Η Facebook αύξησε κατά 63% τα κέρδη της το α΄τρίμηνο 2018
Εντυπωσιακή αύξηση κερδών κατά 63% παρουσίασε το πρώτο τρίμηνο του 2018 η Facebook, αποδεικνύοντας ότι ο αντίκτυπος από το σκάνδαλο διαρροής προσωπικών δεδομένων ήταν μικρός. Τα έσοδα ενισχύθηκαν εξίσου θεαματικά κατά 49%, χάρη στη συνεχιζόμενη ανάπτυξη των διαφημίσεων του Facebook, μέσω των έξυπνων τηλεφώνων. Επιπροσθέτως, οι ενεργοί χρήστες του εν λόγω κοινωνικού δικτύου έχουν αυξηθεί κατά 13% σε σύγκριση με το ίδιο τρίμηνο πριν από ένα χρόνο. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Μαρτίου, οι ενεργοί χρήστες σε μηνιαία βάση αυξήθηκαν κατά 70 εκατ., φθάνοντας τα 2,2 δισ. παγκοσμίως.
Μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων πρώτου τριμήνου του αμερικανικού ομίλου υψηλής τεχνολογίας, η τιμή της μετοχής του εκτινάχθηκε 7%, στο πλαίσιο των συναλλαγών που διεξάγονται μετά το κλείσιμο της αμερικανικής αγοράς. Ευλόγως, αυτή η άνοδος να δημιουργεί ερωτήματα, όταν μάλιστα έχει προηγηθεί ένα τεράστιο σκάνδαλο, με τον επικεφαλής και ιδρυτή του Facebook Μαρκ Ζούκερμπεργκ να καταθέτει στο αμερικανικό Κογκρέσο. Ωστόσο, όπως επισημαίνει ο αναλυτής Μπράιαν Γουίζερ της Pivotal Research, «το προσωπικό απόρρητο και η κατάθεση του κ. Ζούκερμπεργκ στο Κογκρέσο δεν θα απασχολήσουν τόσο πολύ τους επενδυτές, όσο η κερδοφορία της Facebook και το ποιο κριτήριο χρησιμοποιεί για να μετράει τους χρήστες της». Τον Μάρτιο οι New Υork Times και άλλες εφημερίδες αποκάλυψαν ότι η εταιρεία πολιτικών συμβούλων Cambridge Analytica, η οποία είχε λάβει ενεργά μέρος στην προεκλογική εκστρατεία του Αμερικανού προέδρου, είχε πρόσβαση στα προσωπικά δεδομένα εκατομμυρίων χρηστών του Facebook.
Τον Απρίλιο, ο κ. Ζούκερμπεργκ κατέθεσε για την υπόθεση στο Κογκρέσο, εκφράζοντας την ελπίδα ότι «η εταιρεία του θα συνεχίσει την επιτυχημένη πορεία της στο μέλλον, δημιουργώντας προϊόντα που θα ωφελούν τους ανθρώπους και την κοινωνία». Κι αν αυτά τα δήλωσε ως απολογούμενος, δεν χρειάζεται να κάνει κάτι αντίστοιχο και έναντι των επενδυτών. Τα έσοδα από τις διαφημίσεις αυξάνονται σταθερά όπως και ο αριθμός των χρηστών. Οι προκλήσεις για την εταιρεία δεν σχετίζονται με την Cambridge Analytica, αλλά με τη νέα ευρωπαϊκή νομοθεσία, που θα τεθεί σε ισχύ από τον Μάιο. Οι νέοι κανόνες για την προστασία του απορρήτου προβλέπουν ότι οι εταιρείες υψηλής τεχνολογίας πρέπει πρώτα να ζητούν τη συγκατάθεση των χρηστών και μετά, αν τη λάβουν, να μπορέσουν να έχουν πρόσβαση στα στοιχεία τους. Η Facebook έχει δηλώσει ότι με το νέο κανονιστικό πλαίσιο στην Ε.Ε. θα υπάρξει μείωση χρηστών. «Βασικό για την εταιρεία είναι να αποδείξει στην αγορά ότι ελέγχει τα πράγματα και δεν συνεχίζεται η διαρροή», παρατηρεί ο Nταν Αϊβς, επικεφαλής στρατηγικής της έρευνας για τις εταιρείες υψηλής τεχνολογίας στην GBH Insights.
Πηγή: kathimerini.gr