Η ιδέα ενός υπαλλήλου που άλλαξε τη ζωή του Τζεφ Μπέζος
Η ιδέα ενός υπαλλήλου του Τζεφ Μπέζος υπήρξε σύμφωνα με τον ιδρυτή της Amazon από τους καθοριστικούς παράγοντες που έδωσαν ώθηση στη μεγαλύτερη πλατφόρμα λιανικού εμπορίου στον κόσμο. Επρόκειτο για μια πολύ απλή ιδέα που, ωστόσο, δεν την είχε συλλάβει το επιχειρηματικό δαιμόνιο του Μπέζος.
Η ιδέα αυτή προέκυψε το 1995, όταν η Amazon βρισκόταν ουσιαστικά στα πρώτα της βήματα αλλά αναπτυσσόταν με ταχύτατους ρυθμούς, καθώς πουλούσε ήδη βιβλία σε ανθρώπους από όλες τις πολιτείες των ΗΠΑ.
Σύμφωνα με τον Μπέζος, το 1995 τα στελέχη της νεοπαγούς τότε εταιρείας ήσαν «τόσο αναποτελεσματικά στη λειτουργία μας και στην οργάνωση της δουλειάς». Και ένας από τους λόγους ήταν η μέθοδος που ακολουθούσαν όταν πακετάριζαν τα βιβλία των παραγγελιών. Τι έκαναν; Σύμφωνα με τις αφηγήσεις του Τζεφ Μπέζος, τόσο ο ίδιος όσο και συνολικά οι 10 υπάλληλοι της Amazon πακετάριζαν τα βιβλία είτε όρθιοι κρατώντας τα στα χέρια τους είτε γονατιστοί σε ένα πάτωμα από τσιμέντο. Σε αυτές τις συνθήκες ο ένας από τους υπαλλήλους είχε την ιδέα που τελικά οδήγησε σε «διπλασιασμό» της παραγωγικότητάς τους.
«Δεν είχαμε τραπέζια για τη δουλειά του πακεταρίσματος» εξομολογήθηκε ο Μπέζος. Κάποια στιγμή μεγάλης καταπόνησης, λοιπόν, ο Μπέζος στράφηκε σε έναν από τους μηχανικούς λογισμικού της εταιρείας που επρόκειτο να εξελιχθεί σε κολοσσό. Σκέφτηκε σοβαρά και του είπε πως έπρεπε να αγοράσουν μαξιλαράκια πάνω στα οποία θα γονατίζουν για να συσκευάζουν τις παραγγελίες προφανώς προκειμένου να μην τραυματίζουν τα γόνατά τους. Ο υπάλληλος αλλά και συνεργάτης του Μπέζος τον κοίταξε τότε, σύμφωνα με τον ίδιο τον ιδρυτή της Amazon, σαν να ήταν «ο πιο ηλίθιος άνθρωπος που είχε δει στη ζωή του» και του είπε απλώς «Τζεφ, πρέπει να αγοράσουμε τραπέζια για πακετάρισμα». Ετσι για τον Μπέζος η ιδέα αυτή ήταν «η πλέον έξυπνη» που είχε ακούσει ώς τότε. Την επόμενη ημέρα αγόρασε τα τραπέζια για πακετάρισμα και «διπλασίασε την παραγωγικότητα του προσωπικού και του εαυτού του».
Πηγή: kathimerini.gr