Ηλεκτροκίνητα Golf χωρίς οδηγό δοκιμάζει η VW στο Αμβούργο
Μεγάλη κινητικότητα παρατηρείται στο πεδίο της ηλεκτροκίνησης, η οποία αποτελεί το επόμενο μεγάλο στοίχημα για τον κλάδο του αυτοκινήτου. Χθες, ο γερμανικός κολοσσός της Volkswagen ανακοίνωσε πως ξεκίνησε τις δοκιμές σε ηλεκτρικά οχήματα άνευ οδηγού στους δρόμους του Αμβούργου, ενώ δύο άλλες επίσης γερμανικές εταιρείες, οι Daimler και ΒΜW, ανακοίνωσαν πως η σχεδιαζόμενη συνεργασία τους θα εστιαστεί στην κατασκευή προσιτών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Κίνα. Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή.
Στους δρόμους του Αμβούργου η VW δοκιμάζει πέντε ηλεκτρικά μοντέλα Golf. Εχουν ειδικό σύστημα ασφαλούς αυτόνομης οδήγησης, σαρωτές, αισθητήρες, λέιζερ και ραντάρ και κινούνται σε μια απόσταση 3 χιλιομέτρων. Επιπλέον, οι δοκιμές αυτές συνδέονται και συνδυάζονται με πρόγραμμα που καταρτίζει το Αμβούργο και αφορά την τοποθέτηση έξυπνων σηματοδοτών. Οπως παρατηρεί ο επικεφαλής του τμήματος ερευνών της Volkswagen, Αξελ Χάινριχ, «για να μπορέσουμε να κάνουμε την οδήγηση ασφαλέστερη και ανετότερη στο μέλλον, τα αυτοκίνητα θα πρέπει και αυτόνομα να γίνουν, αλλά και πιο έξυπνα». Παράλληλα, όπως ο ίδιος υπογράμμισε, θα πρέπει και οι ίδιες οι πόλεις να διαθέτουν ένα ψηφιακό οικοσύστημα, το οποίο θα παράσχει συγκεκριμένες δυνατότητες στα μελλοντικά αυτοκίνητα.
Οι προσπάθειες της Volkswagen εντάσσονται στην ευρύτερη εκστρατεία, στην οποία έχει αποδυθεί, ώστε να μην βρεθεί εξοστρακισμένη από την ανταγωνίστρια Waymo – η οποία μπορεί να μην είναι μια κλασική αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά την ανταγωνίζεται ευθέως. Πρόκειται για τη θυγατρική της Google, η οποία ενασχολείται με την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης και αυτή τη στιγμή θεωρείται η κορυφαία στα μελλοντικά ρομποταξί, που θα κινούνται χωρίς οδηγό, εκμεταλλευόμενα τις δυνατότητες της ρομποτικής. Υπό το πρίσμα αυτό, οι ανά τον κόσμο αυτοκινητοβιομηχανίες συγκροτούν συμμαχίες, ώστε να μειώσουν τα κόστη της νέας τεχνολογίας και να προωθήσουν τα σχέδιά τους. Λόγου χάριν, η BMW θα συνεργαστεί με την Daimler στο πεδίο της αυτόνομης οδήγησης. Η δε Daimler, μαζί με την κινεζική Geely, η οποία είναι μέτοχός της, θα κατασκευάσει όλα τα μελλοντικά ηλεκτρικά μικρού κυβισμού Smart (θυγατρική της Daimler) στην Κίνα. Πάντως, αν και οι περισσότεροι κατασκευαστές στοχεύουν σε οχήματα άνευ οδηγού, η γαλλική PSA (Peugeot Citroen) δεν συμμετέχει στην όλη διαδικασία λόγω κόστους.
Αξίζει να αναφερθεί ότι τα άνευ οδηγού αμάξια κατηγοριοποιούνται βάσει μιας κλίμακας από 1 έως 5, το οποίο σημαίνει ότι ξεκινούν από ένα όχημα χωρίς κανένα σύστημα τεχνητής οδήγησης και φθάνουν έως οχήματα χωρίς καν οδηγό. Τα Golf, τα οποία τώρα δοκιμάζει η Volkswagen, ανήκουν στην κατηγορία 4, όπως και εκείνα της BMW. Η τελευταία τα υποβάλλει σε εξαντλητικά τεστ στην πόλη του Μονάχου από το 2017.
Γερμανική συμμαχία
Στην περίπτωση των Daimler και ΒΜW, συμβαίνει το εξής: τον προηγούμενο μήνα γράφτηκε στον γερμανικό Τύπο πως οι εταιρείες συζητούν για το ενδεχόμενο να συνεργαστούν στη δημιουργία πλατφορμών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αυτό θα εξοικονομούσε σε καθεμία τουλάχιστον 7 δισ. ευρώ. Δεν διέψευσαν τις επαφές τους, αλλά δεν διευκρίνισαν εάν θα συμμαχήσουν στη δημιουργία ολόκληρων πλατφορμών. Χθες, τέλος, σε δημοσίευμα της Suddeutsche Zeitung αναφέρεται ότι η συνεργασία τους θα περιοριστεί σε κοινή παραγωγή προσιτού ηλεκτρικού αμαξιού στην Κίνα.
Πηγή: kathimerini.gr