Επένδυση 550 εκατ. δολ. από Google στην κινεζική πλατφόρμα JD.com
Με το βλέμμα στραμμένο στην αχανή αγορά της Κίνας και της νοτιοανατολικής Ασίας εν γένει, η Google πρόκειται να επενδύσει 550 εκατομμύρια δολάρια στον κινεζικό όμιλο ηλεκτρονικού εμπορίου της JD.com. Πέραν της επέκτασης των δραστηριοτήτων της η Google ενδιαφέρεται να αντεπεξέλθει και στον ανταγωνισμό, που προέρχεται από τον κολοσσό ηλεκτρονικού εμπορίου της Amazon. Μιλώντας για την επένδυση του μισού δισεκατομμυρίου δολαρίων, οι δύο εταιρείες, Google και JD.com, την χαρακτήρισαν μέρος μίας ευρύτερης συνεργασίας.
Στο πλαίσιο αυτό τα προϊόντα της JD.com θα προωθούνται μέσα από την πλατφόρμα της Google και τις υπηρεσίες που προσφέρει στους καταναλωτές. Στελέχη της Google, πάντως, διευκρίνισαν ότι η επένδυση αυτή δεν θα σημαίνει και άλλες μεγάλες πρωτοβουλίες στην Κίνα, δεδομένου ότι έχει διακοπεί η παροχή των βασικών της υπηρεσιών αναζήτησης – κι αυτό γιατί η Google αρνήθηκε να λογοκρίνει τα αποτελέσματα της αναζήτησης σύμφωνα με την κινεζική νομοθεσία.
Αμοιβαία οφέλη
Τι θα σημάνει αυτό για την κινεζική εταιρεία; Το ότι θα μπορέσει να επεκταθεί πέραν της νοτιοανατολικής Ασίας και στις αγορές της Ευρώπης και της Βόρειας Αμερικής. Μεταξύ των επενδυτών της JD.com, συμπεριλαμβάνονται ο κινεζικός όμιλος παροχής υπηρεσιών Ιντερνετ, Tencent Holdings και η αμερικανική Walmart. Η Google θα κάνει την επένδυση μέσω της αγοράς 27,1 εκατομμυρίων νέων μετοχών της JD.com στην τιμή των 20,29 δολαρίων εκάστη. Αποκτώντας το πακέτο αυτό, η Google θα έχει κάτι λιγότερο από το 1% του κινεζικού ομίλου.
Η στρατηγικής σημασίας συνεργασία των Google – JD.com βασίζεται στο να συνδυαστεί η τεχνογνωσία της JD.com στη διαχείριση συστημάτων προμηθευτικής αλυσίδας με την τεχνολογία της Google, η οποία πειραματίζεται με τις αλλαγές στις αγοραστικές συνήθειες των ανθρώπων. «Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι με τη συνεργασία μας με την JC.com, διερευνώντας νέες λύσεις στο οικοσύστημα του διεθνούς λιανεμπορίου και στοχεύοντας στο να προσφέρουμε απλές και εξατομικευμένες εμπειρίες στους καταναλωτές όλου του κόσμου», τόνισε ο γενικός διευθυντής του τομέα εταιρικών λύσεων της Google, Φίλιπ Σίντλερ. Σύμφωνα με τον αναλυτή της μονάδας Bloomberg Ιntelligence, Τζιτέντρα Γουάραλ, ένα σημαντικό δέλεαρ για την Google είναι ότι η JD.com διαθέτει το δικό της δίκτυο διαχείρισης συστημάτων προμηθευτικής αλυσίδας και είναι παρόμοιο με εκείνο της Amazon.
Πρέπει να αναφερθεί ότι αυτή η κινητικότητα, που επιδεικνύει πρόσφατα η Google, εστιάζεται στο ηλεκτρονικό λιανεμπόριο με την τεράστια δυναμική. Πριν από λίγο καιρό ανακοίνωσε τη συνεργασία της με τον γαλλικό όμιλο σούπερ μάρκετ Carrefour, που έχει διείσδυση σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες, τη Μέση Ανατολή, την Αφρική, καθώς και τη Λατινική Αμερική. Η Google συμφώνησε να πωλεί μέσω της ηλεκτρονικής της πλατφόρμας τα προϊόντα της Carrefour στη γαλλική αγορά. Οπως προσθέτει, εν κατακλείδι ο κ. Γουάραλ της Βloomberg Intelligence, το πεδίο του ηλεκτρονικού λιανικού εμπορίου είναι και η μεγαλύτερη διαφημιστική αγορά της Google. Οι δε επενδύσεις της σε αυτό είναι πολύ πιθανόν να αυξηθούν. H συμμαχία της με την JD.com σημαίνει ότι χαράζει μία μακροπρόθεσμη στρατηγική άμυνας και επίθεσης μαζί έναντι της Amazon, ώστε και να διατηρήσει τη δύναμή της στις διαφημίσεις και να επεκταθεί σε περισσότερες αγορές.
Πηγή: kathimerini.gr