Στην έκδοση ομολογιακού δανείου από 90 έως 120 εκατ. προχωρεί η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Στην έκδοση κοινού ομολογιακού δανείου αξίας από 90 εκατ. ευρώ έως 120 εκατ. ευρώ αναμένεται να προχωρήσει, κατά τη διάρκεια του προσεχούς διαστήματος, ο κατασκευαστικός και ενεργειακός όμιλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της εισηγμένης, η υλοποίηση της συναλλαγής θα εξαρτηθεί από τις συνθήκες της αγοράς. Υπενθυμίζεται ότι το προηγούμενο καλοκαίρι η θυγατρική ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή είχε οργανώσει, με πολύ μεγάλη επιτυχία, την έκδοση ομολογιακού δανείου αξίας 60 εκατ. ευρώ, προκειμένου να χρηματοδοτήσει το σημαντικό της επενδυτικό πρόγραμμα.
Ο όμιλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει αναλάβει σημαντικά έργα κατά τη διάρκεια των τελευταίων μηνών, αξίας άνω του 1 δισ. ευρώ, τα οποία πλέον οδεύουν προς εκτέλεση, με συνέπεια και οι κεφαλαιακές ανάγκες να είναι υψηλές, ενώ επιπλέον φαίνεται πως «ξεμπλοκάρει» ύστερα από αρκετά χρόνια και το ΣΔΙΤ ύψους 150 εκατ. ευρώ για τη διαχείριση απορριμμάτων στην Πελοπόννησο.
Στις κατασκευές, η πιο πρόσφατη κίνηση αφορά την ανάληψη έργου 164 εκατ. ευρώ, που αφορά την εκκίνηση της δεύτερης φάσης κατασκευής της πολυτελούς επένδυσης στη μαρίνα της Αγίας Νάπας στην Κύπρο, που περιλαμβάνει οικιστικές, εμπορικές και πολιτιστικές χρήσεις. Με την προσθήκη και του συγκεκριμένου έργου, ο ελληνικός όμιλος ενίσχυσε το ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων του, που υπολογίζεται σήμερα σε περίπου 1,8 δισ. ευρώ. Στα παραπάνω, προβλέπεται η άμεση προσθήκη του νότιου τμήματος (Λαμία – Ξυνιάδα) του αυτοκινητόδρομου Ε65, που εξασφάλισε κοινοτική χρηματοδότηση πριν από μερικές εβδομάδες και είναι προϋπολογισμού της τάξεως των 300 εκατ. ευρώ. Το έργο αναμένεται να επανεκκινήσει (έχει ήδη κατασκευαστεί ένα μέρος του) τις αμέσως επόμενες εβδομάδες. Μάλιστα, υπάρχει και προοπτική περαιτέρω αύξησης της αξίας των φετινών προσθηκών στο ανεκτέλεστο υπόλοιπο του ομίλου, σε περίπου 1,4 δισ. ευρώ, εφόσον εξασφαλιστεί χρηματοδότηση και για το βόρειο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Ε65, από τα Τρίκαλα μέχρι την Εγνατία Οδό, το οποίο επίσης έχει αναλάβει ο όμιλος. Για το εν λόγω έργο καταβάλλονται προσπάθειες από το υπ. Υποδομών προκειμένου να εξασφαλιστεί και γι’ αυτό κοινοτική χρηματοδότηση. Υπενθυμίζεται ότι στο τέλος του 2017 παραδόθηκε το κεντρικό τμήμα του εν λόγω οδικού άξονα και συγκεκριμένα το τμήμα Ξυνιάδα – Τρίκαλα, μήκους 80 χιλιομέτρων, το οποίο αναμένεται να εξοικονομήσει σημαντικό χρόνο στις οδικές μετακινήσεις από Αθήνα προς Τρίκαλα, καθώς θα αποφεύγονται οι στροφές του Δομοκού.
Μέχρι τον Ιούνιο εκτιμάται ότι θα εκκινήσει και η κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι Ηρακλείου Κρήτης, έργο προϋπολογισμού της τάξεως των 480 εκατ. ευρώ, που επίσης θα υλοποιήσει ο όμιλος σε κοινοπραξία με την ινδική GMR. Αυτή την περίοδο ολοκληρώνεται η διαδικασία συμβασιοποίησης του έργου και μόλις ληφθεί και η έγκριση από τη Βουλή, θα ξεκινήσει η διαδικασία τοποθέτησης των εργοταξίων.
Πηγή: kathimerini.gr