Η Ιταλία ποντάρει χωρίς σχέδιο στην ηλεκτροκίνηση
Εως το 2022, η νέα ιταλική κυβέρνηση θέλει να κυκλοφορούν ένα εκατομμύριο ηλεκτροκίνητα οχήματα στα οδικά δίκτυα της χώρας. Είναι ένα φιλόδοξο σχέδιο που χρειάζεται επιδοτήσεις τουλάχιστον 8,6 δισ. ευρώ για να υλοποιηθεί, σύμφωνα με εκτιμήσεις του πρακτορείου Bloomberg.
Απαιτεί δε την παροχή ποικίλων κινήτρων, από φοροαπαλλαγές για την αγορά του ηλεκτροκίνητου οχήματος μέχρι απαλλαγή από την πληρωμή διοδίων. Ομως, η παρούσα κυβέρνηση δεν έχει παρουσιάσει μέχρι στιγμής συγκεκριμένες προτάσεις επί του θέματος.
Εκπρόσωπος της κυβέρνησης συνασπισμού του Κινήματος των 5 Αστέρων και της Λέγκας του Βορρά δεν διευκρίνισε αν το σχέδιο της κυβέρνησης περιλαμβάνει μόνον ηλεκτροκίνητα ή και υβριδικά αυτοκίνητα. Ούτε έκανε λόγο για το ύψος των εκτιμώμενων επιδοτήσεων, όταν επικρατεί δυσπιστία στην Ευρώπη για την οικονομική πολιτική που θα ακολουθήσει η κυβέρνηση. Το δημόσιο χρέος στην Ιταλία είναι το υψηλότερο από κάθε άλλο κράτος-μέλος της Ευρωζώνης, και η Ρώμη έχει δεχθεί κατ’ επανάληψιν συστάσεις από τις Βρυξέλλες για τη μείωσή του.
Κίνητρα για την ενίσχυση και την επέκταση της ηλεκτροκίνησης προσφέρει η Νορβηγία, μία από τις πιο ανεπτυγμένες χώρες της Ευρώπης. Σήμερα, το ποσοστό των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων στη χώρα της Βόρειας Ευρώπης φθάνει το 50%. Ο λόγος είναι ότι το κράτος εγγυάται επιδόματα ύψους 9.000 ευρώ για την αγορά της ηλεκτροκίνητης έκδοσης του Golf και 7.000 ευρώ για το Up της Volkswagen, επισημαίνει το Bloomberg. «Αν στόχος της κυβέρνησης είναι να κυκλοφορήσουν ένα εκατομμύριο ηλεκτροκίνητα οχήματα την επόμενη πενταετία, θα πρέπει να προσφέρει φοροαπαλλαγές όπως αυτές που ισχύουν στη Νορβηγία», σχολιάζει ο επικεφαλής του ινστιτούτου ερευνών Promotor Τζιάν Πρίμο Κουντζιάλο. «Δηλαδή αναφερόμαστε σε φοροαπαλλαγές περίπου 10.000 δολαρίων για κάθε όχημα, όπως αποφάσισε και η Γαλλία», προσθέτει ο ίδιος. Είναι πολύ πιθανόν στη Γαλλία να τριπλασιαστούν οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων έως τον Μάιο του 2022 και να φθάσουν τις 150.000. Η ιταλική κυβέρνηση θα πρέπει, επίσης, να δημιουργήσει τις κατάλληλες υποδομές για την ηλεκτροκίνηση, μέσω της συνεργασίας ομίλων όπως η Enel SpA, η οποία σχεδιάζει τη δημιουργία έως και 14.000 σταθμών επαναφόρτισης έως το 2022. «Η ανάπτυξη των κατάλληλων υποδομών είναι πολύ πιο περίπλοκη απ’ ό,τι φαίνεται εκ πρώτης όψεως», δηλώνει ο Φραντσέσκο Βεντουρίνι, επικεφαλής της Enel X.
Πηγή: kathimerini.gr