Είσοδος της Amazon στη γαλλική αγορά σούπερ μάρκετ
Η Amazon συνεχίζει την επέλασή της στον κλάδο των σούπερ μάρκετ και μάλιστα επεκτείνεται σταθερά και στην ευρωπαϊκή αγορά με τη συμφωνία που συνήψε χθες με τη γαλλική αλυσίδα σούπερ μάρκετ Monoprix. Στα τέλη του 2016 η Amazon είχε συνάψει συμφωνία πώλησης ειδών σούπερ μάρκετ και με τη βρετανική αλυσίδα Morrisons. H συμφωνία της Amazon με τον όμιλο Casino, στον οποίον ανήκει η αλυσίδα Monoprix, αφορά μόνο την περιοχή των Παρισίων και των προαστίων του και περιλαμβάνει την πώληση ειδών διατρoφής και μαναβικής μέσω της υπηρεσίας (εφαρμογή και ιστοσελίδα) Prime Now της Amazon. H είσοδος της Amazon περιπλέκει ακόμη περισσότερο την κατάσταση στη γαλλική αγορά σούπερ μάρκετ που ήταν ήδη μια από τις ανταγωνιστικές της Ευρώπης. Στο πλαίσιο της συμφωνίας Amazon – Casino τα σούπερ μάρκετ Monoprix θα προμηθεύουν με προϊόντα την υπηρεσία διανομής της Amazon. Η μετοχή της Casino έφτασε να ενισχύεται χθες μέχρι και κατά σχεδόν 10%, ενώ έκλεισε τελικά με άνοδο 3,75%.
Η εξαγορά της αμερικανικής αλυσίδας σούπερ μάρκετ Whole Foods –και οι κατοπινές συμφωνίες με τη Morrisons και τώρα με τον όμιλο Casino– σηματοδοτεί την οριστική είσοδο της Amazon στον δύσκολο κλάδο των σούπερ μάρκετ και της παράδοσης τροφίμων στην οικία του καταναλωτή. Ο διευθύνων σύμβουλος της Monoprix Ρεζίς Σουλτς δήλωσε χθες πως η συμφωνία, για την οποία δεν ανακοινώθηκε τίμημα, είναι «εξαιρετικά συμπληρωματική» για τις δύο εταιρείες και για τους πελάτες τους. Παράλληλα δεν απέκλεισε επέκταση της συμφωνίας ώστε να καλύπτει και άλλες περιοχές της Γαλλίας, ενώ απέφυγε να απαντήσει στο ερώτημα αν η χθεσινή συμφωνία ανοίγει τον δρόμο και για νέες συνεργασίες με την Amazon.
Η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Monoprix διαθέτει δίκτυο περίπου 800 καταστημάτων στη Γαλλία και δίνει ιδιαίτερη έμφαση σε ποιοτικά και φρέσκα προϊόντα. Το προφίλ της ταιριάζει με λίγα λόγια με το προφίλ της Whole Foods, την οποία είχε εξαγοράσει η Amazon το 2017 έναντι 13,7 δισ. δολαρίων. «Θεωρούμε πως είναι εξαιρετικά τα προϊόντα της Monorpix», δήλωσε χθες ο Φρεντερίκ Ντουβάλ, διευθύνων σύμβουλος της Amazon France. Οι οικονομικοί όροι της συμφωνίας Amazon-Casino δεν ανακοινώθηκαν, ωστόσο ο Σουλτς είπε πως το μοντέλο –σύμφωνα με το οποίο η Monoprix επιλέγει τα προϊόντα που έχει παραγγείλει ο πελάτης και η Amazon αναλαμβάνει την παράδοσή τους στον πελάτη– είναι επικερδές και για τις δύο εταιρείες. Από τα μέσα του 2017, οπότε η Amazon είχε εξαγοράσει την αμερικανική αλυσίδα σούπερ μάρκετ Whole Foods, η υποψία πως ο επόμενος στόχος του αμερικανικού γίγαντα θα είναι η Ευρώπη είχε αναγκάσει τις γαλλικές αλυσίδες σούπερ μάρκετ να προσπαθήσουν να βελτιώσουν τις υπηρεσίες που προσφέρουν μέσω Ιντερνετ. Η Γαλλία με πληθυσμό 67 εκατομμυρίων ανθρώπων θεωρήθηκε από την Amazon ώριμη αγορά. Ωστόσο ο αριθμός των προϊόντων που προσέφερε στη Γαλλία για παράδοση την ίδια ή την επόμενη ημέρα είναι πολύ μικρότερος σε σύγκριση με τις ΗΠΑ. Οι γαλλικές αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν μείνει πίσω στο θέμα της παράδοσης προϊόντων στο σπίτι των καταναλωτών, ωστόσο έχουν αναπτύξει σημαντικά την υπηρεσία όπου ο πελάτης παραγγέλλει μέσω Διαδικτύου και παραλαμβάνει ο ίδιος τα προϊόντα από το σούπερ μάρκετ.
Πηγή: kathimerini.gr