Κίνα – «Χρυσές»… πωλήσεις ειδών πολυτελείας τη «Χρυσή Εβδομάδα»
Μπορεί οι ταξιδιωτικές δαπάνες στην Κίνα να εμφάνισαν υποχώρηση την εβδομάδα που γιορτάστηκε η Εθνική Ημέρα, γνωστή αλλιώς και ως «Χρυσή Εβδομάδα» της χώρας, ωστόσο οι Κινέζοι άνοιξαν για τα καλά… τα πορτοφόλια τους.
Οι πωλήσεις σε εννέα καταστήματα αφορολόγητων ειδών στην επαρχία Χαϊνάν εκτινάχτηκαν σε 1,64 δισεκατομμύρια γιουάν (252,3 εκατομμύρια δολάρια) από 1 έως 6 Οκτωβρίου, αυξημένα κατά 75% σε σύγκριση με την ίδια περσινή περίοδο και πάνω από τέσσερις φορές περισσότερο, ήτοι 359%, σε σύγκριση με το 2019, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία που δημοσιεύει το CNBC.
Η Χαϊνάν έχει γίνει δημοφιλής προορισμός για κινέζους καταναλωτές που πριν την πανδημία ταξίδευαν στο εξωτερικό για να αγοράσουν είδη πολυτελείας.
Μειώθηκαν οι ταξιδιωτικές δαπάνες
Παραδοσιακά η συγκεκριμένη εβδομάδα αποτελεί περίοδο αυξημένων ταξιδιών, σε μια χώρα όπου οι εργαζόμενοι έχουν λίγες ημέρες προσωπικών διακοπών.
Ωστόσο, η πολιτική «μηδενικής ανοχής» του Πεκίνου για την αντιμετώπιση της πανδημίας φέτος περιόρισαν σημαντικά τις μετακινήσεις.
Οι τουριστικές δαπάνες ύψους 389,1 δισεκατομμυρίων γιουάν από την 1η έως τις 7 Οκτωβρίου αντιστοιχούν στο 60% εκείνων που πραγματοποιήθηκαν το 2019. Επίσης, είναι κατά 4,7% λιγότερες από την ίδια περίοδο του 2020, σύμφωνα με το υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού της Κίνας.
Οι ταξιδιωτικές δαπάνες έφτασαν τα 515 εκατομμύρια κατά τη διάρκεια μιας εβδομάδας διακοπών φέτος -περίπου το 70% του 2019- και μειωμένες κατά 1,5% από το 2020.
Από τον κινεζικό ιστότοπο κρατήσεων ταξιδιών Trip.com αναφέρεται ότι το Πεκίνο ξεπέρασε τη Σαγκάη ως πιο δημοφιλής προορισμός, χάρη στα νεόκτιστα Universal Studios στα περίχωρα της πρωτεύουσας.
Οι κρατήσεις σε εθνικό επίπεδο για ενοικιάσεις αυτοκινήτων κατά τη διάρκεια των διακοπών φέτος αυξήθηκαν κατά 43% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο των διακοπών του 2019, σύμφωνα με το Trip.com. Η έκθεση ανέφερε ότι οι μέσες τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων μονής κατεύθυνσης αυξήθηκαν 7% από πέρυσι σε 821 γιουάν.
Πηγή: ot.gr