Υποχρεωτική άδεια άνευ αποδοχών στη Mini λόγω πρετοιμασιών για Brexit
Υποχρεωτική άδεια άνευ αποδοχών οφείλουν να πάρουν τουλάχιστον για δύο εβδομάδες οι 4.500 εργαζόμενοι του βασικού εργοστασίου της βρετανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Mini. Το διάλειμμα αυτό θα λάβει χώρα στο τέλος Οκτωβρίου, στη λήξη της προθεσμίας για έξοδο της χώρας από την Ε.Ε., όσο η εταιρεία θα προσπαθεί να προσαρμοστεί στις νέες συνθήκες.
Το ενδεχόμενο εξόδου χωρίς συμφωνία ώθησε πολλές βρετανικές αυτοκινητοβιομηχανίες να εκφράσουν τις ανησυχίες τους στο πλαίσιο της έκθεσης αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης. Μεταξύ αυτών και ο Νίκολας Πέτερ, οικονομικός διευθυντής της BMW, μητρικής της Mini, ο οποίος εξήγησε ότι η εταιρεία έχει εξαντλήσει το απόθεμα επιδομάτων διακοπών, διότι το εργοστάσιο της Mini στην επαρχία της Βρετανίας είχε διακόψει ξανά για ένα μήνα τις εργασίες του. Το προηγούμενο διάλειμμα είχε γίνει τον Απρίλιο, όταν δηλαδή είχε οριστεί η αρχική προθεσμία Brexit. «Δεν μπορούμε να ορίσουμε δεύτερη περίοδο διακοπών το 2019, συνεπώς αυτό ενδεχομένως να επηρεάσει οικονομικά τους συναδέλφους μας στην Οξφόρδη», ανέφερε ο Πέτερ στους Financial Times.
Το βρετανικό εργοστάσιο θα κλείσει για δύο ημέρες, στις 31 Οκτωβρίου και την 1η Νοεμβρίου ανεξαρτήτως των εξελίξεων σχετικά με το Brexit. Στη συνέχεια, θα παραμείνει κλειστό «τρεις εβδομάδες ή και περισσότερες», όπως δήλωσε ο Πέτερ. Το διάλειμμα είναι απαραίτητο, ώστε η εταιρεία να διαχειριστεί οποιαδήποτε αναστάτωση προκληθεί στις λειτουργίες του εργοστασίου και τις ενδεχόμενες καθυστερήσεις στις παραγγελίες εξαρτημάτων, όπως αναφέρει σχετικό δημοσίευμα του βρετανικού Guardian. Σύμφωνα με τους FT, πολλοί εκπρόσωποι των αυτοκινητοβιομηχανιών ανησυχούν ότι λόγω του Brexit θα επιβληθούν δασμοί και έλεγχοι στα σύνορα.
O Πέτερ προειδοποίησε πως, εάν επιβληθούν δασμοί ύστερα από μια έξοδο χωρίς συμφωνία, θα αυξηθούν οι τιμές των αυτοκινήτων και θα επιβαρυνθούν και οι καταναλωτές. Ωστόσο, επισήμανε ότι είναι ακόμη πολύ νωρίς για να εκτιμήσει σε μακροπρόθεσμο επίπεδο τη σημασία ενός Brexit χωρίς συμφωνία για το εργοστάσιο.
Στη φετινή έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, ηχηρή ήταν η φωνή του Κάρλος Ταβάρες, διευθύνοντος συμβούλου της PSA, μητρικής της βρετανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Vauxhall. Ο Ταβάρες ισχυρίστηκε ότι η έξοδος χωρίς συμφωνία είναι «απαράδεκτη» και έκανε έκκληση στη βρετανική κυβέρνηση να βρει μια λύση προκειμένου να αποφύγει την ήττα. «Το να στέλνει κανείς δύο τρένα για να συγκρουστούν μεταξύ τους με τη μέγιστη ταχύτητα μόνο για να επιδείξει τη δύναμή του δεν φαίνεται πως είναι η καλύτερη προσέγγιση», δήλωσε ο Ταβάρες, σύμφωνα με τον Guardian.
Πηγή: kathimerini.gr