Αγορά καταναλωτικών προϊόντων με… συνδρομή
Η δημιουργία συνδρομητικής βάσης για την απευθείας πώληση καταναλωτικών ειδών χωρίς μεσάζοντες είναι μια στρατηγική δελεαστική για τους κολοσσούς της αγοράς, όπως είναι η Procter & Gamble (P&G), η Nestle και η Unilever. Εξ ου και δημιουργούν διαδικτυακές συνδρομητικές υπηρεσίες, επαγγελλόμενες σταθερή ροή εσόδων, μειωμένο κόστος παράδοσης και συλλογή σημαντικών δεδομένων για τους πελάτες τους. Η Nestle λόγου χάριν, της οποίας η συνδρομητική υπηρεσία αγοράς του καφέ Nespresso είναι ήδη υπολογίσιμη δύναμη, πρόσφατα παρουσίασε νέο συνδρομητικό πρόγραμμα για θρεπτικά ροφήματα στην Ιαπωνία. Η διαδικτυακή υπηρεσία της ReadyRefresh για μεταλλικό νερό και ροφήματα παρέχεται στη Βόρεια Αμερική. Συν τοις άλλοις, επιδιώκει να επεκτείνει το πρόγραμμα αγοράς τροφών για οικόσιτα ζώα Tails.com από τη Βρετανία και στην υπόλοιπη Ευρώπη. Πιθανή επόμενη χώρα θα είναι η Γαλλία, όπου τώρα διεξάγονται οι αναγκαίες δοκιμές.
Εξατομίκευση
Η Unilever από τη δική της μεριά πρόκειται να λανσάρει το εμπορικό σύστημα περιποίησης Skisei στις ΗΠΑ. Τα προϊόντα αυτά παρέχουν εξατομικευμένη φροντίδα και αποστέλλονται μέσω συνδρομής. Το 2018, επίσης, η εταιρεία εμπλούτισε το συνδρομητικό πρόγραμμα προϊόντων ξυρίσματος Dollar Shave Club, προσθέτοντας σε αυτό οδοντόκρεμες, κολόνιες και λάδι περιποίησης της γενειάδας. Η δε P&G, η μεγαλύτερη στον κλάδο περιποίησης, επέκτεινε το πρόγραμμά της για τις ξυριστικές μηχανές από τις ΗΠΑ και στον Καναδά.
Η απευθείας πώληση δίνει τη δυνατότητα στους κατασκευαστές να παρακάμπτουν τους λιανεμπόρους – μεσάζοντες, να αυξάνουν την κερδοφορία και να ελέγχουν καλύτερα την προώθηση, την τιμολόγηση και την εμπορία. Αυτό το συνδρομητικό σύστημα βοηθά την P&G και τη Unilever, όταν εταιρείες τύπου Amazon και Sainsbury (αλυσίδα σούπερ μάρκετ) τις πιέζουν για εκπτώσεις και δημιουργούν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. «Η παράδοση ορίζεται σε συγκεκριμένη ημερομηνία όχι σε μία ή δυο μέρες. Ετσι μπορούν να ελέγχουν το κόστος διαχείρισης της προμηθευτικής αλυσίδας και των δικτύων διανομής», επισημαίνει ο αναλυτής του κλάδου Σκοτ Μάκσιν της Wolfe Research. Η Amazon από μέρους της μέσα στα τελευταία δώδεκα χρόνια προσφέρει εκπτώσεις έως και 15% στους συνδρομητές της που ζητούν συχνές παραδόσεις ειδών καθημερινής χρήσης. Η ιδρύτρια της ψηφιακής εταιρείας www.mysubscriptionaddiction.com, Λιζ Κάντμαν, επισημαίνει ότι το 2018 περισσότερες πωλήσεις είχαν τα κουτιά με εκπαιδευτικά παιχνίδια και μετά τα προϊόντα περιποίησης. Τις χειρότερες πωλήσεις είχαν τα σνακ, τα ρούχα και τα μικροπράγματα για γάτες και σκύλους. Η www.mysubscriptionaddiction.com προωθεί κάθε είδους συνδρομητικό προϊόν που περιέχεται σε κουτί.
Υπάρχει, πάντως, ένα πρόβλημα σχετικά με τα συνδρομητικά προγράμματα, όπως λένε οι αναλυτές. Αυτό είναι το υψηλό ποσοστό ακυρώσεων σε συνδρομές, επειδή συχνά οι πελάτες βαριούνται, το μεγάλο κόστος διαφήμισης και παράδοσης, αλλά και το γεγονός πως συχνά οι καταναλωτές βρίσκονται με προϊόντα ανεπιθύμητα. Η Mondelez International ανέστειλε το πρόγραμμα των μπισκότων Oreo, όπου με 20 δολάρια τον μήνα οι συνδρομητές λάμβαναν κουτί με συνταγές, μπισκότα διαφορετικών γεύσεων, καραμέλες και άλλα αντικείμενα με το λογότυπο Oreo, όπως κάλτσες, γυαλιά, κούπες.
Πηγή: kathimerini.gr