Στοίχημα για τη Γερμανία η ηλεκτροκίνηση

Το εργοστάσιο της Volkswagen που σηματοδοτεί τη μετάβαση της Γερμανίας στην ηλεκτροκίνηση επισκέφθηκε χθες η Αγκελα Μέρκελ, υπενθυμίζοντας ότι ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας θα παίξει καθοριστικό ρόλο στη μείωση των εκπομπών αέριων ρύπων στη χώρα.

Το εργοστάσιο στην Κάτω Σαξονία είναι το πρώτο της VW που θα παράγει αποκλειστικώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2021, και συγκεκριμένα 330.000 οχήματα ανά έτος, όπως γνωστοποίησε η Volkswagen. Μέχρι τότε θα διέρχεται μια μεταβατική περίοδο, κατά την οποία θα παράγει ταυτόχρονα συμβατικά αυτοκίνητα, καθώς και ηλεκτρικά. «Αυτό θα συνιστά μια καίρια μεταβολή στον κλάδο των μεταφορών, κάτι που δεν έχει πραγματοποιηθεί ποτέ στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας», όπως δήλωσε χθες η Αγκελα Μέρκελ ενώπιον εργαζομένων και υψηλόβαθμων στελεχών στη Volkswagen.

Η μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση συνιστά καίριο ζήτημα για την καγκελάριο, αφού η Γερμανία δεν έχει σημειώσει πρόοδο στον στόχο για τη μείωση αέριων ρύπων, ενώ πολλοί θεωρούν ότι η Μέρκελ δεν είναι αρκετά αυστηρή απέναντι στις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Με την επίσκεψή της, η Γερμανίδα καγκελάριος σηματοδότησε την έναρξη της μαζικής παραγωγής του ηλεκτρικού μοντέλου ID.3 στο εργοστάσιο της Κάτω Σαξονίας. Από την επιτυχία του ID.3 θα εξαρτηθεί αφενός το μέγεθος της μελλοντικής επένδυσης για περαιτέρω ανάπτυξη των ηλεκτρικών οχημάτων, αφετέρου ο αριθμός των εργαζομένων που θα απασχολούνται στην ηλεκτροκίνηση. Η Μέρκελ ανέφερε, την Κυριακή, πως στόχος της κυβέρνησης είναι να διατηρήσει όσο το δυνατόν περισσότερες θέσεις εργασίας στις βιομηχανίες αυτοκινήτων και ανταλλακτικών, καθώς είναι προφανές ότι απαιτούνται λιγότεροι εργαζόμενοι για την κατασκευή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε σύγκριση με τα συμβατικά. Σύμφωνα με το Reuters, ήδη έχουν γίνει περισσότερες από 35.000 παραγγελίες για το ID.3, το οποίο κοστίζει σχεδόν 30.000 ευρώ και αναμένεται να κάνει την πρώτη του εμφάνιση σε εκθεσιακούς χώρους από το καλοκαίρι του 2020.

Η Γερμανίδα καγκελάριος τόνισε χθες ότι η κυβέρνηση θα συμβάλει στη μετάβαση της χώρας προς την ηλεκτροκίνηση, προσφέροντας κίνητρα στους ενδιαφερόμενους αγοραστές. «Η γερμανική κυβέρνηση θα πρέπει να αντεπεξέλθει σε μια πολύ απαιτητική περίοδο, γεγονός που πρέπει να συνοδευθεί από την ενεργή συμμετοχή εκείνων που χαράσσουν πολιτική», είχε αναφέρει και την Κυριακή η Μέρκελ, εστιάζοντας κυρίως την προσοχή στο κρίσιμο ζήτημα των σταθμών φόρτισης. Η έλλειψη σταθμών φόρτισης –αυτή τη στιγμή υπάρχουν μόλις 20.000 δημόσιοι σταθμοί στη Γερμανία– συνιστά ανασταλτικό παράγοντα αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Στόχος της Γερμανίας είναι η ανέγερση 1 εκατ. σταθμών μέχρι το 2030, όπως υπογράμμισε η Μέρκελ την Κυριακή σε βιντεοσκοπημένο μήνυμα.

Η γερμανική κυβέρνηση πρόκειται να μοιραστεί το κόστος της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση με τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Συγκεκριμένα, η VW έχει δρομολογήσει περίπου 30 δισ. ευρώ στην ανάπτυξη ηλεκτρικών αυτοκινήτων, πολύ περισσότερα από κάθε άλλη αυτοκινητοβιομηχανία. Θα χρειαστεί αρκετός καιρός έως ότου αποδώσει καρπούς η επένδυση. «Το ερώτημα δεν είναι εάν θα επικρατήσουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά πόσο γρήγορα θα υιοθετηθούν σε διάφορες αγορές», δήλωσε χθες ο Χέρμπερτ Ντις, διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen, συμπληρώνοντας ότι «η Γερμανία οφείλει να φέρει την αλλαγή». «Αυτή τη στιγμή, γίνεται λόγος για την εξασθένηση των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών. Το εάν πράγματι εξασθενήσουν, εξαρτάται από εμάς», συμπλήρωσε ο Ντις.

Πηγή: kathimerini.gr