Εξαγορά των ξενοδοχείων Belmond από τη Louis Vuitton
Ακόμα πιο ισχυρή καθιστά την παρουσία του στο πεδίο των πολυτελών ξενοδοχειακών μονάδων ο γνωστός γαλλικός όμιλος ειδών πολυτελείας και υψηλής ραπτικής Louis Vuitton Moet Hennessy (LVMH), ο οποίος ανακοίνωσε χθες ότι αγοράζει την βρετανική αλυσίδα καταλυμάτων Belmond – πάντως, το ότι επελέγη η δική του προσφορά μεταξύ πολλών άλλων, και μάλιστα από κορυφαίες ξενοδοχειακές μονάδες, απετέλεσε έκπληξη.
Η Belmond διατηρεί πολυτελή καταλύματα σε όλον τον κόσμο και η LVMH την αποκτά καταβάλλοντας τίμημα 25 δολάρια ανά μετοχή, δηλαδή συνολικά σχεδόν 2,6 δισ. δολάρια. Αυτό μεταφράζεται σε μια προσαύξηση 7 δολαρίων επί της τιμής κλεισίματος της μετοχής της Belmond την Πέμπτη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης. Ο γαλλικός όμιλος διατηρεί τα ξενοδοχεία με το εμπορικό σήμα της κοσμηματοποιίας Bulgari, καθώς και μια συλλογή πολυτελών ξενοδοχείων υπό την επωνυμία Cheval Blanc, στο Παρίσι, στις Μαλδίβες κ.α. Αποκτώντας και την αλυσίδα Belmond εδραιώνεται περαιτέρω στην υψηλή φιλοξενία και στην παροχή υπηρεσιών διαμονής και εστίασης πολυτελείας.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του marketwatch, συνολικά η αξία της Belmond, του χρέους της συμπεριλαμβανομένου, ανέρχεται στα 3,2 δισ. δολάρια. Αξίζει να αναφερθεί πως ο γαλλικός οίκος ειδών πολυτελείας διαθέτει μια πλούσια και ευρεία συλλογή εμπορικών σημάτων, από τον οίκο μόδας Fendi και εκείνον του Louis Vuitton μέχρι την οινοποιία παρασκευής της πανάκριβης σαμπάνιας Dom Perignon. Εχοντας αυτήν τη θητεία και εμπειρία, ίσως να φαινόταν ο λιγότερο πιθανός νικητής στη διαδικασία υποβολής προσφορών για την Belmond.
Επί σειρά εβδομάδων, κρατικά επενδυτικά ταμεία από χώρες της Μέσης Ανατολής και της Νοτιοανατολικής Ασίας, ξενοδοχειακές αλυσίδες και μεγάλα επενδυτικά κεφάλαια δέσποζαν στη διαδικασία προσφορών, σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές. Με την ανάδειξη του LVMH ως νικητή, γίνεται φανερό πως ο κλάδος των πολυτελών ταξιδίων αναπτύσσεται ξανά, αφήνοντας πίσω μια μακρά περίοδο κάμψης. Υπενθυμίζεται πως η αλυσίδα Belmond, γνωστή έως το 2014 και ως Orient-Express Hotels, ελέγχει πλήρως ή έχει μερίδια σε 36 ξενοδοχεία σε όλο τον κόσμο, από την Αγία Πετρούπολη έως την Ανγκουίλα της Καραϊβικής. Ανάμεσα σε αυτά συγκαταλέγεται το Τσιπριάνι της Βενετίας, το Γκραν Οτέλ στην Αγία Πετρούπολη και το Κοπακαμπάνα στο Ρίο ντε Τζανέιρο. Η αλυσίδα ξενοδοχείων είχε ιδρυθεί ως Orient-Express Hotels, μετονομάστηκε σε Belmond το 2014 και διατηρεί, πέραν των καταλυμάτων, και το διάσημο εστιατόριο «21» στη Νέα Υόρκη, ενώ προσφέρει πολυτελή ταξίδια με τρένο και κρουαζιέρες σε ποτάμια στην Ευρώπη και στην Ασία.
Στο σημείο αυτό αξίζει να αναφερθεί ότι η Belmond είχε δεχθεί αρκετές φορές στο παρελθόν προτάσεις για να εξαγοραστεί, αλλά τις απέρριπτε διαδοχικά. Τελικώς τον Αύγουστο το διοικητικό της συμβούλιο ξεκίνησε μια αναθεώρηση της στρατηγικής του γραμμής και έθεσε την εταιρεία προς πώληση. Τη διαδικασία αναθεώρησης είχαν αναλάβει οι αμερικανικές επενδυτικές τράπεζες Goldman Sachs και JPMorgan Chase. Aναλυτές είχαν προβλέψει ότι στο πλαίσιο της πώλησης θα αυτονομηθούν τμήματα της εταιρείας, δεδομένου ότι θα ήθελαν διακαώς να τα αποκτήσουν ως τρόπαια ζάπλουτοι επενδυτές, Ρώσοι ολιγάρχες και σουλτάνοι. Από εκείνη την ημέρα που ανακοινώθηκε ότι η Belmond θα πουληθεί και μέχρι σήμερα, η τιμή της μετοχής έχει σημειώνει άνοδο της τάξεως του 50%.
Πηγή: kathimerini.gr