Ξεκίνησε η λειτουργία των τραπεζικών καταστημάτων του 2030

Με νέο μοντέλο λειτουργίας, το οποίο θα υιοθετηθεί σταδιακά στο σύνολο του δικτύου της τράπεζας, άνοιξαν σήμερα τις πόρτες τους δύο πλήρως αναμορφωμένα καταστήματα της Eurobank στο κέντρο της Αθήνας.

Ο λόγος γίνεται για τις μονάδες του μέλλοντος, κατά τη διοίκηση της τράπεζας, η οποία τους έχει δώσει τη ονομασία «future branch», καθώς εκτιμά ότι θα κυριαρχήσουν τα επόμενα χρόνια και στη χώρα μας.

Είναι σχεδιασμένα, κατασκευάστηκαν και λειτουργούν με απόλυτο σεβασμό στο περιβάλλον και με γνώμονα την ταχύτερη και πληρέστερη εξυπηρέτηση του πελάτη.

Η εφαρμογή ψηφιακών μέσων καταργεί τις αφίσες και το έντυπο ενημερωτικό υλικό, ενώ η ηλεκτρονική υπογραφή και η ψηφιακή αποστολή εγγράφων ελαχιστοποιεί τις εκτυπώσεις τραπεζικών παραστατικών

Ο σχεδιασμός τους συνδυάζει την άρτια τεχνολογική υποδομή με τον ανθρώπινο παράγοντα για απλή, γρήγορη, προσωποποιημένη και ασφαλή εξυπηρέτηση των πελατών σε 24ωρη βάση όλες τις μέρες του χρόνου (24/7).

Για το λόγο αυτό το μοντέλο ονομάζεται Phygital, προερχόμενο από τις λέξεις Physical (φυσικό) και digital (ψηφιακό).

Η συγκεκριμένη «μεταρρύθμιση» εκτιμάται ότι θα συμβάλει στην ενίσχυση της παραγωγικότητας και αποδοτικότητας του δικτύου της Eurobank, με ταυτόχρονη διατήρηση ή μείωση του κόστους λειτουργίας του.

Η σχετική επίδραση στην οργανική κερδοφορία αναμένεται να μετρηθεί το επόμενο διάστημα, ενώ θα ληφθεί υπόψιν και το feedback από την πελατεία κάθε καταστήματος.

Η νέα μορφή καταστημάτων

Τα νέου τύπου καταστήματα  δεν θυμίζουν σε τίποτα την κλασική τραπεζική μονάδα.

Συγκεκριμένα:

– Δεν υπάρχουν γραφεία για τους τραπεζικούς συμβούλους. Αντιθέτως, λειτουργούν χώροι συναντήσεων με τους πελάτες, που είναι ειδικά διαμορφωμένοι για να εξασφαλίζουν την ιδιωτικότητα της συζήτησης (booth).

– Γραφεία αποκλειστικά για να δουλεύουν οι τραπεζοϋπάλληλοι υπάρχουν σε μη εμφανές σημείο. Αν χρειαστεί να γίνει κουβέντα με τον πελάτη, αυτή πραγματοποιείται στους κοινόχρηστους χώρους που προαναφέρθηκαν

– Υπάρχουν ειδικοί χώροι συναντήσεων αποκομμένοι από το υπόλοιπο κατάστημα για τις συναντήσεις με τους personal και τους business πελάτες.

Πρόκειται για καλαίσθητους χώρους, με πλήρη τεχνολογικό εξοπλισμό, στους οποίους μπορούν να γίνουν αναλυτικές συζητήσεις, στο πλαίσιο της εξερεύνησης των αναγκών του πελάτη και της ικανοποίησής του μέσα από τις υπηρεσίες και τα προϊόντα της τράπεζας

– Οι τραπεζοϋπάλληλοι κινούνται διαρκώς εντός του καταστήματος για την εξυπηρέτηση των πελατών, ανάλογα με τη ροή του κόσμου που εισέρχεται. Κοντά στην είσοδο υπάρχει υποδοχή που κατευθύνει τον επισκέπτη για το πώς θα εξυπηρετηθεί μόνοι τους σε μηχανήματα self-service ή από κάποιο στέλεχος.

Μάλιστα αν στην υποδοχή το στέλεχος της μονάδας διαγνώσει πως πρόκειται για πελάτη, ακόμη κι αν είναι περαστικός και δεν έχει ραντεβού, ο οποίος ενδιαφέρεται για προϊόντα με υψηλό περιθώριο κέρδους, αμέσως παίρνει το laptop του και τον οδηγεί στα booth για να γίνει μία εκτενής κουβέντα μαζί του, χωρίς αναμονές, ώστε να εξεταστούν οι δυνατότητες συνεργασίας.

– Στην είσοδο επίσης λειτουργεί ειδικό μηχάνημα που εκδίδει χαρτάκια με αριθμούς προτεραιότητας για όσους έρχονται στην τράπεζα, ανάλογα με το λόγο της επίσκεψής τους.

Μάλιστα, επειδή υπάρχει η δυνατότητα εισαγωγής κάρτας σε ειδική υποδοχή για την αναγνώριση του πελάτη, αναλόγως της σχέσης του με την τράπεζα, γίνεται αυτόματα προτεραιοποίησή του. Έτσι, χωρίς να γίνει αντιληπτός από τους υπόλοιπους που βρίσκονται σε αναμονή, εξυπηρετείται πρώτος.

– Τα Ταμεία δεν είναι ορατά από το χώρο αναμονής του καταστήματος. Έτσι, δεν μπορεί τρίτος να δει πχ. αν κάποιος έκανε ανάληψη ένα μεγάλο ποσό από την τράπεζα.

Επιπλέον, δεν υπάρχουν συρτάρια για την αποθήκευση μετρητών από τον ταμία. Εισάγονται σε ειδικό μηχάνημα που τα μετρά επί τόπου, ελέγχοντας ταυτόχρονα τη γνησιότητά τους και κατευθείαν καταλήγουν στο χρηματοκιβώτιο. Πρόκειται για ένα ισχυρό αντικίνητρο στους επίδοξους ληστές.

– Φυσικά υπάρχουν αρκετά μηχανήματα αυτόματης εξυπηρέτησης, στα οποία ο πελάτης μπορεί να κάνει πληθώρα συναλλαγών, όχι μόνο χρησιμοποιώντας την κάρτα, αλλά και με τη χρήση μετρητών.

Μάλιστα, είναι δυνατή η μαζική καταμέτρηση μεγάλης δεσμίδας χαρτονομισμάτων ή κερμάτων, για την πίστωσή τους σε καταθετικό λογαριασμό.

Πηγή:ot.gr