Tesco και Carrefour συμμαχούν για να αναχαιτίσουν την Amazon
Τα σχέδιά τους για στρατηγική συμμαχία ανακοίνωσε η Tesco, η μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ στη Βρετανία, με την Carrefour, που είναι ο ισχυρότερος όμιλος λιανικού εμπορίου στην Ευρώπη. Απώτερος στόχος αυτής της συνεργασίας είναι να διευρύνουν την προσφορά προϊόντων τους σε χαμηλότερες τιμές, εντείνοντας ίσως τις πιέσεις στην κερδοφορία των προμηθευτών τους.
Η Tesco θα μπορεί να προσφέρει μεγαλύτερη ποικιλία Καμπερνέ Σοβινιόν από τη Γαλλία και η Carrefour θα έχει ανάλογες δυνατότητες με βρετανικά προϊόντα, όπως είναι τα τυριά τσένταρ. Αναλυτές της εταιρείας χρηματοοικονομικών υπηρεσιών Jefferies υπολογίζουν τις συνδυασμένες πωλήσεις των δύο ομίλων στα 80 δισ. στερλίνες, ετησίως και θεωρούν ότι μπορούν να εξοικονομήσουν δαπάνες 400 εκατ. στερλινών. Tesco και Carrefour διευκρίνισαν ότι η κάθε εταιρεία θα εξακολουθήσει να συνεργάζεται με τους προμηθευτές της σε τοπικό και εθνικό επίπεδο. Οικονομικοί αναλυτές, όμως, που μίλησαν στη βρετανική εφημερίδα Guardian υποψιάζονται ότι υπάρχει κίνδυνος να μειωθούν τα περιθώρια κερδών των προμηθευτών τους, κατά κύριο λόγο στα επώνυμα προϊόντα.
«Η Tesco και η Carrefour θα επιδιώξουν να μειώσουν τον αριθμό των επώνυμων προϊόντων και να αυξήσουν τις προσφορές σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας», σχολιάζει στον Guardian ο Πάτρικ Ο’ Μπράιαν, επικεφαλής του τομέα λιανικού εμπορίου στην Global Data. Σε κοινή ανακοίνωση η Tesco και η Carrefour επισημαίνουν ότι προσδοκούν στη βελτίωση της ποιότητας και της επιλογής προϊόντων που θα διατίθενται στους πελάτες τους «σε ακόμη χαμηλότερες τιμές, βελτιώνοντας την ανταγωνιστικότητά τους». Ο Φίλιπ Μπέντον, συνεργάτης της ιστοσελίδας Euromonitor International, επισημαίνει ότι αυτή η στρατηγική συμμαχία να αναχαιτίσει την άνοδο των τιμών της Tesco μετά το Brexit.
Ο ανταγωνισμός στην αγορά των σούπερ μάρκετ εντείνεται λόγω των συγχωνεύσεων και της εισόδου στον κλάδο του λιανεμπορίου τεχνολογικών κολοσσών όπως η Amazon. Κατά συνέπεια, ακόμα και καθιερωμένοι όμιλοι δεν έχουν τα περιθώρια να επαναπαυθούν και να μείνουν πίσω στην κούρσα της καινοτομίας και των επιχειρηματικών συμμαχιών. Τον Απρίλιο, οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ Sainsbury και ASDA στη Βρετανία συμφώνησαν να συγχωνευθούν. Η αξία της συγχώνευσης φθάνει τα 15 δισ. στερλίνες. Η Sainsbury υπολογίζει ότι θα καταφέρει να μειώσει τις τιμές στα προϊόντα καθημερινής χρήσης κατά 10%. Απομένει να δοθεί το πράσινο φως από τις αρμόδιες αρχές στη Βρετανία για την ολοκλήρωση της συγχώνευσης Sainsbury-ASDA.
Η Amazon, παράλληλα, θέτει νέα δεδομένα στην αγορά τροφίμων και βασικών προϊόντων. Η δημιουργία του Amazon Go στο Σιάτλ τον Ιανουάριο καταργεί τη διαδικασία πληρωμής στα ταμεία, διότι ο καταναλωτής μπορεί να πληρώνει αυτόματα μέσω του ψηφιακού πορτοφολιού του. Αν η Amazon επεκτείνει αυτή την ιδέα σε άλλες αγορές, τότε οι παραδοσιακοί όμιλοι θα πρέπει να ακολουθήσουν, αργά ή γρήγορα. Αλλά και η εξαγορά της αμερικανικής αλυσίδας Whole Foods από την Amazon πριν από ένα χρόνο φαίνεται ότι έχει ωφελήσει και τις δύο πλευρές από διάφορες απόψεις. Η Amazon έχει τη δυνατότητα να πουλάει δικά της προϊόντα στα καταστήματα Whole Foods, αποκτώντας, παράλληλα, πρόσβαση στις συνήθειες των καταναλωτών, αναφέρει το αμερικανικό ειδησεογραφικό δίκτυο CNBC. H Fresh Foods, τέλος, κατάφερε να επεκτείνει το δίκτυο διανομής φρέσκων τροφίμων, αξιοποιώντας τις υποδομές της Amazon.
Πηγή: kathimerini.gr