Αυξάνεται η επιβατική κίνηση των σιδηροδρόμων στη Γερμανία
Κατά 0,4% μειώθηκε στη Γερμανία το περασμένο έτος η κίνηση των αερομεταφορέων, ενώ ακόμη πιο ισχυρή, της τάξεως του 2%, ήταν και η μείωση των εσωτερικών πτήσεων. Αντίθετα, η κίνηση στους σιδηροδρόμους για μεγάλες αποστάσεις έχει σημειώσει σημαντική αύξηση.
Σημειώνεται μάλιστα ότι κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και στη Σουηδία, απ’ όπου ξεκίνησε και το λεγόμενο κίνημα Flygskam, που ενθαρρύνει τους επιβάτες να μην ταξιδεύουν με αεροπλάνα για να μειωθούν οι εκπομπές ρύπων. Εκεί, μειώθηκαν κατά 4% οι επιβάτες που ταξιδεύουν από τα αεροδρόμια της Σουηδίας.
Ο γερμανικός οργανισμός σιδηροδρόμων της Γερμανίας, Deutsche Bahn, έχει παρατηρήσει αύξηση στον αριθμό των επιβατών που κάνουν μεγάλες διαδρομές. Μόνο το πρώτο εξάμηνο του 2019, ταξίδεψαν περίπου 71,8 εκατ. επιβάτες ενώ ο αριθμός αυτός αναμένεται να φθάσει συνολικά για το έτος τα 150 εκατ. Την επιλογή μετακίνησης με άλλα μέσα, εκτός των αεροπλάνων, υποστηρίζουν αρκετοί ιθύνοντες που χαράσσουν πολιτικοί, οι οποίοι εκτιμούν ότι οι μετακινήσεις με τρένα αποτελούν ένα πολύ πιο βιώσιμο τρόπο μεταφοράς, παρότι τα σιδηροδρομικά δίκτυα στην Ευρώπη αντιμετωπίζουν σημαντικά προβλήματα υποχρηματοδότησης. Σε αυτά τα προβλήματα, όπως αναφέρει και η Deutsche Welle, προστίθενται οι σημαντικές καθυστερήσεις, η έλλειψη διαθεσιμότητας λόγω του μεγάλου αριθμού των επιβατών καθώς και οι ακυρώσεις των διαδρομών, πρόβλημα πιο έντονο σε σύγκριση με εκείνο που αντιμετωπίζουν οι αερομεταφορείς. Οι ταξιδιώτες όμως φαίνεται ότι δεν αποθαρρύνονται.
Ενώ λοιπόν αρκετοί τάσσονται υπέρ της άποψης ότι η μετακίνηση με αεροπορικά μέσα θα πρέπει να αντιμετωπιστεί –κυρίως επειδή οι αερομεταφορές είναι περισσότερο ρυπογόνες–, αρκετοί αγνοούν ότι οι υποδομές των σιδηροδρομικών δικτύων παρουσιάζουν σημαντικές ελλείψεις. Για παράδειγμα, οι γερμανικές σιδηροδρομικές γραμμές εδώ και πολλές δεκαετίες αντιμετωπίζουν προβλήματα υποχρηματοδότησης. Ακόμη και τα χρήματα που έχουν επενδυθεί δεν έχουν οδηγήσει στην επιθυμητή αναβάθμιση των παλαιών δικτύων ή στη βελτίωση της αξιοπιστίας τους.
Το περασμένο έτος, οι DB πέτυχαν νέο ρεκόρ καθυστερήσεων και ακυρώσεων, συγκεκριμένα ένα στα τέσσερα υψηλής ταχύτητας τρένα καθυστερούν. Οπως ανέφερε στην DW ο καθηγητής Βιώσιμου Τουρισμού στο Πανεπιστήμιο του Lund της Σουηδίας Στέφαν Γκόσλινγκ, «η επένδυση για την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου θα αποδειχθεί για τους πολιτικούς μια μεγάλη πρόκληση». Επίσης, χαρακτήρισε τις επενδύσεις ύψους 86 δισ. ευρώ για την αναβάθμισή τους αστείες, εκτιμώντας ότι αυτό δεν είναι αρκετό. «Αυτό που είναι αναγκαίο είναι η αύξηση της χωρητικότητας, κάτι που είναι δύσκολο, αφού αρκετές πόλεις αντιμετωπίζουν περιορισμούς ως προς τον αριθμό των τρένων που μπορούν να διαχειριστούν». Μιλώντας στην Deutsche Welle, τόνισε ακόμη ότι θα πρέπει να αναβαθμιστούν οι σιδηροδρομικές γραμμές προκειμένου οι επιβάτες να μπορούν να ταξιδεύουν από τη μια γερμανική πόλη στην άλλη γρήγορα. Κάτι τέτοιο θα οδηγούσε και στον διπλασιασμό των επιβατών που ταξιδεύουν με τα τρένα έως το 2030.
Επίσης, ο Χοακίμ Χόλστεϊν, εκπρόσωπος του σιδηροδρομικού συνδέσμου Back on Track, επεσήμανε στην DW ότι «γνωρίζουμε πως ο κεντρικός σταθμός της Φρανκφούρτης αντιμετωπίζει προβλήματα και ότι ορισμένες άλλες περιοχές έχουν μόνο δύο δρομολόγια αντί για τέσσερα προς κάθε κατεύθυνση». Ωστόσο επεσήμανε ότι υπάρχουν αρκετές γραμμές όπου μπορείς εύκολα να προσθέσεις ένα ή δύο τρένα την ώρα.
Πηγή: kathimerini.gr