Σε εταιρεία τροφίμων μετεξελίσσεται η Coca-Cola HBC
Εξαγορές ισχυρών τοπικών σημάτων, κυρίως στις κατηγορίες του νερού και των χυμών, συνεργασίες με εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο ηλεκτρονικό εμπόριο και δη στις ηλεκτρονικές παραγγελίες έτοιμου φαγητού, αλλά και έμφαση στον ξενοδοχειακό κλάδο, είναι οι βασικές προτεραιότητες που θέτει για το 2019 η διοίκηση του ομίλου Coca-Cola HBC AG. Ολα τα παραπάνω, βεβαίως, εξακολουθούν να υπηρετούν τον κεντρικό στόχο, που είναι η μετεξέλιξη του ομίλου σε εταιρεία τροφίμων που θα εξυπηρετεί τις ανάγκες του καταναλωτή όλες τις ώρες της ημέρας για όλες τις περιστάσεις.
Σε ό,τι αφορά τις εξαγορές, υπενθυμίζεται ότι ο όμιλος προχώρησε ήδη στα μέσα Φεβρουαρίου στην ανακοίνωση της απόκτησης της σερβικής βιομηχανίας γλυκών και αλμυρών σνακς «Bambi», έναντι 260 εκατ. ευρώ, ενώ φέρεται να ενδιαφέρεται για μία ακόμη σερβική εταιρεία, την Knjaz Milos, που δραστηριοποιείται στην εμφιάλωση μεταλλικού νερού και στην παραγωγή μη αλκοολούχων ποτών. «Θα συνεχίσουμε να εξετάζουμε ευκαιρίες για να κάνουμε πρόσθετες εξαγορές, ιδίως ισχυρών τοπικών σημάτων νερού και χυμών», αναφέρει χαρακτηριστικά ο διευθύνων σύμβουλος της Coca-Cola HBC, Ζόραν Μπογκντάνοβιτς, στην ετήσια ενοποιημένη έκθεση του ομίλου για το 2018. Σε περίπτωση δε που δεν παρουσιαστούν οι κατάλληλες επενδυτικές ευκαιρίες, ο ίδιος επισημαίνει ότι ο στόχος θα είναι η περαιτέρω βελτίωση του δείκτη «καθαρός δανεισμός προς EBITDA» (σ.σ. κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων), ώστε αυτός να είναι της τάξης του 1,5-2. Σημειώνεται ότι όσο χαμηλότερη τιμή έχει ο εν λόγω δείκτης, τόσο μικρότερο δανεισμό έχει η εταιρεία.
Ιδιαίτερη έμφαση πρόκειται να δώσει ο όμιλος στην προώθηση των νέων προϊόντων που τοποθέτησε στην αγορά το 2018. Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά τα λεγόμενα «φυτικά γαλακτοκομικά» που κυκλοφορούν με την επωνυμία AdeZ και τοποθετήθηκαν το 2018 σε 12 ευρωπαϊκές αγορές, ο όμιλος επισημαίνει στην έκθεσή του ότι η κατανάλωση είναι ακόμη χαμηλή στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη. Ωστόσο, όπως αναφέρει, εάν προωθηθεί η κατανάλωση των προϊόντων αυτών υπάρχει προοπτική να φτάσει η λιανική αξία της εν λόγω κατηγορίας το 1 δισ. ευρώ εντός των επόμενων πέντε ετών.
Eχοντας λανσάρει τη Fanta με 30% λιγότερη ζάχαρη στις αγορές της Ελλάδας, της Ουγγαρίας, της Κύπρου και της Ιρλανδίας, ο όμιλος ετοιμάζεται να τοποθετήσει το προϊόν και σε άλλες χώρες εντός του τρέχοντος έτους. Αξίζει, άλλωστε, να σημειωθεί ότι το μερίδιο κατ’ όγκο των προϊόντων με λίγη ή καθόλου ζάχαρη έφτασε το 13,1% του συνολικού όγκου των προϊόντων του ομίλου, καταγράφοντας αύξηση 2,2% σε σύγκριση με το 2017. Ιδιαίτερη έμφαση δίνει ο όμιλος και στο νέο, έτοιμο προς κατανάλωση τσάι, το Fuzetea, καθώς πρόκειται για προϊόν υψηλής προστιθέμενης αξίας.
Αύξηση 26% του όγκου και 20% της αξίας είχαν οι πωλήσεις του ομίλου που έγιναν μέσω ηλεκτρονικών αγορών το 2018. Μάλιστα, σε ορισμένες χώρες, όπως για παράδειγμα στην Ιρλανδία, ο όμιλος προχώρησε σε συνεργασίες με συγκεκριμένες αλυσίδες εστίασης για τη διάθεση σε προσφορά συνδυασμένων γευμάτων (γνωστά ως combo meals που συνοδεύονται από αναψυκτικό). Το αποτέλεσμα ήταν να αυξηθούν κατά 58% οι πωλήσεις αναψυκτικών. Ανάλογη βαρύτητα θα δοθεί και το τρέχον έτος, προκειμένου ο όμιλος να αποκομίσει το μέγιστο όφελος από το κανάλι του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Τέλος, ο όμιλος θεωρεί ζωτικής σημασίας πλέον τη λεγόμενη «κρύα αγορά» (καφέ, εστιατόρια και ξενοδοχεία). Για τον λόγο αυτό η εταιρεία έχει αναπτύξει ειδικές ομάδες, οι οποίες ασχολούνται αποκλειστικά με αυτόν τον κλάδο διάθεσης των προϊόντων της, που πλέον περιλαμβάνουν και ευρύ χαρτοφυλάκιο αλκοολούχων ποτών, ενώ επίσης προωθεί περαιτέρω την τοποθέτηση ψυγείων για τα αναψυκτικά.
Πηγή: kathimerini.gr