Τρεις ιδιωτικές εταιρείες στις σιδηροδρομικές μεταφορές εμπορευμάτων
Τα πρώτα χιλιόμετρα στο δημόσιο σιδηροδρομικό δίκτυο κάνει η δεύτερη ιδιωτική σιδηροδρομική εταιρεία μετά την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η Rail Cargo Logistics Goldair, μια ελληνοαυστριακή κοινοπραξία που δραστηριοποιείται μόνον στις εμπορικές μεταφορές.
Το πρώτο αυτό δρομολόγιό της με δικό της τροχαίο υλικό θα εξυπηρετεί τη διαδρομή Σίνδο – Ειδομένη στη Βόρεια Ελλάδα.
Αν και αρχικά τα δρομολόγια δεν ξεπερνούν τα δύο την εβδομάδα, στόχος είναι να γίνουν καθημερινά και να συνδέσουν τις εμπορευματικές εγκαταστάσεις του ελληνικού ομίλου Goldair Cargo στη Σίνδο της Θεσσαλονίκης με τα σύνορα και από εκεί μέσω του δικτύου της αυστριακής εταιρείας με όλη την Ευρώπη.
Συμβολικά, η εξέλιξη έχει τη σημασία της αν και η τρίτη ιδιωτική εταιρεία –εκτός από την πρώην κρατική ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τη Rail Cargo Logistics Goldair–, η Piraeus Europe Asia Rail Logistics LTD (Pearl), η οποία συνδέεται με συμφέροντα της Cosco, εκτελεί ήδη εδώ και μήνες με δικό της τροχαίο υλικό περισσότερα από 7 εβδομαδιαία δρομολόγια προς Βαλκάνια και Κεντρική Ευρώπη, έχοντας ήδη αποκτήσει κρίσιμη μάζα φορτίων που της εξασφαλίζει την ανάπτυξή της σε αξιόπιστη εναλλακτική μεταφοράς εμπορευμάτων.
Στα εγκαίνια της Rail Cargo Logistics Goldair, πάντως, παρέστη ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, η πρεσβευτής της Αυστρίας, Andrea Ikic-Boehm, ο πρόεδρος του ΟΣΕ Γιώργος Κακουλάκης, η πρόεδρος της ΡΑΣ Ιωάννα Τσιαπαρίκου και ο διευθύνων σύμβουλος της ΓΑΙΑΟΣΕ Αθανάσιος Σχίζας. Αντιθέτως δεν ήταν, όπως ίσως κάποιοι ανέμεναν, η κορυφή της διοίκησης του ΟΛΘ από τον οποίο θα μπορούσε να τροφοδοτηθεί με φορτία η νέα μεταφορική εταιρεία.
Πηγή: kathimerini.gr