Σε τέσσερα χρόνια επιστροφή πτήσεων στα επίπεδα του 2019
Η πορεία των εμβολιασμών και το κατά πόσον θα αποτραπεί ένα νέο κύμα πανδημίας από τα τέλη του καλοκαιριού θα αποτελέσουν «κλειδιά» για την πλήρη ανάκαμψη των πτήσεων στην Ελλάδα. Σύμφωνα με την πλέον πρόσφατη έκθεση του ευρωπαϊκού οργανισμού για την ασφάλεια της αεροναυτιλίας Eurocontrol, για την Ελλάδα το επικρατέστερο σενάριο προβλέπει η κίνηση των αεροπλάνων να επιστρέψει στα επίπεδα του 2019, το 2024.
Εφόσον, δηλαδή, η πρόοδος των εμβολιασμών δεν ανακοπεί (σήμερα 26,38 άτομα στα 100 είναι πλήρως εμβολιασμένα πανευρωπαϊκά), υπάρξει, κατά το πρώτο τρίμηνο του 2022, συντονισμένη χαλάρωση των ταξιδιωτικών περιορισμών και ξεκινήσουν να υλοποιούνται περισσότερες μακρινές (long haul) πτήσεις, το 2024 οι πτήσεις θα αντιστοιχούν στο 92% αυτών του 2019. Το 2023, βάσει των ίδιων προβλέψεων, στην Ελλάδα η εναέρια κυκλοφορία θα αντιπροσωπεύει το 82% του 2019, ενώ το 2022 και το 2021 τοποθετείται στο 69% και 47% της προπερασμένης χρονιάς. Εάν όμως η COVID-19 επανεμφανιστεί δυναμικά, τότε οι πτήσεις θα περιοριστούν το 2024 στο 72% του 2019, με τον «πήχη» να χαμηλώνει, ανάλογα, στο 63%, το 55% και το 40% για τα έτη 2023, 2022 και 2021, αντίστοιχα.
Η ανάλυση του Eurocontrol, που βασίζεται σε στοιχεία για το χρονικό διάστημα 8 έως 14 Ιουνίου, καταγράφει τα πέντε ελληνικά αεροδρόμια με τον μεγαλύτερο αριθμό ημερήσιων πτήσεων. Τα σκήπτρα κρατάει το «Ελευθέριος Βενιζέλος», με 483 αφίξεις – αναχωρήσεις ανά ημέρα, μέγεθος που είναι κατά 35% χαμηλότερο έναντι του 2019. Ακολουθούν τα αεροδρόμια «Νίκος Καζαντζάκης» και «Μακεδονία» με 126 και 112 πτήσεις, που αντιστοιχούν σε μείωση 51% και 43%, αντίστοιχα, συγκριτικά με την προπερασμένη χρονιά, ενώ ο αριθμός των αφίξεων – αναχωρήσεων είναι διψήφιος και ανέρχεται σε 85 και 75 στο «Διαγόρας» της Ρόδου και στον αερολιμένα της Μυκόνου, αντίστοιχα.
Στην πρώτη πεντάδα των αεροπορικών εταιρειών με τη μεγαλύτερη δραστηριότητα βρίσκεται η Aegean με 234 πτήσεις ανά ημέρα, και ακολουθούν, με σημαντική απόσταση, η Sky Express (117 αφίξεις – αναχωρήσεις), η ιρλανδική χαμηλού κόστους αεροπορική Ryanair (81), η TUI fly του ομώνυμου tour operator (46) και η τσεχική χαμηλού κόστους Smartwings (26).
Σύμφωνα με τον ευρωπαϊκό οργανισμό, από την 1η Μαρτίου 2020, δηλαδή δέκα ημέρες προτού ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας κηρύξει πανδημία την COVID-19, έως σήμερα δεν έχουν πραγματοποιηθεί 350.000 πτήσεις στους ελληνικούς αιθέρες.
Πηγή: kathimerini.gr