Συνεργασία VW – Microsoft για σύνδεση των οχημάτων του ομίλου στο Διαδίκτυο
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen ενώνει τις δυνάμεις της με την αμερικανική Microsoft, με στόχο την παραγωγή αυτοκινήτων που θα συνδέονται στο Διαδίκτυο, αλλά και τη δημιουργία «του μεγαλύτερου ψηφιακού οικοσυστήματος στην ιστορία της αυτοκίνησης», σύμφωνα με τη γερμανική εταιρεία. Volkswagen και Microsoft θα χρησιμοποιήσουν την τεχνολογία του «υπολογιστικού νέφους» (δηλαδή τη χρήση δεδομένων που είναι αποθηκευμένα στο Διαδίκτυο) και την πλατφόρμα Microsoft Azure, η οποία έχει σχεδιαστεί για τη σύνδεση οικιακών συσκευών στο Ιντερνετ των Πραγμάτων.
Η συνεργασία των δύο εταιρειών εντάσσεται στην προσπάθεια της Volkswagen να περάσει στην ψηφιακή εποχή και να συνδέεται, μέσω Διαδικτύου, με όλα τα οχήματα που παράγει, ώστε να μπορεί να τα αναβαθμίζει καθ’ όλη τη διάρκεια της χρήσης τους. Στις νέες υπηρεσίες που θα προσφέρει η Volkswagen στους πελάτες της περιλαμβάνονται η φόρτιση και η χρέωση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η υπηρεσία διαμοιρασμού οχήματος, οι εφαρμογές ηλεκτρονικού εμπορίου και τηλεματικής. Η τελευταία υπηρεσία συνδυάζει τη χρήση GPS και εφαρμογών που ελέγχουν την κατάσταση λειτουργίας του αυτοκινήτου, ώστε να παρέχεται βοήθεια εξ αποστάσεως και αποτελεσματικότερη διαχείριση εμπορικών στόλων αυτοκινήτων.
Παράλληλα, οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι τεχνολογικές εταιρείες με τις οποίες συνεργάζονται θα αποκτήσουν ακόμη περισσότερα δεδομένα για τη χρήση του αυτοκινήτου και τις αγοραστικές συνήθειες των πελατών τους. Μέχρι σήμερα οι εταιρείες αποκτούν αυτού του είδους τα στοιχεία τα οποία χρησιμοποιούν για διαφημιστικούς σκοπούς κυρίως μέσω της χρήσης κινητών τηλεφώνων, ωστόσο τα αυτοκίνητα προσφέρουν μια νέα ευκαιρία. Η Volkswagen ανακοίνωσε ότι από το 2020 θα συνδέει περισσότερα από πέντε εκατομμύρια αυτοκίνητά της τον χρόνο στο υπολογιστικό νέφος. Οι νέες υπηρεσίες θα καλύπτουν όλες τις μάρκες του ομίλου Volkswagen, συμπεριλαμβανομένης της Audi και της Porsche. O διευθύνων σύμβουλος της Microsoft Σάτια Νάντελα δήλωσε χθες πως οι δύο εταιρείες θα «επανεξετάσουν την οδηγική εμπειρία για τους ανθρώπους σε όλο τον κόσμο».
Η συνεργασία μεταξύ αυτοκινητοβιομηχανιών και τεχνολογικών εταιρειών γίνεται ολοένα και πιο σημαντική, καθώς όλοι θέλουν να έχουν πρόσβαση σε περισσότερα δεδομένα για τις καταναλωτικές συνήθειες των πελατών τους. Εταιρείες όπως οι Google, Uber, Lyft, Alibaba, Tencent και Baidu κλείνουν συμφωνίες συνεργασίας με αυτοκινητοβιομηχανίες. Προ δύο εβδομάδων ο όμιλος Renault-Nissan-Mitsubishi ανακοίνωσε συνεργασία με την Google, ώστε από το 2021 τα αυτοκίνητα του ομίλου να συνδέονται, χάρη στο σύστημα ψυχαγωγίας που διαθέτουν, στο Διαδίκτυο μέσω του λειτουργικού συστήματος Android της Google. Ο όμιλος Renault-Nissan-Mitsubishi έχει τις μεγαλύτερες πωλήσεις αυτοκινήτων στον κόσμο, ενώ τα δεδομένα θα ανήκουν στην Google.
Πηγή: kathimerini.gr