Η Apple έχει το πιο ακριβό σήμα στον κόσμο
Το εμπορικό σήμα της Apple είναι το ακριβότερο στον κόσμο. Η αξία του είναι 214,5 δισ. δολάρια, αυξημένη κατά 16% σε σύγκριση με το 2017. Επονται, με βάση την αξία τους, το σήμα της Google, στα 155,5 δισ. δολάρια, και το σήμα της Amazon, στα 100,8 δισ. δολάρια. Τα στοιχεία προέρχονται από τον κατάλογο των δημοφιλέστερων και ακριβότερων εμπορικών σημάτων της εταιρείας επιχειρηματικών συμβούλων Interbrand. Πάντως, ο κλάδος που εμφανίζει ανάπτυξη κατά 42% όσον αφορά τις δραστηριότητες είναι αυτός της υψηλής ραπτικής και των ειδών πολυτελείας. Η Interbrand καταρτίζει κάθε χρόνο κατάλογο με 100 εταιρείες από διάφορους κλάδους. Πέραν των ειδών πολυτελείας, οι άλλοι κλάδοι που εκπροσωπούνται στη λίστα είναι της αυτοκινητοβιομηχανίας, των καταναλωτικών αγαθών, των χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών και της υψηλής τεχνολογίας.
Το κριτήριο βάσει του οποίου η Interbrand επιλέγει τις πιο εμπορικές επιχειρήσεις, είναι κατά πόσον το εμπορικό τους σήμα επηρεάζει τον καταναλωτή ώστε να πάρει τη μία ή την άλλη απόφαση για να κάνει κάποια αγορά. Αυτό σημαίνει ότι το εμπορικό σήμα έχει βαρύνουσα σημασία και μετράει περισσότερο από την τιμή ή το πόσο εύχρηστο είναι ένα προϊόν. Το εμπορικό σήμα της Amazon εμφάνισε την πιο γρήγορη αύξηση μεταξύ των 100 πιο εμπορικών σημάτων του καταλόγου της Interbrand, ενώ δεύτερο έρχεται εκείνο του Netflix στα 8,1 δισ. δολάρια, με αύξηση 45%. Εξίσου ταχεία αύξηση στην αξία τους παρουσιάζουν και τα εμπορικά σήματα των Salesforce, PayPal και Mastercard, ενώ απώλειες εμφάνισαν στην αξία τους τα σήματα της Coca-Cola και του Facebook.
Πέραν αυτών, δύο από τα πιο αναγνωρίσιμα και δημοφιλή εμπορικά σήματα σε όλο τον κόσμο είναι των οίκων Gucci και Louis Vuitton, ενώ συνολικά ο κλάδος των ειδών πολυτελείας και της υψηλής ραπτικής διανύει περίοδο μεγάλης ακμής, σύμφωνα με τον κατάλογο των 100 εταιρειών της Interbrand. Ο οίκος Gucci, από τους πιο γνωστούς και αγαπητούς στον χώρο υψηλής ραπτικής, ο οποίος ξεκίνησε την πορεία του από τα φίνα και ποιοτικά δερμάτινα είδη ταξιδιού, διαθέτει ένα πολύ ισχυρό εμπορικό σήμα. Η αξία του εμπορικού του σήματος έχει αυξηθεί τον τελευταίο χρόνο σε ποσοστό 30%, στα 12,9 δισ. δολάρια. Το αντίστοιχο σήμα του Louis Vuitton αύξησε την αξία κατά 23%, στα 28,2 δισ. δολάρια, όπως αναφέρεται στο CNBC.
Στον κατάλογο της Interbrand εμφανίζονται εννέα εμπορικά σήματα από τον κλάδο ειδών πολυτελείας και υψηλής ραπτικής, η αξία των οποίων ανέρχεται στα 105,8 δισ. δολάρια. Πέραν των Gucci και Louis Vuitton, άλλα εμπορικά σήματα στον κατάλογο είναι εκείνα των Tiffany, Burberry, Dior, Hermes, αλλά και της Chanel.
Οπως επισημαίνει η Interbrand, τα εύσημα για την εξέλιξη του Gucci αποδίδονται στον διευθύνοντα σύμβουλό του Μάκρο Μπιζάρι και στον διευθυντή δημιουργικού Αλεσάντρο Mικέλε, οι οποίοι συνεπικουρούνται από μια ομάδα νέων σχεδιαστών. Με τη συνδρομή των τελευταίων ο οίκος ανανέωσε την προς τα έξω εικόνα του για να προσελκύσει μικρότερες ηλικίες. Εν τω μεταξύ, ο ανταγωνιστικός οίκος Louis Vuitton τοποθέτησε τον σχεδιαστή Βίρτζιλ Αμπλο ως καλλιτεχνικό διευθυντή για τον βραχίονα της ανδρικής ένδυσης, επιδιώκοντας και αυτός να προσελκύσει το νεανικό κοινό.
Πηγή: kathimerini.gr