Συνδρομητική τηλεόραση και πιστωτική κάρτα από την Apple
Η περαιτέρω διείσδυση του αμερικανικού ομίλου της Apple στο πεδίο των υπηρεσιών, όπως οι υπηρεσίες συνδρομητικής τηλεόρασης, παραγωγής πρωτότυπου περιεχομένου και πιστωτικής κάρτας παροχής προνομίων, δείχνει, αν μη τι άλλο, ποιες είναι οι κερδοφόρες αγορές του μέλλοντος. Συν τοις άλλοις, φανερώνει πως η δυναμική της αγοράς ηλεκτρονικών συσκευών συνδεδεμένων με το Διαδίκτυο, που ήταν και οι ναυαρχίδες της Apple, εξασθενεί. Αν λοιπόν ήταν τα iPhone το ακαταμάχητο όπλο της εταιρείας, τώρα η εποχή την καλεί να δώσει έμφαση στις υπηρεσίες και στην παραγωγή σειρών και ταινιών, αντεπιτιθέμενη στον ισχυρό πόλο του Νetflix.
Η νέα αυτή δραστηριότητα είχε προαναγγελθεί, αλλά η επίσημη ανακοίνωσή της έγινε στις αρχές της εβδομάδας.
Οι υπηρεσίες παροχής πρωτογενούς περιεχομένου καθώς και οι συνδρομητικές υπηρεσίες των καναλιών της Apple TV θα είναι διαθέσιμες σε όλες τις συσκευές της Apple, καθώς και σε άλλες πλατφόρμες, όπως της Amazon Fire TV και της Roku. Στην περίπτωση του περιεχομένου, πάντως, ο αμερικανικός όμιλος έχει έλθει σε συμφωνία με μεγάλα ονόματα της κινηματογραφικής βιομηχανίας του Χόλιγουντ, όπως οι σκηνοθέτες και παραγωγοί Στίβεν Σπίλμπεργκ, Τζ.Τζ. Αμπραμς και Μ. Νάιτ Σιαμαλάν. Η έναρξη της μετάδοσης τοποθετείται το φθινόπωρο και οι σειρές δεν θα περιλαμβάνουν διαφημίσεις.
Οι συνδρομητικές υπηρεσίες της Apple ΤV Channels θα εμπεριέχονται στη νέα τηλεοπτική εφαρμογή Apple TV και θα παρέχουν πρόσβαση στις παραγωγές ΗΒΟ, Showtime, Starz και άλλες, αλλά όχι σε εκείνες του Netflix. Επιπροσθέτως, η Apple παρουσίασε μια πιστωτική κάρτα την οποία θα εκδίδει σε συνεργασία με την Goldman Sachs, και θα συνδυάζεται με τα iPhone της. Οι χρήστες των συσκευών αυτών θα μπορούν να διαχειριστούν τα χρήματά τους, καθώς θα συνδέεται η κάρτα με την εφαρμογή ηλεκτρoνικής πληρωμής Apple Wallet, όπως αναφέρει η εφημερίδα The Wall Street Journal. Αναλόγως πόντων και αγοραστικών στόχων θα υπάρχει ανταμοιβή και έκπτωση.
Ερωτήματα
Ωστόσο, στο πλαίσιο της παρουσίασης η Apple δεν αναφέρθηκε στην τιμολόγηση και στην αναμενόμενη συνδρομή των νέων αυτών παροχών της στην κερδοφορία της ούτε εάν θα έχουν πρόσβαση σε αυτές οι χρήστες συσκευών με λειτουργικό σύστημα Android, το οποίο απαντάται στην πλειονότητα των έξυπνων κινητών τηλεφώνων σε όλον τον κόσμο πλην των iPhone. Κι αυτό δημιουργεί ερωτήματα. Αναλυτές αναγνωρίζουν ότι η μεγαλύτερη βαρύτητα που δίδει η Apple στις υπηρεσίες τής εξασφαλίζει δυνητική ανάπτυξη σε βάθος χρόνου, την ίδια στιγμή που οι πωλήσεις των iPhone αποδυναμώνονται. Ακόμα και οι πιο ένθερμοι υποστηρικτές της εταιρείας και της μετοχής της, πάντως, τονίζουν ότι θα χρειαστεί να περάσουν λίγα χρόνια προτού αυτές οι νέες δραστηριότητες συμβάλλουν ουσιαστικά σε έσοδα ή κέρδη. Την παρελθούσα χρονιά τα έσοδα της Apple από τις υπηρεσίες αντιστοιχούσαν σε ποσοστό 15% επί των συνολικών, ενώ από τις πωλήσεις των iPhone αντιστοιχούσαν σε ποσοστό 60%.
Κατά τον αναλυτή Tζιν Μάνστερ της Loup Ventures, οι υπηρεσίες, που ανακοίνωσε η Apple, πιθανώς μέσα στα προσεχή πέντε χρόνια να προσθέσουν περισσότερα από 20 δισ. δολάρια στα ετήσια έσοδά της. «Διατηρούμε ως έχουν τις προβλέψεις μας για έσοδα 78 δισ. δολαρίων από την παροχή υπηρεσιών της Apple το 2023 και τώρα είναι πιο ξεκάθαρο με ποιον τρόπο θα επιτευχθούν», τόνισε ο κ. Μάνστερ. Από την πλευρά της, η Κέιτι Χιούμπερτι της Morgan Stanley αναφέρει πως η στρατηγική επιλογή της Apple συνάδει με τη δική της τοποθέτηση ότι είναι οι υπηρεσίες, και όχι οι συσκευές, αυτές που θα δώσουν αύξηση εσόδων τα επόμενα πέντε χρόνια. Tέλος, προσέθεσε ότι η έλλειψη πληροφοριών για την τιμολόγηση των υπηρεσιών δεν διευκολύνει την αποτίμηση του οικονομικού αντικτύπου τους.
Πηγή: kathimerini.gr