Φεύγει η ιαπωνική Bridgestone από τη Γαλλία
Επιστρέφει δυναμικά στη Γαλλία η δημόσια συζήτηση για την παγκοσμιοποίηση, μετά την απόφαση της ιαπωνικής εταιρείας ελαστικών Bridgestone να κλείσει το εργοστάσιό της. Ο πρόεδρος Μακρόν κάνει ό,τι μπορεί για να διατηρήσει τις 863 θέσεις εργασίας.
Αιτιολογώντας την απόφαση, εκπρόσωπος της Bridgestone δήλωσε ότι η παραγωγή ελαστικών μικρομεσαίων διαστάσεων, όπως εκείνα που κατασκευάζονται στη μονάδα της Μπετίν, είναι φθηνότερη στην Ασία, αλλά και ότι η ζήτηση για τέτοιου μεγέθους ελαστικά έχει μειωθεί τα τελευταία χρόνια, μιας και όλο και περισσότεροι στρέφονται σε αυτοκίνητα SUV.
Παρά την απόφαση για το κλείσιμο ωστόσο, ο εκπρόσωπος πρόσθεσε ότι η εταιρεία δέχεται να «εξεταστούν εναλλακτικά σενάρια» από ομάδα ειδικών της γαλλικής κυβέρνησης. Ετσι, για παράδειγμα, το εργοστάσιο θα μπορούσε είτε να περάσει στον έλεγχο άλλης εταιρείας ελαστικών είτε να παράγει διαφορετικά εξαρτήματα οχημάτων για να διασωθούν οι θέσεις εργασίας.
Σύμφωνα με τον βουλευτή, το γαλλικό δημόσιο προτίθεται να αναλάβει το 50% του κόστους αλλαγών στο εργοστάσιο. Η δέσμευση αυτή εκφράζει το νέο πνεύμα στην οικονομική πολιτική του προέδρου Μακρόν, ο οποίος επιθυμεί να περιορίσει την εξάρτηση, σε ορισμένους τουλάχιστον τομείς, από το εξωτερικό.
Από τα συνολικά 100 δισ. ευρώ, για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της πανδημίας, τα 15 θα διατεθούν από την κυβέρνηση έτσι ώστε η παραγωγή, π.χ., φαρμάκων να επιστρέψει στη Γαλλία. «Δεν μπορεί το κέδρος να είναι το μοναδικό κριτήριο, η οικονομία μας θα πρέπει να έχει και κοινωνικό χαρακτήρα», υπογραμμίζει ο Μπρινό Μπονέλ.
Ο Φιλίπ Κρεβέλ, οικονομολόγος και επικεφαλής της δεξαμενής σκέψης Cercle de l’Epargne, υπογραμμίζει πως «δεν μπορούμε να αγνοούμε την οικονομική πραγματικότητα. Η παραγωγή ελαστικών δεν αποδίδει κέρδη στη Γαλλία. Και στο γεγονός αυτό δεν θα αλλάξουν τίποτα οι επιδοτήσεις της κυβέρνησης».
Πηγή: kathimerini.gr