Η καναδική Canopy έβαλε την κάνναβη στη Γουόλ Στριτ
Η βιομηχανία της κάνναβης παλεύει σε ηθικό και νομικό επίπεδο να γίνει αποδεκτή παγκοσμίως και να προσελκύσει δυνητικά ενδιαφερόμενους πελάτες, ωστόσο η Canopy Growth, η μεγαλύτερη εταιρεία παραγωγής μαριχουάνας, αποτελεί εξαίρεση στον κανόνα. Η επιτυχία της καναδικής Canopy οφείλεται στον ιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλό της Μπρους Λίντον, ο οποίος προσπαθεί να μεταπείσει τους αμφισβητίες ότι η κάνναβη είναι ένα προϊόν για τη χαλάρωση και τη χαρά και όχι το πρώτο στάδιο για τη μετάβαση προς τα σκληρά ναρκωτικά.
Εκμεταλλευόμενος τη νομοθεσία στον Καναδά, όπου η πώληση ιατρικής κάνναβης επιτρέπεται από το 2001 και της ψυχαγωγικής νομιμοποιήθηκε στα τέλη του 2018, ο Μπρους Λίντον ίδρυσε το 2013 την πρώτη εταιρεία παραγωγής και πώλησης μαριχουάνας, η οποία αργότερα εξαγόρασε τον μεγαλύτερο ανταγωνιστή της και μετονομάσθηκε σε Canopy. Παρότι επρόκειτο για μία πρωτοπόρο ιδέα, αμέτρητα εμπόδια προέκυψαν όσο προσπαθούσε να την πραγματοποιήσει. Ο Λίντον όχι μόνο δυσκολεύτηκε να βρει συνεργάτες, αλλά και χρηματοδότηση. «Οι πρώτοι τέσσερις άνθρωποι, στους οποίους πήγα και είπα ότι θα το κάνω αυτό, όλοι απάντησαν «Είσαι ανόητος. Είναι μία τραγική ιδέα», όπως δήλωσε στο Bloomberg Businessweek ο Λίντον.
Βρισκόμαστε μόλις πέντε χρόνια μετά, και ο Λίντον έχει ήδη αποδείξει ότι το ρίσκο που πήρε τότε απέδωσε καρπούς. Η Canopy είναι η πρώτη εταιρεία παραγωγής κάνναβης που εισήχθη τον Μάιο του 2018 στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης. Παρά την τεράστια επιτυχία που σηματοδότησε με το γεγονός αυτό, ο Λίντον δυσανασχετεί, διότι δεν έχει χτυπήσει ποτέ το κουδούνι έναρξης των εργασιών στο χρηματιστήριο. «Τα χέρια μας έχουν χασίς πάνω τους. Δεν ξέρω τι φταίει, απλώς δεν μπορούμε να αγγίξουμε το κουδούνι», τόνισε στο Bloomberg Businessweek ο Λίντον.
Η Canopy είναι επίσης η πρώτη εταιρεία κάνναβης που συνεργάζεται με όμιλο παραγωγής καταναλωτικών αγαθών. Μέσω της συνεργασία της με την εταιρεία ποτών Constellation Brands, ο Λίντον προσδοκά ότι σύντομα θα παράγει μη οινοπνευματώδη ποτά που θα περιέχουν προϊόντα κάνναβης, η πώληση των οποίων αναμένεται να νομιμοποιηθεί στον Καναδά τον ερχόμενο Δεκέμβριο. «Εάν έχω την επιλογή να κάνω παρέα όλο το βράδυ με άτομα είτε υπό την επήρεια κάνναβης είτε υπό την επήρεια αλκοόλ, δίνε μου πάντοτε τους “φτιαγμένους” από μαριχουάνα. Κανένας καβγάς. Καλή συζήτηση», δήλωσε στο Bloomberg Businessweek ο επιχειρηματίας.
Οξύμωρο είναι ότι ο Λίντον επιλέγει να μένει πάντοτε νηφάλιος.
Τον Οκτώβριο του 2018 ο Καναδάς έγινε η δεύτερη χώρα που επέτρεψε τη χρήση ψυχαγωγικής κάνναβης. Οι πωλήσεις της Canopy εκτοξεύθηκαν και έφτασαν τα 17.500 κιλά τον περασμένο χρόνο, ενώ η αξία της εταιρείας είναι πλέον 15 δισ. δολάρια. Ο Λίντον φαίνεται να πλησιάζει όλο και περισσότερο στον στόχο του, δηλαδή τη δημιουργία μιας εταιρείας τόσο μεγάλης, ώστε να μην αναρωτιέται κανείς ποιος είναι ο πρώτος. Ηδη «είναι δύσκολο να δούμε ποιος μας ακολουθεί, διότι βρίσκεται πολύ πιο πίσω από εμάς», επισήμανε στο Bloomberg Businessweek ο Λίντον. Το μεγαλύτερο πρόβλημα που καλείται αυτή τη στιγμή να αντιμετωπίσει ο Λίντον, είναι η νομιμοποίηση στις ΗΠΑ. Η αγορά των ΗΠΑ θα μπορούσε δυνητικά να είναι η πιο προσοδοφόρα για την Canopy, ωστόσο η χρήση κάνναβης δεν έχει νομιμοποιηθεί σε ομοσπονδιακό επίπεδο και το χασίς συγκαταλέγεται μαζί με την ηρωίνη ανάμεσα στα πιο επικίνδυνα ναρκωτικά. Από τις 50 πολιτείες οι 32 επιτρέπουν τη συνταγογράφηση της ιατρικής μαριχουάνας, αλλά σε μόλις 10 πολιτείες επιτρέπεται η χρήση της ψυχαγωγικής κάνναβης.
Πηγή: kathimerini.gr