Δικαίωση για την Beat σε γερμανικό δικαστήριο
Απόλυτα νόμιμη έκρινε γερμανικό ομοσπονδιακό ανώτατο δικαστήριο την επιδότηση κομίστρου, δικαιώνοντας την εταιρεία Mytaxi, η οποία αποτελεί μητρική της Beat. Η απόφαση θεωρείται ιδιαίτερα σημαντική, καθώς πέραν του ότι το δικαστήριο της Καρλσρούης δικαίωσε την εταιρεία, δημιουργεί δεδικασμένο, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί και από άλλες αντίστοιχες εταιρείες.
Ιδιαίτερα σημαντικό είναι το γεγονός ότι το δικαστήριο έκρινε ότι η Mytaxi αποτελεί ψηφιακή εφαρμογή διαμεσολάβησης και όχι εταιρεία παροχής μεταφορών. Και αυτό γιατί το σχετικό νομοσχέδιο που ψηφίστηκε πριν από λίγες ημέρες από το ελληνικό Κοινοβούλιο μετατρέπει υποχρεωτικά όλες τις εταιρείες που παρέχουν υπηρεσίες διαμεσολάβησης υπηρεσιών ταξί, σε μεταφορικού έργου, υποχρεώνοντάς τες να προχωρήσουν σε εξειδικευμένη αδειοδότηση.
Σημειώνεται ότι προηγούμενη απόφαση ευρωπαϊκού δικαστηρίου έκρινε ότι η εταιρεία Uber (που παρέχει διαφορετικού τύπου έργο από Beat ή Mytaxi) αποτελεί μεταφορική εταιρεία. Ωστόσο, η παραπάνω απόφαση του γερμανικού δικαστηρίου εξαιρεί εταιρείες τύπου Beat από αυτή την πρόβλεψη, ενώ τονίζει ρητά ότι η περιστασιακή επιδότηση κομίστρου δεν συνιστά αθέμιτο ανταγωνισμό ούτε παραβίαση της νομοθεσίας περί καθορισμού κομίστρου.
Το επιχείρημα αυτό είχε χρησιμοποιήσει ο υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης προκειμένου να δικαιολογήσει το γεγονός ότι οι εταιρείες διαμεσολάβησης πρέπει να υπαχθούν σε καθεστώς μεταφορικών εταιρειών, καθώς παρέχουν προσφορές και εκπτώσεις στα κόμιστρα των επιβατών.
Ωστόσο, οι εταιρείες (τύπου Beat) αλλά και το γερμανικό δικαστήριο συμφώνησαν ότι αφού οι οδηγοί ταξί λαμβάνουν το πλήρες κόμιστρο (το ποσό που υπολείπεται από την προσφορά το καταβάλλει η εταιρεία), δεν θεωρείται η πρακτική αυτή παρέμβαση στην τιμολογιακή πολιτική.
Πηγή: kathimerini.gr