Μετ’ εμποδίων η πτήση της Wizz στην αγορά της Δυτικής Ευρώπης
Δυσκολίες αντιμετωπίζει στα σχέδιά της να επεκτείνει την παρουσία της στην ευρωπαϊκή αγορά η ουγγρική Wizz Air Holdings, η οποία εκμεταλλεύθηκε μέχρι πρότινος με επιτυχία τη δομή της ως αεροπορικής εταιρείας χαμηλών ναύλων και την οικονομική της ισχύ για να εξασφαλίσει μεγαλύτερο μερίδιο. Μέχρι στιγμής, πάντως, και κατά τη διάρκεια της πανδημίας είχε αυξήσει τη δυναμικότητά της στα αεροδρόμια της Ιταλίας, της Γερμανίας, της Νορβηγίας και της Βρετανίας. Εντούτοις, η επέκτασή της προς δυσμάς επιβραδύνεται λόγω μέτρων, που στόχο έχουν τη σταθεροποίηση του κλάδου των αερομεταφορών, ο οποίος επλήγη σοβαρά από το ξέσπασμα της πανδημίας. Ειδικότερα, οι Αρχές του Ηνωμένου Βασιλείου και της Ευρωπαϊκής Ενωσης παρατείνουν την ισχύ των κανόνων, που υποχρεώνουν τους αερομεταφορείς να παραιτηθούν των μη χρησιμοποιηθέντων δικαιωμάτων απογείωσης και προσγείωσης, θωρακίζοντάς τους έναντι των ανταγωνιστών τους, που θέλουν να διευρύνουν την παρουσία τους σε αεροδρόμια-κόμβους τύπου Γκάτγουικ έξω από το Λονδίνο. Ο διευθύνων σύμβουλος της Wizz, Γιόζεφ Βαράντι, κάνει λόγο για μέτρα προστατευτισμού, προσθέτοντας πως τα αεροδρόμια, που χρειάζονται απεγνωσμένα ρευστό, θα καλωσορίσουν τους νέους πελάτες τους.
Αποκλεισμός
Σε κανονικές συνθήκες, οι αερομεταφορείς πρέπει να χρησιμοποιούν τουλάχιστον το 80% των δικαιωμάτων απογείωσης και προσγείωσης στα αεροδρόμια της Ε.Ε., ειδάλλως τον επόμενο χρόνο τα χάνουν, αλλά αυτό έχει «παγώσει» λόγω ιού. Η Ε.Ε. είναι έτοιμη να μειώσει το όριο στο 25% από τις 28 Μαρτίου έως τις 30 Οκτωβρίου 2021. Μετά τα δικαιώματα επιστρέφουν σε μία «δεξαμενή», αλλά αυτό συμβαίνει μόλις τρεις εβδομάδες προ της ημερομηνίας απογείωσης, οπότε, όπως υπογραμμίζει ο Γιόζεφ Βαράντι, αυτό δεν είναι συμβατό με τον προγραμματισμό των πτήσεων.
Μιλώντας για την κατάσταση στο αεροδρόμιο Γκάτγουικ, που βρίσκεται νότια του Λονδίνου, εξέφρασε την απογοήτευσή του. Από εκεί έχουν παραδώσει δικαιώματα απογείωσης και προσγείωσης εταιρείες όπως η British Airways, η Norwegian Air Shuttle και η Virgin Atlantic Airways. Ο ουγγρικός αερομεταφορέας, όπως επισημαίνει ο κ. Βαράντι, ήθελε να εξασφαλίσει την πρόσβαση σε 20 αεροσκάφη του, ώστε να υπερσκελίσει την ανταγωνίστρια EasyJet, αλλά, μέχρι στιγμής, κατόρθωσε να το κάνει για ένα μόνον. Τέλος, υπογράμμισε πως αντιμετωπίζει δυσκολίες και για να επεκτείνει περαιτέρω τις δραστηριότητές του στη Γαλλία, στην Ιταλία, στην Ολλανδία, στην Πορτογαλία, καθώς και στην Πολωνία, όπως αναφέρει σχετικώς το ειδησεογραφικό πρακτορείο Bloomberg.
Πηγή: kathimerini.gr