Το Πεκίνο ανοίγει την εγχώρια αγορά στη διεθνή αυτοκινητοβιομηχανία
Στην άρση των περιορισμών στις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες προχωρεί η Κίνα. Το Πεκίνο ανακοίνωσε χθες ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης, των ΗΠΑ και του υπόλοιπου κόσμου θα μπορούν να κατέχουν πάνω από το ήμισυ του μετοχικού κεφαλαίου σε κοινοπραξίες με κινεζικές εταιρείες. Εδώ και 20 χρόνια, απαρέγκλιτος όρος για να δραστηριοποιηθούν ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα ήταν να διατηρούν ποσοστό συμμετοχής έως και 50% σε κοινοπραξίες με Κινέζους. Το όριο του 50% καταργείται για τα ιδιωτικά οχήματα από το 2022 και για τα εμπορικά από το 2020, αναφέρουν οι New York Times. Επιπλέον, οι εταιρείες παραγωγής ηλεκτροκίνητων οχημάτων θα μπορούν άμεσα να ανοίγουν δικές τους αντιπροσωπείες χωρίς να συμμετέχουν σε αυτές Κινέζοι επιχειρηματίες. Εντός των επόμενων ετών αναμένεται να δοθεί το πράσινο φως στις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες να κατασκευάζουν και να διευθύνουν τα δικά τους εργοστάσια.
Αυτή η πρωτοβουλία του Πεκίνου στοχεύει στην εξομάλυνση των σχέσεων με την Ουάσιγκτον, η οποία απειλεί ότι θα επιβάλει δασμούς σε και 1.300 εισαγόμενα κινεζικά προϊόντα, συνολικής αξίας 150 δισ. δολαρίων, ιδιαίτερα από τον κλάδο της τεχνολογίας.
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ έχει κατηγορήσει ανοικτά την Κίνα ότι εξαναγκάζει τις αμερικανικές εταιρείες να εκχωρήσουν τα δικαιώματα της πνευματικής τους ιδιοκτησίας, για να δραστηριοποιηθούν στην εγχώρια αγορά. Παρότι η Κίνα έχει κάνει ένα σημαντικό βήμα για να συνεννοηθεί με τον πιο ισχυρό ανταγωνιστή της, αντιδρά στους ισχυρισμούς των ΗΠΑ για κλοπή δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας αλλά και στους δασμούς στις εισαγωγές χάλυβα και αλουμινίου.
Πριν από λίγες μέρες, μάλιστα, προσέφυγε στον Παγκόσμιο Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ), αντιδρώντας στα σχέδια των ΗΠΑ για την επιβολή δασμών σε κινεζικά προϊόντα. Χθες προχώρησε στην επιβολή δασμών στις εισαγωγές σόργου από τις ΗΠΑ.
Είναι ακόμη αβέβαιο κατά πόσον θα ωφεληθούν οι ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η γερμανική Volkswagen και η αμερικανική Ford, από την άρση των περιορισμών από την Κίνα, αλλά οι επενδυτές επιδοκίμασαν την πρωτοβουλία του Πεκίνου, επισημαίνει το πρακτορείο Bloomberg. Η Tesla, πρωτοπόρος εταιρεία στα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, αναμένεται να επωφεληθεί από την άρση των περιορισμών του Πεκίνου. Αλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όμως, που μοιράζονταν εδώ και δύο δεκαετίες το κόστος των επενδύσεων με Κινέζους, πρέπει να επωμισθούν όλες τις δαπάνες μέσα σε λίγα μόνο χρόνια.
Πηγή: kathimerini.gr