Η οικονομική επιβράδυνση στην Κίνα δεν αγγίζει L’Oreal και Starbucks
Παρά την επιβράδυνση της κινεζικής οικονομίας, στην Κίνα δεν πλήττεται η κατανάλωση σε όλους τους τομείς. Σε ορισμένους, αντιθέτως, ενισχύεται. Για λόγους που προφανώς σχετίζονται με το υψηλό κόστος, οι Κινέζοι διστάζουν να αγοράσουν καινούργιο αυτοκίνητο όπως προδίδει η μείωση των πωλήσεων της Land Rover. Την ίδια στιγμή, όμως, εξακολουθούν να δαπανούν αρκετά χρήματα για καλλυντικά και αρώματα, καθώς και για καφέ. Αυτό προκύπτει από τα αυξημένα κέρδη που ανακοίνωσε η γαλλική εταιρεία καλλυντικών L’Oreal αφού το τελευταίο τρίμηνο του περασμένου έτους αυξήθηκαν οι πωλήσεις της στην Κίνα κατά 7,7% υπερβαίνοντας τις προβλέψεις για αύξηση 6,5%. Η αύξηση πωλήσεων ήταν διψήφια στη μονάδα προϊόντων περιποίησης δέρματος Biotherm, αλλά και στα είδη πολυτελείας Lancome. Θετικός είναι, άλλωστε, ο απολογισμός της αμερικανικής αλυσίδας καφέ Starbucks σε ό,τι αφορά τις επιχειρήσεις της στην Κίνα.
Η αμερικανική επιχείρηση, που εδώ και δύο δεκαετίες οικοδομεί συστηματικά την παρουσία της στη δεύτερη οικονομία του κόσμου, μόνο το τελευταίο τρίμηνο του 2018 εισήλθε στην αγορά άλλων 10 πόλεων της Κίνας. Ερωτώμενος κατά πόσον διαβλέπει κίνδυνο να εκτοπισθεί στην Κίνα από τον κινεζικό όμιλο Luckin, ο διευθύνων σύμβουλος της Starbucks, Κέβιν Τζόνσον, τόνισε πως κάθε μία από τις δέκα αυτές πόλεις είναι μεγαλύτερη από το Λος Αντζελες.
Ο όμιλος Luckin έχει ανακοινώσει ότι στόχος του είναι έως το τέλος του 2019 να λειτουργεί συνολικά 4.500 καταστήματα στην Κίνα. Αν ευοδωθούν τα σχέδιά του θα έχει μεγαλύτερη παρουσία στην κινεζική αγορά από τη Starbucks, που διαθέτει 3.600 καταστήματα. Σύμφωνα, πάντως, με τον κ. Τζόνσον, η Starbucks δεν έχει έως τώρα επηρεαστεί από τον σινοαμερικανικό εμπορικό πόλεμο.
Στον αντίποδα βρίσκεται, όμως, η αυτοκινητοβιομηχανία Tata Motors, που ανέφερε ζημίες στη μονάδα οχημάτων πολυτελείας της Jaguar Land Rover εξαιτίας μείωσης των πωλήσεων στην Κίνα. Η πτώση των πωλήσεων στη δεύτερη οικονομία του κόσμου έχει επιδεινώσει τις δυσκολίες της Jaguar Land Rover, που αντιμετωπίζει παράλληλα τη γενικότερη στροφή των αυτοκινητοβιομηχανιών από τα ορυκτά καύσιμα στην ηλεκτροκίνηση.
Οπως τόνισε μιλώντας στο Bloomberg ο Ντεμπτζίτ Ματζί, αναλυτής της Stewart & Mackertich Wealth Management, η Jaguar Land Rover «αντιμετωπίζει προκλήσεις σε πολλά μέτωπα».
Πηγή: kathimerini.gr