζομένων της είχε ετήσιες απολαβές άνω των 228.000 δολαρίων. Σε αντίθεση με καθιερωμένες εταιρείες τεχνολογίας όπως οι Apple, Tesla, Meta Platforms και Google των οποίων τα προϊόντα χρησιμοποιούνται καθημερινά από εκατομμύρια ανθρώπους, η Nvidia δεν είναι ευρέως γνωστή. Οι 30.000 εργαζόμενοι της εταιρείας ωστόσο που αυτοαποκαλούνται «Nvidians», τείνουν να διαθέτουν ένα μείγμα δυσεύρετων μηχανικών δεξιοτήτων, αλλά και μια εμμονική προσήλωση. Η πρόσληψη απαιτεί από τους μελλοντικούς υπαλλήλους τεχνική οξυδέρκεια. Μεταξύ των περίπου 1.800 θέσεων εργασίας που προσφέρονται είναι ρόλοι σε τομείς όπως η αποθήκευση AI, η βαθιά μάθηση και ο σχεδιασμός συμπεριφοράς για αυτόνομα οχήματα με βασική αμοιβή που κυμαίνεται από 144.000 έως 414.000 δολάρια. Πολλές θέσεις εργασίας αναζητούν διδακτορικό, ενώ προαπαιτούμενο συχνά είναι οι υποψήφιοι να γνωρίζουν πολλές γλώσσες προγραμματισμού.

Ξεκίνησε πουλώντας γρανίτες και έγινε ο
πλουσιότερος Κινέζος.

Πέθανε ο Ζονγκ Κιγκχού, ο Κινέζος επιχειρηματίας που ξεκίνησε από ένα τρίκυκλο καρότσι και έχτισε μία από τις μεγαλύτερες αυτοκρατορίες ποτών και τροφίμων της χώρας. Γεννημένος το 1945, σε μια εμπόλεμη Κίνα, ο Ζονγκ μεγάλωσε υπό συνθήκες ακραίας φτώχειας. Ο Ζονγκ δεν τελείωσε το σχολείο και έκανε διάφορες δουλειές του ποδαριού, όμως είχε πάντα μέσα του το όνειρο να ανοίξει τη δική του επιχείρηση. Η ευκαιρία αυτή του δόθηκε το 1987, όταν σε ηλικία 42 ετών δανείστηκε 140.000 γουάν (που τότε αντιστοιχούσαν σε 38.000 δολάρια) για να στήσει ένα τρίκυκλο, από το οποίο πουλούσε γρανίτες και χαρτικά έξω από ένα δημοτικό σχολείο. Η επιχείρησή του, που απασχολούσε δύο συνταξιούχους δασκάλους, θα γινόταν η Wahaha (σημαίνει «το παιδί που γελάει), μια αυτοκρατορία των τροφίμων στην Κίνα. Στα πρώτα του βήματα συνεργάστηκε με έναν καθηγητή διατροφολογίας για να φτιάξει ένα βιταμινούχο ποτό για παιδιά, το οποίο ονόμαζε Wahaha Oral Liquid. Το προϊόν του σημείωσε μεγάλη επιτυχία, φέρνοντας ετήσιες πωλήσεις περίπου 19 εκατ. δολ. μόλις τον τρίτο χρόνο της κυκλοφορίας του. Ο Ζονγκ ίδρυσε τη Hangzhou Wahaha Group, αφότου αγόρασε ένα χρεοκοπημένο εργοστάσιο τροφίμων σε κονσέρβες. Το 1996, η Wahaha είχε επεκταθεί στα γαλακτοκομικά ποτά, στα ανθρακούχα αναψυκτικά και στο εμφιαλωμένο νερό, όμως τα σχέδια του Ζονγκ για μακροπρόθεσμη ανάπτυξη απαιτούσαν υψηλή χρηματοδότηση. Έτσι, η Wahaha συνεργάστηκε με την Danone. Η συνεργασία τους χάλασε το 2007 και η κόντρα των δύο πλευρών οδήγησε σε μια πολύκροτη νομική μάχη, που απασχόλησε μέχρι και τους προέδρους των δύο χωρών.

ΗΠΑ: Οι 45 πιο πλούσιες οικογένειες αξίζουν 1,3 τρισ. δολ.

Οι κληρονόμοι του ιδρυτή της Walmart είναι πλουσιότεροι από τον Ελον Μασκ, διαθέτοντας περιουσία 267 δισ.δολαρίων. Με το σύνολο του πλούτου τους των 267 δισ. δολαρίων ανταγωνίζονται ευθέως και υπερσκελίζουν τον αντίστοιχο του Ελον Μασκ, διευθύνοντος συμβούλου της αυτοκινητοβιομηχανίας Tesla και της εταιρείας διαστημικών δραστηριοτήτων SpaceX. Ο τελευταίος έχει σωρεύσει περίπου 202 δισ. δολάρια. Οπως εκτιμά το Forbes, οι 45 ζάπλουτες οικογένειες της Αμερικής αξίζουν αθροιστικά περίπου 1,3 τρισ. δολάρια, ή περίπου 10 φορές την προσωπική περιουσία του αειθαλούς γκουρού των επενδύσεων, Γουόρεν Μπάφετ. Η οικογένεια Μαρς, με το γνωστό εμπορικό σήμα στη σοκολάτα και στα ζαχαρώδη προϊόντα Mars, έρχεται στη δεύτερη θέση μετά τους Γουόλτον και έχει περιουσία 117 δισ. δολαρίων. Υπάρχουν και άλλες γνωστές οικογένειες στη λίστα του Forbes, όπως οι Λόντερ, κληρονόμοι της αυτοκρατορίας καλλυντικών Estee Lauder, οι Χιρστ με πολλές δραστηριότητες στον Τύπο και στα ΜΜΕ ήδη από τον 19ο αιώνα, καθώς και οι Μάριοτ με τα ομώνυμα ξενοδοχεία.

