Ο κορωνοϊός εκτίναξε τις πωλήσεις των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ
Ακόμη και υπερτριπλασιασμό των ημερήσιων παραγγελιών τους είδαν μέσα σε μία μέρα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα, ενώ την ίδια ώρα αυξήθηκε ο αριθμός των νέων πελατών τους. Ο φόβος αρκετών καταναλωτών να βρίσκονται σε κλειστούς χώρους μαζί με πολλά άτομα, σε συνδυασμό με την επιθυμία πολλών να αυξήσουν τα αποθέματα τροφίμων μακράς διάρκειας, απολυμαντικών και καθαριστικών στο σπίτι τους υπό τον φόβο του κορωνοϊού, εκτόξευσε τις πωλήσεις των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ, οι οποίες μέχρι τώρα στη χώρα μας παρέμεναν σε χαμηλά σχετικά επίπεδα.
«Ενώ συνήθως λαμβάνουμε 200 παραγγελίες ημερησίως, υπήρξαν μέρες που φτάσαμε να έχουμε 700 παραγγελίες ημερησίως», ανέφερε στην «Κ» στέλεχος μεγάλης αλυσίδας σούπερ μάρκετ που λειτουργεί και ηλεκτρονικό κατάστημα. Η συνολική αύξηση των ηλεκτρονικών παραγγελιών για την ίδια αλυσίδα ήταν της τάξεως του 200%, με τη μεγαλύτερη ανοδική τάση να καταγράφεται την προηγούμενη εβδομάδα, κατά την οποία ανακοινώθηκε το πρώτο επιβεβαιωμένο κρούσμα του κορωνοϊού στην Ελλάδα.
«Εκτός από την αύξηση των παραγγελιών, παρατηρούμε και αύξηση του ρυθμού νέων πελατών. Καταγράφηκε ακόμη και υπερδιπλασιασμός νέων πελατών» δήλωσε στην «Κ» η κ. Ζήνα Μαυροειδή, επικεφαλής του ηλεκτρονικού σούπερ μάρκετ e-fresh.gr. Ενδιαφέρον έχει επίσης το στοιχείο ότι έχει αυξηθεί σημαντικά η αξία του μέσου «καλαθιού», της αξίας της μέσης παραγγελίας που πραγματοποιούν οι καταναλωτές μέσω των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ. Σύμφωνα με την κ. Μαυροειδή παρατηρείται αύξηση κατά περίπου 12 ευρώ, η οποία οφείλεται αφενός στο γεγονός ότι οι καταναλωτές αγοράζουν ακριβότερα προϊόντα (καθαριστικά, αντισηπτικά τζελ, αντισηπτικά μαντιλάκια) και αφετέρου αγοράζουν περισσότερα προϊόντα τόσο των προαναφερθεισών κατηγοριών όσο και άλλων, όπως ρύζια, όσπρια και ζυμαρικά.
«Υπήρχαν περιπτώσεις τις προηγούμενες ημέρες που λάβαμε διπλάσιες και τριπλάσιες παραγγελίες», ανέφερε στην «Κ» ο κ. Αν. Πιστιόλας, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της γνωστής βιομηχανίας τρόφιμων «Agrino», η οποία έχει ως κύριο αντικείμενο την παραγωγή – τυποποίηση ρυζιού και οσπρίων. Η αύξηση των παραγγελιών που καταγράφεται τις τελευταίες ημέρες προς πολλές βιομηχανίες βασικών ειδών οφείλεται τόσο στην αυξημένη καταναλωτική ζήτηση όσο και στην αλλαγή στρατηγικής αρκετών αλυσίδων να αυξήσουν τα αποθέματά τους προκειμένου να μη βρεθούν προ δυσάρεστων εκπλήξεων.
Αυτό, πάντως, που υποστηρίζουν σε όλους τους τόνους τόσο οι λιανέμποροι όσο και οι προμηθευτές είναι ότι δεν χρειάζεται πανικός, καθώς και ότι υπάρχει επάρκεια προϊόντων. Επισημαίνουν δε ότι το κέρδος είναι κατ’ ουσίαν πρόσκαιρο για δύο λόγους: πρώτον, διότι η ξαφνική αύξηση των πωλήσεων και η αποθεματοποίηση προϊόντων από τους καταναλωτές οδηγεί στη συνέχεια σε διαρκή μείωση των επισκέψεών τους στο σούπερ μάρκετ και δεύτερον, διότι οι αυξημένες παραγγελίες προκαλούν τελικά μεγαλύτερο λειτουργικό κόστος σε βιομηχανία και λιανεμπόριο, καθώς απαιτούν αύξηση των εργαζομένων και των υπερωριών.
Προ κορωνοϊού η εικόνα για τις πωλήσεις των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ είχε ως εξής: οι πωλήσεις των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα διαμορφώθηκαν το 2018 σε 28,5 εκατ. ευρώ –χωρίς ΦΠΑ– σημειώνοντας αύξηση 47,5% σε σύγκριση με το 2017, όταν ο τζίρος των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ είχε διαμορφωθεί σε 19,5 εκατ. ευρώ. Το 2016 ανήλθε στα 14,8 εκατ. ευρώ. Τον Νοέμβριο του 2019 ο ρυθμός ανάπτυξης των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ σε σύγκριση με έναν χρόνο πριν ήταν 40,6%.
Η τάση, πάντως, για αύξηση των πωλήσεων των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ λόγω της εξάπλωσης του νέου ιού είναι παγκόσμια και όχι μόνο ελληνική. Βεβαίως, εκεί που καταγράφεται μεγάλη αύξηση είναι σε χώρες όπου έχουν μπει σε καραντίνα μεγάλες γεωγραφικές περιοχές. Για παράδειγμα τον φετινό Φεβρουάριο, οι ηλεκτρονικές πωλήσεις της γνωστής αλυσίδας σούπερ μάρκετ Carrefour στην Κίνα αυξήθηκαν κατά 600% σε σχέση με ένα χρόνο πριν.
Πηγή: kathimerini.gr