Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Ρεκόρ στις πωλήσεις
Η αύξηση των πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αναμένεται να μειώσει αισθητά τη ζήτηση για πετρέλαιο και βενζίνη. Σχετική έκθεση της Διεθνούς Υπηρεσίας Ενέργειας (IEA) καταλήγει στην εκτίμησή ότι μέχρι το 2030 μπορεί να κυκλοφορούν 230 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα παγκοσμίως αν οι κυβερνήσεις συνεχίσουν να ενθαρρύνουν την αγορά οχημάτων χαμηλών ή μηδενικών ρύπων.
Η πρώτη παγκόσμια έκθεση της IEA ανέφερε ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο πρώτο τρίμηνο του 2021 ήταν υψηλότερες πάνω από 2,5 φορές από ό,τι τους ίδιους μήνες πέρυσι, όταν η πανδημία προκάλεσε μεγάλη ύφεση στις παγκόσμιες οικονομίες.
Παρά την επιβράδυνση στις πωλήσεις των αυτοκινήτων, οι αντίστοιχες των ηλεκτροκίνητων κατάφεραν να κάνουν ρεκόρ, πουλώντας συνολικά 3 εκατομμύρια οχήματα σε όλο τον κόσμο. Η αύξηση των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων παρακολουθείται στενά από την ενεργειακή βιομηχανία και αναμένεται να μειώσει αισθητά τις πωλήσεις των ορυκτών καυσίμων. Σύμφωνα με παγκόσμιες έρευνες, τα ηλεκτροκίνητα οχήματα θα μπορούσαν να εξαλείψουν πλέον των 2 εκατ. βαρελιών ντίζελ και βενζίνης ημερησίως έως το 2030 και να εξοικονομήσουν ισοδύναμα 120 εκατομμυρίων τόνων διοξειδίου του άνθρακα.
Εάν οι κυβερνήσεις προωθήσουν πιο φιλόδοξα προγράμματα αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής και δώσουν μεγαλύτερα κίνητρα, τότε τα ηλεκτρικά οχήματα θα μπορούσαν να μειώσουν περαιτέρω την πώληση περίπου 3,5 εκατ. βαρελιών πετρελαίου και βενζίνης την ημέρα, σχεδόν διπλασιάζοντας την εξοικονόμηση άνθρακα.
Η έκρηξη των ηλεκτρικών οχημάτων έχει δραστηριοποιήσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες που πλέον κάθε μήνα βγάζουν στην παραγωγή ηλεκτρικά οχήματα. Η IEA είπε ότι οι καταναλωτές δαπάνησαν πέρυσι 120 δισεκατομμύρια δολάρια για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.
Οι 18 από τις 20 μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες, προετοιμάζονται να αυξήσουν τον αριθμό των προσφερόμενων μοντέλων, ενώ προβλέπεται το ίδιο και για τα ηλεκτρικά ελαφρά οχήματα από τις γραμμές παραγωγής τους.
Τα επόμενα χρόνια, ωστόσο, αναμένεται αρκετές κυβερνήσεις να δώσουν επιπλέον κίνητρα προώθησης μέσων και βαρέων επαγγελματικών οχημάτων χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Για να γίνει αυτό θα πρέπει να υπάρξει ένα αρτιότερο δίκτυο φόρτισης, και ισχυροί ταχυφορτιστές με χαμηλές τιμές χρέωσης, ώστε να δοθούν όλες οι απαραίτητες προϋποθέσεις για να πειστούν οι επαγγελματίες οδηγοί να περάσουν και αυτοί στην ηλεκτροκίνηση.
Πηγή: kathimerini.gr