Η ΙΚΕΑ εγκαινίασε το πρώτο της κατάστημα στην Ινδία
Τη δυναμική επέκτασή του στην αγορά της Ινδίας δρομολογεί ο όμιλος ΙΚΕΑ, διότι επιβραδύνεται η ζήτηση στις ευρωπαϊκές αγορές. Στοχεύει στην αυξανόμενη μεσαία τάξη της Ινδίας, αλλά λαμβάνει υπ’ όψιν ότι έχει να αντιμετωπίσει δασμούς που επιβάλλονται στα ευρωπαϊκά προϊόντα όταν εισέλθουν στην Κίνα και σε άλλες ασιατικές αγορές.
Υστερα από περίπου μία δεκαετία, στη διάρκεια της οποίας σχεδιάζει την είσοδό της στην Ινδία, η σουηδική αλυσίδα ανοίγει κατάστημα έκτασης 37.160 τ.μ. στην πόλη Χαϊντεραμπάντ. Εκεί θα εμπορεύεται 1.000 είδη της έναντι τιμήματος μικρότερου από 200 ρουπίες, ποσό αντίστοιχο των 2,91 δολαρίων. Προκειμένου να μειώσει τις τιμές, σκοπεύει να αποφύγει τις εισαγόμενες πρώτες ύλες που θα υπόκεινται σε δασμούς και να αξιοποιήσει στον μέγιστο βαθμό τις εγχώριες. Ούτως ή άλλως, η νομοθεσία της Ινδίας υποχρεώνει τη σουηδική εταιρεία να αντλεί τουλάχιστον το 30% των πρώτων υλών της από την εγχώρια αγορά και για τουλάχιστον πέντε χρόνια προτού ανοίξει κατάστημα στη χώρα. Ετσι, περίπου το ένα πέμπτο των πρώτων υλών που χρησιμοποιεί προέρχονται από την Ινδία. Μιλώντας στο Reuters, ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Γέσπερ Μπροντίν τόνισε ότι στο μέλλον η Ινδία θα είναι μία από τις μεγαλύτερες αγορές της για την άντληση πρώτων υλών. Εως τώρα οι σημαντικότεροι προμηθευτές της προέρχονται από την Κίνα, την Πολωνία και την Ιταλία. Οπως τόνισε ο κ. Μπροντίν, η ΙΚΕΑ σκοπεύει να είναι προσιτή στους Ινδούς.
Στον τελευταίο τιμοκατάλογο που έχει αναρτήσει στην ιστοσελίδα της, τα είδη της στην Ινδία διατίθενται σε χαμηλότερες τιμές απ’ ό,τι στις ΗΠΑ. Μια ιδιαίτερα δημοφιλής βιβλιοθήκη της εμφανίζεται στο ένα πέμπτο της τιμής που έχει σε άλλες χώρες, ενώ ένας καναπές Ektorp είναι κατά 30% φτηνότερος.
Οπως επισημαίνει ο Σοάμια Αντιρατζού, αναλυτής στην Euromonitor International, το κοινό στο οποίο θα απευθυνθεί η ΙΚΕΑ στην Ινδία θα προέρχεται από τα υψηλότερα εισοδηματικά στρώματα της μεσαίας τάξης. Ο ίδιος εξέφρασε προβληματισμό για το κατά πόσον θα μπορέσει η σουηδική εταιρεία να ανταποκριθεί στην πάγια υπόσχεσή της προς το κοινό ότι προσφέρει «έπιπλα για όλους». Ανάμεσα στις δυσκολίες που διαβλέπει είναι ότι το ινδικό κοινό δεν είναι εξοικειωμένο με τις επιπλώσεις του είδους «κάν’ το μόνος σου». Στην ινδική αγορά κυριαρχούν καταστήματα έτοιμων αλλά και κατά παραγγελίαν επίπλων. Ως εκ τούτου, ο όμιλος προέβη στο ασυνήθιστο βήμα να προσλάβει ομάδα 150 υπαλλήλων που θα μεταβαίνει στα σπίτια των πελατών του και θα τους διευκολύνει στη συναρμολόγηση των επίπλων. Στο κατάστημα στο Χαϊντεραμπάντ θα απασχολεί 950 υπαλλήλους, ενώ άλλα 1.500 άτομα θα δουλεύουν σε διάφορες υπηρεσίες της.
Σχεδιάζει, παράλληλα, να ανοίξει άλλα 25 καταστήματα σε όλη την επικράτεια της Ινδίας έως το 2025. Επίσης, όσα καταστήματα θα βρίσκονται στο κέντρο των πόλεων θα είναι μικρότερα σε έκταση από τα άλλα. Εχει ήδη αρχίσει η ανέγερση ενός καταστήματος στο Μουμπάι, που αναμένεται να αρχίσει να λειτουργεί το καλοκαίρι του 2019.
Η IKEA πρόκειται, πάντως, να αντιμετωπίσει ανταγωνισμό από νεοφυείς εταιρείες, όπως οι Pepperfry και UrbanLadder, που προσφέρουν δωρεάν μεταφορά κατ’ οίκον και δωρεάν συναρμολόγηση χωρίς πρόσθετη επιβάρυνση.
Πηγή: kathimerini.gr