Η Airbnb συμμορφώθηκε με τους κανόνες προστασίας καταναλωτών της Ε.Ε.
Η αμερικανική εταιρεία βραχυπρόθεσμης ενοικίασης κατοικιών Airbnb συμμορφώθηκε με την ευρωπαϊκή νομοθεσία περί προστασίας των καταναλωτών, καθιστώντας πιο κατανοητό και διαφανή τον τρόπο με τον οποίο εμφανίζονται οι χρεώσεις και η τελική τιμή που καλείται να πληρώσει ένας καταναλωτής, σύμφωνα με την Κομισιόν. Αντιθέτως, οι εταιρείες Facebook και Twitter δεν έχουν προβεί στις αλλαγές των όρων που καλείται να αποδεχθεί ο χρήστης και πλέον απειλούνται με επιβολή προστίμου. Η επίτροπος Δικαιοσύνης της Ε.Ε. Βέρα Γιούροβα δήλωσε χθες πως η Airbnb συμμορφώθηκε με τις απαιτήσεις που είχαν εκφράσει τον Ιούλιο οι εθνικές αρχές προστασίας του καταναλωτή.
Οι αλλαγές που έκανε η αμερικανική ηλεκτρονική πλατφόρμα βραχυπρόθεσμης ενοικίασης κατοικιών περιλαμβάνουν κυρίως τον τρόπο τιμολόγησης της υπηρεσίας. Πλέον, οι καταναλωτές θα βλέπουν το σύνολο της χρέωσης για μία ενοικίαση προτού κάνουν την κράτηση. Ο καταναλωτής θα βλέπει αναλυτικά το σύνολο του ποσού που θα κληθεί να καταβάλει, τυχόν επιπλέον χρεώσεις (π.χ. για καθαρισμό) και φόρους. Επιπλέον, η ηλεκτρονική πλατφόρμα θα πληροφορεί τους καταναλωτές κατά πόσον το διαμέρισμα στο οποίο ετοιμάζονται να κάνουν κράτηση το διαχειρίζεται ιδιώτης ή επαγγελματίας. Παράλληλα, οι καταναλωτές ενημερώνονται για τα δικαιώματά τους, σε περίπτωση ακύρωσης της κράτησης, αλλά και για τα νομικά δικαιώματά τους. «Είναι καλά νέα για τους καταναλωτές, οι οποίοι θα είναι σε θέση να συγκρίνουν εκ των προτέρων προσφορές», εξήγησε χθες στο Reuters στέλεχος της Κομισιόν.
Η Κομισιόν είχε ζητήσει αυτές τις αλλαγές από την Airbnb τον Ιούλιο, κατόπιν αιτήματος των 28 εθνικών αρχών προστασίας του καταναλωτή, οι οποίες έχουν και το δικαίωμα να επιβάλουν πρόστιμα σε περίπτωση παραβίασης της νομοθεσίας για προστασία του καταναλωτή. Η Airbnb δέχεται ισχυρές πιέσεις από τοπικές αρχές σε πόλεις όπως το Παρίσι, η Βαρκελώνη και άλλους δημοφιλής ευρωπαϊκούς τουριστικούς προορισμούς, και προφανώς έκρινε ότι δεν θα ήταν φρόνιμο να ανοίξει μέτωπο αντιπαράθεσης και με την Κομισιόν.
Αντιθέτως, οι εταιρείες ηλεκτρονικών κοινωνικών δικτύων Facebook και Twitter δεν έχουν προβεί στις αλλαγές που έχει ζητήσει η Ε.Ε., και μάλιστα εδώ και επτά μήνες βρίσκονται αντιμέτωπες με την επιβολή προστίμων, όπως είπε χθες η Γιούροβα. Η Ε.Ε. έχει ζητήσει αλλαγή των όρων που καλείται να αποδεχθεί ο χρήστης που χρησιμοποιεί αυτά τα ηλεκτρονικά κοινωνικά δίκτυα, ώστε να προστατεύεται αποτελεσματικότερα το δικαίωμα των καταναλωτών όσον αφορά την ιδιωτικότητα. Επίσης, η Κομισιόν έχει εκφράσει ανησυχίες για τις νομικές ευθύνες των εταιρειών και για τον τρόπο με τον οποίον ενημερώνονται οι χρήστες για την αφαίρεση περιεχομένου από το μέσο και για την ακύρωση συμβολαίων. «Αν δεν διαπιστώσουμε πρόοδο, θα έρθουν κυρώσεις. Αυτό είναι σαφές. Δεν γίνεται να διαπραγματευόμαστε για πάντα, πρέπει να δούμε αποτελέσματα», δήλωσε χθες από τις Βρυξέλλες η Ευρωπαία επίτροπος Δικαιοσύνης. H Facebook ανακοίνωσε ότι έχει προβεί σε ορισμένες αλλαγές και πως θα εξακολουθήσει να συνεργάζεται με την Κομισιόν. Οι διαδικτυακές πλατφόρμες έχουν βρεθεί στο στόχαστρο των ευρωπαϊκών αρχών, επειδή ακολουθούν πρακτικές που περιορίζουν τον ανταγωνισμό, ενώ παράλληλα κυριαρχούν στις αγορές όπου δραστηριοποιούνται.
Πηγή: kathimerini.gr