Η Volkswagen νοικιάζει για πάρκινγκ το ημιτελές αεροδρόμιο του Βερολίνου
Το νέο αεροδρόμιο Brandenburg International του Βερολίνου υποτίθεται ότι θα εγκαινιαζόταν στις 3 Ιουνίου 2012. Τέσσερις εβδομάδες πριν από τα εγκαίνια, τα οποία θα έκανε η καγκελάριος Μέρκελ, είχε ανακοινωθεί ότι το αεροδρόμιο δεν θα άνοιγε όπως είχε προγραμματιστεί, εξαιτίας σημαντικών προβλημάτων στην κατασκευή του.
Εκτοτε ακολούθησαν και άλλες ημερομηνίες υποτιθέμενης εγκαινίασης του BER, όπως είναι ο κωδικός του νέου αεροδρομίου, αλλά μέχρι σήμερα δεν έχει προσγειωθεί ή απογειωθεί ούτε ένα αεροπλάνο στο για μεγάλο χρονικό διάστημα κατασκευαζόμενο αεροδρόμιο.
Η ικανότητα των Γερμανών μηχανικών να ολοκληρώνουν μεγάλα έργα υποδομής έχει αμφισβητηθεί έντονα, ενώ ο αρχικός προϋπολογισμός των 2,8 δισ. ευρώ έχει αυξηθεί στα 7 δισ. ευρώ. Το νέο αεροδρόμιο υποτίθεται ότι θα ανοίξει τον Οκτώβριο του 2020. Τουλάχιστον, όμως, φαίνεται πως η διοίκηση του αεροδρομίου βρήκε τρόπο να αξιοποιήσει το ημιτελές αεροδρόμιο. Ισως να μην είναι ο ιδανικός, αλλά προτιμότερος από το να μένει αχρησιμοποίητο το αεροδρόμιο, θα πρέπει να σκέφτηκε η διοίκησή του.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της γερμανικής εφημερίδας Handelsblatt, το αεροδρόμιο θα χρησιμοποιηθεί από τη Volkswagen ως χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων της. Η γερμανική εταιρεία, που βρίσκεται από το 2015 στο επίκεντρο του σκανδάλου με τη χρήση λογισμικού που βοηθά να εμφανίζονται χαμηλότεροι οι ρύποι που εκπέμπουν τα αυτοκίνητά της που χρησιμοποιούν πετρέλαιο ως καύσιμο, γνωρίζει πολύ καλά πώς να χρησιμοποιεί μεγάλους χώρους στάθμευσης. Στις ΗΠΑ χρησιμοποιεί μεγάλα οικόπεδα για να σταθμεύσει τα περίπου 300.000 αυτοκίνητα που αναγκάστηκε να ανακαλέσει ή να αγοράσει από τους αρχικούς τους ιδιοκτήτες, υπό την πίεση των αμερικανικών αρχών. Στην Ευρώπη, η Volkswagen δεν αντιμετώπισε επ’ ουδενί ανάλογη πίεση, ωστόσο και πάλι έχει ανάγκη από μεγάλους χώρους στάθμευσης. Αιτία είναι η εισαγωγή νέων αυστηρότερων κανονισμών για τις εκπομπές των αυτοκινήτων ντίζελ που θα ισχύσουν πανευρωπαϊκά από την 1η Σεπτεμβρίου. Η VW έχει παραγάγει πολλά αυτοκίνητα που πληρούν τα νέα πρότυπα. Ωστόσο, περιμένει ακόμη να λάβει την έγκριση για τα νέα μοντέλα από τη γερμανική αρχή μεταφορών. Σύμφωνα με εκπρόσωπο Τύπου της Volkswagen, συνολικά για τον όμιλο που περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, και τις μάρκες Porsche, Audi, Skoda και Seat, η αναμονή θα μπορούσε να οδηγήσει στην καθυστέρηση παράδοσης περίπου 200.000-250.000 αυτοκινήτων. Στο μεσοδιάστημα, όλα αυτά τα αυτοκίνητα κάπου θα πρέπει να είναι σταθμευμένα, δηλαδή σε νοικιασμένα οικόπεδα.
Πηγή: kathimerini.gr