Το προφίλ των καταναλωτών ανά σούπερ μάρκετ
Γυναίκα, ηλικίας 42 ετών, παντρεμένη, που έχει τελειώσει το λύκειο και το νοικοκυριό της απαρτίζεται από δύο άτομα, αποτελεί το βασικό μοντέλο αγοραστή σούπερ μάρκετ στην ελληνική αγορά.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε χθες η Nielsen, 75% αυτών που πραγματοποιούν κατά κύριο λόγο τα ψώνια από το σούπερ μάρκετ για τις ανάγκες της οικογένειας είναι γυναίκες, το 37% είναι ηλικίας από 35 έως 49 ετών, 61% των αγοραστών είναι παντρεμένοι, το 28% ανήκει σε νοικοκυριό δύο ατόμων και σε ποσοστό 58% είναι απόφοιτοι λυκείου.
Ενδιαφέρον, ωστόσο, παρουσιάζουν οι διαφοροποιήσεις που παρατηρούνται στα δημογραφικά χαρακτηριστικά των καταναλωτών ανάλογα με την αλυσίδα σούπερ μάρκετ που επιλέγουν να ψωνίσουν. Ετσι, λοιπόν, οι αγοραστές της «ΑΒ Βασιλόπουλος» πλησιάζουν σε σημαντικό βαθμό τον μέσο όρο, καθώς 78% είναι γυναίκες και 22% άντρες, κυρίως παντρεμένοι, απόφοιτοι λυκείου και ανήκουν σε νοικοκυριά με δύο μέλη. Το στοιχείο που διαφοροποιεί την εν λόγω αλυσίδα από τις άλλες είναι ότι έχει μεγαλύτερη διείσδυση στις μικρότερες ηλικίες, καθώς οι αγοραστές 18-24 ετών αποτελούν το 17%, έναντι 13% που είναι ο μέσος όρος.
Το στοιχείο που διαφοροποιεί τη «Σκλαβενίτης» είναι ότι της δείχνουν μεγαλύτερη προτίμηση οι άντρες. Το «ισχυρό φύλο» αποτελεί το 32% των αγοραστών της «Σκλαβενίτης» (έναντι 25% του μέσου όρου). Κατά τα άλλα, το προφίλ των πελατών της βρίσκεται πολύ κοντά στον μέσον όρο του συνόλου, αποτελώντας τη «ραχοκοκαλιά» των αγοραστών σούπερ μάρκετ.
Στον αντίποδα, σε ό,τι αφορά το φύλο των καταναλωτών, βρίσκεται η «Μασούτης». Οκτώ στους δέκα πελάτες της βορειοελλαδίτικης αλυσίδας είναι γυναίκες και μόλις το 20% άντρες, ενώ μεγαλύτερο από τον μέσον όρο είναι το ποσοστό των πελατών της που είναι απόφοιτοι λυκείου (64%).
Δημοφιλέστερη στους εργένηδες, στις μεγαλύτερες ηλικίες και στους αποφοίτους πανεπιστημίου είναι η My Market. Σε ποσοστό 35% οι πελάτες της δεν είναι παντρεμένοι (27% ο μέσος όρος), το 37% είναι ηλικίας 50-64 ετών (έναντι μέσου όρου 32%), ενώ πανεπιστημιακή εκπαίδευση έχει το 37% (έναντι 30% μέσου όρου).
Η μεγαλύτερη διείσδυση στις πολυμελείς οικογένειες αποτελεί το βασικό χαρακτηριστικό της Lidl Hellas, παρατήρηση όχι τυχαία, καθώς οι ανταγωνιστικές τιμές στις οποίες πωλούνται τα προϊόντα της την κάνουν πιο δημοφιλή σε αυτά τα νοικοκυριά, που, έτσι κι αλλιώς, έχουν αυξημένο κόστος διαβίωσης. Το 12% των αγοραστών της ανήκει σε πενταμελή νοικοκυριά, ποσοστό διπλάσιο από τον μέσον όρο (6%). Επιπλέον, 70% των πελατών της είναι παντρεμένοι, περισσότερο επίσης από τον μέσο όρο, ενώ 23% είναι δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Πηγή: kathimerini.gr