Ρήγμα στις σχέσεις Renault – Nissan προκαλεί η υπόθεση Κάρλος Γκοσν
Βαθαίνει το χάσμα μεταξύ της γαλλικής Renault και της ιαπωνικής Nissan, η οποία ξεκίνησε με τη σύλληψη του επικεφαλής τους Κάρλος Γκοσν και την απαγγελία κατηγορίας εις βάρος του στο Τόκιο. Η γαλλική πλευρά θεωρεί την κατηγορία ανυπόστατη και δεν μετακινεί τον κ. Γκοσν από το πηδάλιό της. Ο Γαλλοβραζιλιάνος επικεφαλής και ιδρυτής της τριμερούς συμμαχίας Renault – Nissan – Mitsubishi κατηγορείται ότι παραπλάνησε τις ιαπωνικές αρχές, δηλώνοντας χαμηλότερα από τα πραγματικά εισοδήματά του στη Nissan. Ωστόσο, εξαρχής η γαλλική πλευρά αμφισβητούσε την αξιοπιστία της κατηγορίας, η οποία προέκυψε μετά την εσωτερική έρευνα που έκανε η Nissan. Οι Γάλλοι είχαν την υπόνοια πως οι Ιάπωνες με «μοχλό» τον Κάρλος Γκοσν ήθελαν να αλλάξουν τις ισορροπίες στη συμμαχία, περιορίζοντας την επιρροή των πρώτων.
Σήμερα έρχεται η Renault, η οποία διατηρεί μερίδιο 43,4% στην Nissan, και διαμηνύει ότι οι αμοιβές που εκείνη έδινε στον Κάρλος Γκοσν είναι καθ’ όλα νόμιμες. Εξ ου και ακόμα δεν χάνει τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου και προέδρου της Renault, αλλά προσωρινά αντικαθίσταται – βέβαια, η κατάσταση παραμένει ρευστή όταν οι δύο άλλοι εταίροι της τριμερούς συμμαχίας τού έχουν ήδη αφαιρέσει τα διοικητικά του καθήκοντα. Μετά την προκαταρκτική εξέταση που έκανε η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία κατά τα έτη 2015-2018 φάνηκε ότι οι αποδοχές Γκοσν ήταν σύμφωνες με τη γαλλική νομοθεσία και τις συστάσεις των συμβούλων επιχειρήσεων. Επιπλέον, το διοικητικό συμβούλιο της Renault έδωσε χθες εντολή στους δικηγόρους να συνεχίσουν την εξέταση του φακέλου με τις καταγγελίες εις βάρος του Γκοσν που έλαβαν προσφάτως από τη Nissan.
Απάντηση
Η έρευνα του γαλλικού ομίλου είναι η απάντηση στην αντίστοιχη έρευνα που προηγήθηκε από τη Nissan. Σύμφωνα με αυτήν, από το 2011 έως και το 2015 ο Κάρλος Γκοσν λάμβανε σε ετήσια βάση 15 εκατ. δολάρια. Το ποσόν αυτό προερχόταν συνολικά και από τη Nissan και από τη Renault. Ωστόσο, αποδείχθηκε ότι είχε αποκρύψει από τις Αρχές 43 εκατ. δολάρια από την αμοιβή του την εν λόγω περίοδο. Σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτα δημοσιεύματα στον ιαπωνικό Τύπο, ο Κάρλος Γκοσν φέρεται να είχε έλθει σε συνεννόηση με τη Nissan, ώστε να του καταβληθεί μόνο μέρος της αμοιβής του, ενώ το υπόλοιπο θα το λάμβανε μετά την συνταξιοδότησή του. Ακόμα και έτσι, όμως, δεν δήλωνε στις οικονομικές υπηρεσίες όλα του τα εισοδήματα. Με τα διεθνή μέτρα και σταθμά, ο Κάρλος Γκοσν πληρωνόταν λιγότερο από τους ομολόγους του. Στη Γαλλία, όμως, όπου ελέγχονται αυστηρά οι αμοιβές των επικεφαλής των μεγάλων ομίλων, είχε προκληθεί αντιπαράθεση. Φέτος τον Ιούνιο, οριακά υπερψήφισαν οι μέτοχοι την αμοιβή του για το 2017.
Πηγή: kathimerini.gr