Την εξαγορά της Norwegian Air Shuttle επιδιώκει η Lufthansa
O γερμανικός αερoμεταφορέας Lufthansa βρίσκεται σε συνομιλίες με τη νορβηγική εταιρεία χαμηλού κόστους Norwegian Air Shuttle, με στόχο την εξαγορά της. Αφότου έγιναν γνωστές οι προθέσεις της Lufthansa, η τιμή της μετοχής της νορβηγικής εταιρείας σημείωσε χθες άνοδο της τάξεως του 12% στο χρηματιστήριο του Οσλο. Συγκεκριμένα, ο διευθύνων σύμβουλος της Lufthansa, Κάρστεν Σποχρ, δήλωσε σε συνέντευξή του στη Suddeutsche Zeitung ότι η εταιρεία του ενδιαφέρεται για τη Norwegian και ότι μία συμφωνία μεταξύ τους εξαρτάται από δύο κριτήρια, το τίμημα της εξαγοράς και τη στρατηγικής σημασίας αξία που θα προσδώσει αυτή στον γερμανικό αερομεταφορέα. Συν τοις άλλοις, όπως προσέθεσε ο κ. Σποχρ, εάν προχωρήσει η συμφωνία, υπάρχει πιθανότητα να τεθούν περιορισμοί από τις αρμόδιες αρχές για τη λειτουργία του ανταγωνισμού.
Στόχος
Αξίζει να σημειωθεί ότι η τιμή της μετοχής της νορβηγικής αεροπορικής έχει σημειώσει τη μεγαλύτερη φετινή άνοδό της από τα τέλη Απριλίου. Αφορμή στάθηκε τότε η αποκάλυψη, που η ίδια έκανε, ότι πέραν της IAG (ιδιοκτήτρια της βρετανικής British Airways και της ισπανικής Iberia) υπάρχουν και άλλοι πιθανοί αγοραστές. Τον Απρίλιο η IAG είχε εξαγοράσει αρχικά το 4,6% στη Norwegian Air Shuttle και ενδιαφερόταν για το σύνολό της. Πάντως, μέχρι σήμερα δύο προτάσεις εξαγοράς εκ μέρους της ΙΑG τις έχει απορρίψει η νορβηγική αεροπορική, με τον διευθύνοντά σύμβουλό της Μπγιορν Κτζος να δηλώνει ότι δεν τον βρίσκει αντίθετο μία τέτοια επιχειρηματική κίνηση αρκεί να είναι σωστοί οι όροι της. Ειδικότερα, εκπρόσωπος της Norwegian AIR Shuttle διευκρίνισε ότι «έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον από διαφορετικούς ομίλους είτε για την απόκτηση μετοχών, είτε για την υλοποίηση συγχώνευσης, είτε για επενδύσεις, είτε για διαφορετικές μορφές συνεργασίας».
Κατά τον αναλυτή του κλάδου των αερομεταφορών στη Sanford Bernstein, Ντάνιελ Ρέσκα, «η Lufthansa δεν θα μπορέσει να εξασφαλίσει τις ίδιες συνέργειες με τη Norwegian σε σύγκριση με την IAG, οπότε ίσως να μην κάνει τόσο υψηλή προσφορά». Η Lufthansa, υπογράμμισε ο κ. Ρέσκα, ίσως θα έπρεπε να εξετάσει την κατάσταση της Norwegian, να είναι προετοιμασμένη για το ενδεχόμενο να χρεοκοπήσει και να «κάνει τη ζωή δύσκολη» για την IAG. Ωστόσο, όπως προσθέτει, «η εν λόγω αεροπορική εταιρεία χαμηλών ναύλων δεν θα παύσει για κάποιο διάστημα να αποτελεί τη μεγαλύτερη ευκαιρίας εξαγοράς στη Γηραιά Ηπειρο». Για την ιστορία του πράγματος, ο κλάδος των ευρωπαϊκών αερομεταφορών βρίσκεται σε διαρκή διαδικασία συσπείρωσης δυνάμεων ήδη από το 2004. Τότε η γαλλική αεροπορική εταιρεία της Air France είχε εξαγοράσει την ανταγωνίστρια ολλανδική KLM και έκτοτε οι επιχειρηματικές κινήσεις συνεχίστηκαν με πρωτοβουλία των μεγαλύτερων ομίλων στην Ευρώπη.Προσφάτως, τον τόνο δίνουν η Lufthansa και η IAG. H μεν πρώτη απέκτησε το ήμισυ της Air Berlin, ενώ δεν κρύβει το ενδιαφέρον της και για την προβληματική ιταλική αεροπορική Αlitalia. Η δε IAG, δηλαδή η μητρική των British Airways και Iberia, έχει αποκτήσει την ισπανική χαμηλού κόστους Vueling και την ιρλανδική Air Lingus.
Τέλος, αναφέρεται ότι η Lufthansa ενδιαφέρεται και αυτή έντονα για τις εταιρείες φθηνών εισιτηρίων, προκειμένου να ελέγξει στην αγορά της Κεντρικής Ευρώπης τον ανταγωνισμό από τις «παλαίμαχες του είδους» ΕasyJet και Ryanair.
Πηγή: kathimerini.gr