Το υπερμέγεθες θερμός με τα εκατομμύρια
πωλήσεις στις ΗΠΑ.

Η ιστορία του πιο viral προϊόντος, που κάνει αυτή τη στιγμή τους Αμερικανούς να διανυκτερεύουν σε ουρές έξω από τα καταστήματα για να το αποκτήσουν, ξεκίνησε πριν από 111 χρόνια και οφείλεται σε ένα φούρνο και μια διάγνωση φυματίωσης. Το Quencher της Staley, ένα υπερμέγεθες θερμός με καλαμάκι που πωλείται αντί 45 δολαρίων και έχει κατακλύσει τα social media, ήταν το Νο 1 δώρο που ζήτησαν για τα Χριστούγεννα οι Millennials και οι GenZers στην άλλη όχθη του Ατλαντικού και εξαφανίζεται από τα ράφια μέσα σε λίγα λεπτά. Όμως, πίσω από την απόλυτη μανία του 2024 κρύβεται μια ιστορία που ξεκίνησε το 1913, όταν ο William Stanley Jr. άρχισε να δουλεύει για την General Electric, όπου εφηύρε ένα φούρνο. Αν και έως τότε ζούσε στο Πίτσμπουργκ, η φυματίωση τον ανάγκασε να επιστρέψει στο Great Barrington της Μασαχουσέτης, όπου είχε περάσει τα παιδικά του χρόνια ζώντας με τους παππούδες του. Ο Stanley χρησιμοποίησε τις ίδιες γνώσεις για το ατσάλι, τις μονώσεις και τις θερμοκρασίες, που του είχαν επιτρέψει να εφεύρει τον φούρνο του, για να φτιάξει ένα θερμός, την πατέντα για το οποίο κατοχύρωσε τον Αύγουστο του 1912. Ένα χρόνο αργότερα είχε στήσει την εταιρεία του και έως το 1924 είχε καταφέρει να παράγει περίπου 800 με 900 τέτοια θερμός την ημέρα.

Η κανονικότητα δεν ταιριάζει στη Zoom.

Πριν από σχεδόν τέσσερα χρόνια κάναμε μέσω Zoom πάρτι γενεθλίων, επαγγελματικά meetings, διάλειμμα από τη δουλειά. Βαθιά μέσα στην πανδημία, η χρήση της πλατφόρμας τηλεδιασκέψεων εκτινάχθηκε, με αποτέλεσμα η μέχρι τότε σχετικά άγνωστη εφαρμογή να εμφανίσει εκρηκτικούς ρυθμούς ανάπτυξης. Τώρα, με τον ισχυρό ανταγωνισμό από Microsoft Teams και Google Meet, αλλά και την επιστροφή μας στα γραφεία και γενικά την «έξω» ζωή μετά την άρση των υγειονομικών μέτρων, η Zoom με τον ίδιο εκρηκτικό ρυθμό χάνει το κοινό της. Δεδομένου ότι οι επενδυτές της Zoom ασκούν εδώ και μήνες πίεση για περισσότερη αποδοτικότητα, το διοικητικό της συμβούλιο αποφάσισε να απολύσει περίπου 150 εργαζομένους ή το 2% του προσωπικού της, έπειτα από περικοπές το 2023. Η Zoom είχε «κερδίσει» το κοινό λόγω της εύκολης χρήσης της, καθώς και επειδή η υπηρεσία είναι δωρεάν για κλήσεις συντομότερες από 40 λεπτά, στις οποίες μπορούν να συμμετάσχουν έως και 100 άτομα. Μόνο από την αρχή του έτους, 115 τεχνολογικές επιχειρήσεις διεθνώς έχουν απολύσει συνολικά 30.375 εργαζομένους, παρά τη «σφαγή» που έγινε και το 2023, οπότε απολύθηκαν 262.595 υπάλληλοι.

Το «φαινόμενο της Παρασκευής» στην εργασία.

Η Oyster συγκαταλέγεται μεταξύ ενός αυξανόμενου αριθμού εταιρειών, που προσπαθούν με νέους τρόπους να λύσουν ένα πολύ παλιό πρόβλημα, τη ραθυμία της Παρασκευής και τους αργούς ρυθμούς της. Μία ιδέα είναι να δοθεί στους υπαλλήλους περισσότερος χρόνος ώστε να ολοκληρώσουν τα πράγματα που έχουν αναλάβει, καθώς τελειώνει η εβδομάδα. Οι προηγούμενες προσπάθειες να γίνουν οι Παρασκευές περισσότερο καρποφόρες είχαν ως στόχο να διευκολυνθούν οι ενδυματολογικές επιλογές με πιο απλό ντύσιμο ή για μερικούς μήνες να λαμβάνουν λίγες ώρες άδεια οι εργαζόμενοι, είναι οι λεγόμενες «καλοκαιρινές Παρασκευές». Άλλοι όμιλοι προσπάθησαν να προσφέρουν δωρεάν πίτσα ή παγωτό. Ορισμένες εταιρείες δοκιμάζουν να καταργήσουν εντελώς τα απογεύματα της Παρασκευής.
info@deltafinance.gr
© 2024 Copyright - Delta Finance all rights reserved.
Designed by unibyte
phonemap-marker