Στη βραχυχρόνια μίσθωση οχημάτων μπαίνει η Volkswagen
Ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας βρίσκεται εδώ και καιρό σε περίοδο σημαντικών ζυμώσεων, επειδή έχει να απαντήσει στις μεταβαλλόμενες τάσεις της αγοράς και των καταναλωτών. Η Volkswagen, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, ετοιμάζεται δυναμικά να μπει σε μια αγορά όπου ήδη υπάρχει συνωστισμός, εκείνην του διαμοιρασμού οχημάτων με βραχύχρονη μίσθωση. Εν τω μεταξύ, αυτό το αποφάσισε όταν η ζήτηση για αυτοκίνητα στην Ευρώπη έχει επιβραδυνθεί και το α΄ πεντάμηνο του 2019 οι πωλήσεις ελαττώθηκαν κατά 2%. Οι δε προβλέψεις είναι δυσοίωνες και για το σύνολο του έτους. Η Ευρωπαϊκή Ενωση Αυτοκινητοβιομηχανιών αναθεώρησε προς το χειρότερο την εκτίμησή της και, αντί για αύξηση 1%, προβλέπει μείωση πωλήσεων κατά 1%.
Ηλεκτροκίνητος στόλος
Η Volkswagen μπαίνει σε μια αγορά με υψηλό ανταγωνισμό, ιδρύοντας νέα μονάδα που δεν είναι άλλη από την WeShare, που προσφέρει υπηρεσίες βραχείας ενοικίασης αυτοκινήτων. Θα διαφοροποιηθεί δε από τις υπόλοιπες ανταγωνιστικές διαθέτοντας στην αγορά αποκλειστικά ηλεκτροκίνητο στόλο. Η ενοικίαση ξεκίνησε χθες Πέμπτη στο Βερολίνο με 1.500 αυτοκίνητα Golf και σε αυτά αναμένεται να προστεθούν επιπλέον 500 μίνι αυτοκίνητα e-Up!, καθώς και τα πρώτα ηλεκτρικά ID.3 την επόμενη χρονιά. Στη συνέχεια, από το 2020 και μετά, η υπηρεσία WeShare θα επεκταθεί και στο Αμβούργο και στην Πράγα. Τους τελευταίους μήνες, εν τω μεταξύ, οι υπηρεσίες διαμοιρασμού οχημάτων έχουν πολλαπλασιαστεί στο Βερολίνο και παρέχονται από εταιρείες όπως οι Sixt, Miles, Oply και Ubeeqo, αλλά και η AGand της BMW και η ShareNow της Daimler. Η τελευταία διατηρεί ακόμα τα εμπορικά της σήματα DriveNow και Car2go, αν και έχει ήδη συγχωνευθεί με την Daimler. Επιπλέον, υπάρχει ποικιλία άλλων υπηρεσιών βραχύχρονης μίσθωσης είτε σκούτερ είτε ποδηλάτων, αλλά και δίκτυο ιδιωτών οδηγών που κάνουν μεταφορά επιβατών.
Η Volkswagen έχει στόχο να γίνει πιο ορατή στο καταναλωτικό κοινό, ενόσω ετοιμάζεται για δυναμική παρουσία στα ηλεκτρικά οχήματα. Ουσιαστικά, μπαίνοντας στην αγορά διαμοιρασμού, παρακινεί εμμέσως τους οδηγούς να κάνουν ένα επί πληρωμή τεστ οδήγησης των νέων της αμαξιών. Ο γερμανικός όμιλος με τα δώδεκα επιμέρους εμπορικά σήματα σε φορτηγά και αυτοκίνητα στοχεύει έως το 2028 να κατασκευάσει περίπου 70 αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα και να παραγάγει 22 εκατομμύρια οχήματα με μπαταρία. Ωστόσο, η στρατηγική της Volkswagen, για να αποδώσει καρπούς, θα πρέπει οι πιο επιφυλακτικοί καταναλωτές να αντιληφθούν πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι κατάλληλα και για καθημερινή χρήση, όπως και τα συμβατικά. Τι σημαίνει, όμως, ενοικιάζω ένα από τα πολλά ηλεκτρικά οχήματα που διαθέτει το δίκτυο WeShare; Σημαίνει πως πληρώνω 19 σεντ του ευρώ ανά λεπτό για να το κάνω, όταν η ανταγωνίστρια εταιρεία DriveNow χρεώνει 30 σεντ του ευρώ το λεπτό.
Η Ford Eυρώπης ανακοινώνει μαζικές απολύσεις 12.000 εργαζομένων στα εργοστάσιά της στη Γηραιά Ηπειρο. Οι περισσότερες θα γίνουν σε Ρωσία, Γερμανία και Βρετανία. Η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία θέλει να ανακόψει τις ζημίες της, να ανανεώσει τις δραστηριότητές της και να κλείσει εργοστάσια – από τα 24 αρχικά θα παραμείνουν τα δεκαοκτώ. Συν τοις άλλοις, η εταιρεία θα κάνει και 7.000 περικοπές σε όλο τον κόσμο στο υπαλληλικό της προσωπικό.
Στόχος του διευθύνοντος συμβούλου του Τζιμ Χάκετ είναι μια αναδιοργάνωση 11 δισ. δολαρίων. Στις ΗΠΑ, η εταιρεία θα αποχωρήσει από την αγορά των αυτοκινήτων σεντάν για να στραφεί σε φορτηγά και οχήματα πολλαπλών δραστηριοτήτων, ενώ στην Ευρώπη θα μειώσει την παραγωγή στα επιβατικά και θα στραφεί σε επαγγελματικά οχήματα και φορτηγά.
Πηγή: kathimerini.gr