Μειώθηκαν οι πωλήσεις της Gucci στη Β. Αμερική
Αφότου απέσυρε από τα καταστήματά της ένα πουλόβερ, το οποίο λόγω του σχεδίου του κρίθηκε πως έστελνε ρατσιστικά μηνύματα, η Gucci εκθρονίστηκε από την κορυφαία θέση που είχε αποκτήσει στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης.
Ως αποτέλεσμα, ο οίκος πολυτελών ρούχων σημείωσε για πρώτη φορά από τις αρχές του 2016 μείωση πωλήσεων στη Βόρεια Αμερική. Η περιοχή αυτή συνεισφέρει κατά 20% στις συνολικές πωλήσεις της Gucci, όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα της Wall Street Journal.
Περισσότερα από τα δύο τρίτα των καταναλωτών της Gucci είναι άτομα γεννημένα μετά το 2000, σύμφωνα με στατιστικά της Morgan Stanley. Για της προσέλκυση αυτών των αγοραστών, τα εκκεντρικά ρούχα της Gucci και του διάσημου σχεδιαστή της, Αλεσάντρο Μισέλ, διαφημίζονται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Συνεπώς, όταν τον Φεβρουάριο πολλοί κατηγόρησαν την Gucci για προώθηση ρατσιστικών μηνυμάτων και ορισμένοι διάσημοι επέκριναν δημόσια την πώληση του συγκεκριμένου πουλόβερ, το πλήγμα για την Gucci ήταν σοβαρότατο. Ανάμεσα στα προϊόντα που πωλούνταν στην ιστοσελίδα της Gucci βρισκόταν και ένα μαύρο πουλόβερ ζιβάγκο, το οποίο κάλυπτε μέχρι και τη μύτη και άφηνε εκτεθειμένο το στόμα με ένα περίβλημα που έδινε την εντύπωση σαρκωδών χειλιών. Το εν λόγω πουλόβερ, αξίας 890 δολαρίων, παρότι κυκλοφορούσε στην αγορά για περίπου ένα έτος, δημιούργησε τον Φεβρουάριο τεράστια αντίδραση στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, διότι πολλοί ισχυρίστηκαν ότι παρέπεμπε σε διακωμώδηση των Αφροαμερικανών. Ειδικότερα, το μαύρο χρώμα, που κάλυπτε μεγάλο μέρος του προσώπου, σε συνδυασμό με τα μεγάλα προσποιητά χείλη, παραπέμπει στις παραστάσεις περιπλανώμενων καλλιτεχνών στις ΗΠΑ στα μέσα του 19ου αιώνα, οι οποίοι παρουσίαζαν τους μαύρους ως τεμπέληδες, αδιάφορους και δειλούς.
Απολογία
Μόλις ξεκίνησε μια σειρά επικριτικών σχολίων στο Twitter και στο Instagram, η Gucci απέσυρε το πουλόβερ από όλα τα καταστήματά της και απολογήθηκε, ενώ δημιούργησε ειδική θέση εργασίας για την πρόληψη τέτοιων ζητημάτων. «Θεωρούμε ότι σε κάθε απόφαση που παίρνουμε, υποστηρίζουμε και σεβόμαστε τη διαφορετικότητα, η οποία έχει θεμελιακή αξία και αποτελεί προτεραιότητα για εμάς. Εχουμε δεσμευτεί πλήρως για την ανάπτυξη της διαφορετικότητας μέσω του οργανισμού μας και για τη μετατροπή αυτού του περιστατικού σε μια ισχυρή στιγμή παιδείας για την ομάδα της Gucci και για άλλους», ήταν το μήνυμα που είχε αναρτήσει στο Twitter η Gucci.
«Ερχόμαστε από μια διαφορετική κουλτούρα. Είμαστε Ιταλοί. Δεν γνωρίζουμε όλες τις πολιτισμικές διαφορές», είχε δηλώσει ο διευθύνων σύμβουλος της Gucci, Μάρκο Μπιτσάρι. Μετά το περιστατικό, η Gucci αραίωσε τις διαφημίσεις στις ΗΠΑ, ώστε να μην προσελκύσει περισσότερη προσοχή, όπως είχε δηλώσει τον Ιούλιο στη Wall Street Journal ο Ζαν Μαρκ Ντουπλέ, οικονομικός διευθυντής της Kering, μητρικής της Gucci. «Θέλαμε να αξιολογήσουμε την εξέλιξη στην αμερικανική αγορά, την αντίδραση των καταναλωτών», σύμφωνα με τον Ντουπλέ, ο οποίος είχε συμπληρώσει ότι αναμένεται μεγάλη προώθηση των προϊόντων Gucci στις ΗΠΑ στο τέλος του έτους.
Τον Ιούλιο μειώθηκαν οι πωλήσεις της Kering κατά 2%, εν μέρει λόγω της αναστάτωσης στον οίκο Gucci, και έκτοτε η μετοχή της έχει υποχωρήσει κατά 10%, σύμφωνα με τη Wall Street Journal. Ενδεικτικά, η Gucci συνεισφέρει κατά 60% στα ετήσια έσοδα της Kering και κατά 80% στα κέρδη της.
Πηγή: kathimerini.gr