Μία… κουκουβάγια αξιολογεί υπαλλήλους και βρίσκει νέα ταλέντα
Υιοθετώντας ένα άκρως ευρηματικό και πρωτότυπο όνομα, που στη νιγηριανή διάλεκτο της φυλής Yoruba σημαίνει «κουκουβάγια», η νεοφυής εταιρεία Owiwi φιλοδοξεί να φέρει στην επιφάνεια τις κρυμμένες αρετές και δεξιότητες των υποψήφιων εργαζομένων και να επιφέρει μία «ρήξη» με τα παραδοσιακά συστήματα πρόσληψης ανθρωπίνου δυναμικού. Εξάλλου, η ειδοποιός διαφορά μεταξύ της Owiwi με άλλες εταιρείες είναι ότι η ελληνική startup προσφέρει ένα παιχνίδι δική της παραγωγής, εμπνευσμένο από visual novels, το οποίο αγοράζουν οι εταιρείες για να ανιχνεύσουν και να προσλάβουν νέα ταλέντα.
Οπως επισημαίνει στην «Κ ένας από τους ιδρυτές της εταιρείας, ο Ηλίας Βαρθολομαίος, «το παιχνίδι που έχουμε αναπτύξει μέσα στην πλατφόρμα μας έχει ως στόχο να αξιολογήσει τον υποψήφιο, βάσει των επιλογών που κάνει κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού». Ο ίδιος προσθέτει ότι «δεν υπάρχει σωστή και λάθος απάντηση, για αυτό και προσπαθήσαμε να δημιουργήσουμε ένα παιχνίδι στη λογική των serious games, που να δίνει σε όλους την ευκαιρία, ανεξαρτήτου ηλικίας και φύλου, να αξιολογήσουν τέσσερις βασικές δεξιότητες, τα λεγόμενα soft skills: ευελιξία, προσαρμοστικότητα, ικανότητα λήψης αποφάσεων, και ανθεκτικότητα».
Ο εργοδότης ή η εταιρεία αγοράζουν πακέτα αξιολογήσεων και δημιουργούν ένα προφίλ στην πλατφόρμα του Owiwi, όπου μπορούν να προσκαλέσουν τους υποψηφίους αλλά και το υφιστάμενο προσωπικό, ώστε να αξιολογηθούν μέσα από το παιχνίδι που δημιούργησε η Owiwi. Επιπλέον, μέσα από τον προσωπικό της λογαριασμό η εταιρεία-πελάτης, πληρώνοντας το αντίστοιχο αντίτιμο, παρατηρεί, μεταξύ άλλων, τη ροή των αξιολογήσεων, τους υποψηφίους που έχουν ολοκληρώσει το παιχνίδι, καθώς και τα αποτελέσματά τους. Ωστόσο, «πρόσβαση στην πλατφόρμα μας έχουν και οι απλοί χρήστες οι οποίοι μπορούν να παίξουν δωρεάν και να λάβουν την αξιολόγησή τους μία φορά το εξάμηνο», τονίζει ο κ. Βαρθολομαίος.
Ενα μεγαλύτερο βήμα προς την καινοτομία θα κάνει η εταιρεία τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, με την παρουσίαση μίας νέας πιο εξελιγμένης έκδοσης του παιχνιδιού, η οποία θα αξιολογεί τέσσερις ακόμη δεξιότητες: ευκολία εκμάθησης, εργασιακό ήθος, ομαδικό πνεύμα, ανάληψη ευθυνών. Αυτό, σύμφωνα με τους ιδρυτές της Owiwi, αποτελεί παγκόσμια καινοτομία. «Είμαστε οι πρώτοι που θα προωθήσουμε στην αγορά ένα παιχνίδι που να αξιολογεί τόσες πολλές δεξιότητες. Καμία ανταγωνίστρια εταιρεία δεν προσφέρει κάτι αντίστοιχο», επισημαίνει στην «Κ» η Αθηνά Πολίνα Ντόβα, συνιδρύτρια της εταιρείας, εκφράζοντας παράλληλα και την πρόθεσή της να παρουσιάσουν τη νέα έκδοση του παιχνιδιού στη ΔΕΘ.
Ολα αυτά πραγματοποιήθηκαν μέσα από τη χρηματοδοτική στήριξη που παρείχε στην εταιρεία το Fundbox capital. H Οwiwi αρχικά αναδύθηκε στην αγορά το 2014 μέσα από το 2ο κύκλο του προγράμματος egg της Eurobank, έχοντας εξασφαλίσει ένα μικρό κεφάλαιο κίνησης ύψους 25.000 ευρώ.Υστερα από μία ισχυρή, για τα δεδομένα μιας startup, ένεση ρευστότητας της τάξεως των 200.000 ευρώ, το παιχνίδι που δημιούργησε η εταιρεία έκανε την παρθενική του εμφάνιση στην ελληνική αγορά τον Νοέμβριο του 2016. Εκτοτε έπειτα από έναν δεύτερο γύρο χρηματοδότησης πέρυσι τον Δεκέμβριο, η εταιρεία έχει κατορθώσει να αυξήσει τα μέλη της και να προετοιμάσει τη νέα έκδοση του παιχνιδιού. «Γενικά την εταιρεία απαρτίζουν 6 άτομα ενώ 5 ακόμα άτομα ανήκουν στην επιστημονική ομάδα, διότι το παιχνίδι λειτουργεί και ως ένα ψυχομετρικό εργαλείο. Το δημιουργικό κομμάτι πλαισιώνουν άτομα από την Ουκρανία, τον Καναδά, τη Ν. Ζηλανδία και την Ν. Αμερική, ενώ σημαντική στήριξη μάς παρείχε από τα πρώτα μας βήματα ο κ. Ιωάννης Νικολάου, καθηγητής του τμήματος ΔΕΤ στην ΑΣΟΕΕ», λέει ο κ. Βαρθολομαίος.
Οπως μας διηγείται, ήδη από το 2015 η εταιρεία ήταν έτοιμη να κλείσει ένα μεγάλο χρηματοδοτικό ντιλ με ένα ισραηλινό venture capital,συμφωνία που δεν ευδοκίμησε εξαιτίας των capital controls. «Λόγω του κλίματος αβεβαιότητας αναγκαστήκαμε να αφαιρέσουμε το “gr” από τη διεύθυνση της ιστοσελίδας μας και να το μετατρέψουμε σε “uk”, ώστε να καθησυχάσουμε τους επενδυτές και τις εταιρείες του εξωτερικού». Παρά την επιφυλακτικότητα που είχαν στην αρχή οι δύο δημιουργοί της εταιρείας ως προς το εγχείρημά τους, η ιδέα τους κίνησε το ενδιαφέρον μεγάλων πολυεθνικών και εγχώριων εταιρειών. Ετσι, η Owiwi προσφέρει τις υπηρεσίες της σε εταιρείες όπως οι Tιτάν, Motor Oil, Leroy Merlin, L’Oréal Hellas, Byte, Village Cinemas, Eurolife, Vodafone, ενώ η φήμη της έχει ταξιδέψει έως την Τουρκία, την Κύπρο και τις Φιλιππίνες.
Πηγή: kathimerini.gr