Αλλαγές σε επίδομα ανεργίας και κατάρτιση
Αλλαγές στο υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο που διέπει το επίδομα ανεργίας σε συνδυασμό με την πλήρη αναμόρφωση των προγραμμάτων κατάρτισης επεξεργάζεται η ηγεσία του υπουργείου Εργασίας, υπό την πίεση των συνεπειών της πανδημίας στην οικονομία αλλά και την αναγκαιότητα για ομαλή μετάβαση στην επόμενη μέρα. Χθες, παρουσιάζοντας την ψηφιακή αναβάθμιση του ΟΑΕΔ, ο υπουργός Εργασίας Κωστής Χατζηδάκης συνέδεσε τις κυοφορούμενες παρεμβάσεις με την πορεία της πανδημίας στη χώρα και τις όποιες δημοσιονομικές επιπτώσεις θα προκληθούν. Ο υπουργός Εργασίας, χωρίς να αναφερθεί σε λεπτομέρειες, επανέλαβε την πρόθεση της κυβέρνησης να προχωρήσει σε αλλαγές τόσο ως προς το επίδομα ανεργίας όσο και ως προς το πλαίσιο επαγγελματικής κατάρτισης και επανακατάρτισης. Επεσήμανε ότι ο ρόλος του ΟΑΕΔ θα αναβαθμιστεί ως προς την επαγγελματική κατάρτιση και επανακατάρτιση, αφήνοντας να εννοηθεί ότι θα υπάρξει και ανάλογη αύξηση των κονδυλίων.
Η πρόθεση αυτή δεν είναι ασύνδετη με τις δηλώσεις περί αναμόρφωσης του πλαισίου που διέπει το επίδομα ανεργίας, καθώς έχει διαπιστωθεί αφενός ότι είναι πολύ λίγοι οι άνεργοι που δικαιούνται το επίδομα, αφετέρου ότι παραμένει το ίδιο για όλους, καθ’ όλη τη διάρκεια της επιδότησης. Σύμφωνα με υψηλόβαθμο κυβερνητικό στέλεχος, ειδικά για το επίδομα ανεργίας, η Ν.Δ. έχει ξεκαθαρίσει και πριν από την εκδήλωση της πανδημίας, στο κυβερνητικό της πρόγραμμα, ότι θα προωθήσει ελαστικότερα κριτήρια απονομής, με στόχο να αυξηθεί σημαντικά ο αριθμός των δικαιούχων ανέργων.
Αν και το νέο πλαίσιο δεν έχει ακόμη «κλειδώσει», οι δύο σημαντικές αλλαγές θεωρούνται αλληλένδετες, καθώς στόχος είναι να στηριχθούν πιο αποτελεσματικά αυτοί που πραγματικά το έχουν ανάγκη, για όσο καιρό το έχουν ανάγκη, και παράλληλα να δημιουργηθούν οι συνθήκες και τα κατάλληλα κίνητρα, ώστε να ενταχθούν ενεργά στην αγορά εργασίας. Στο πλαίσιο αυτό, άλλωστε, εντάσσεται και η νέα εφαρμογή ΟAEΔapp που παρουσιάστηκε χθες, με περισσότερες από 40 ηλεκτρονικές υπηρεσίες να είναι πλέον στα χέρια των πολιτών.
«Προσφέρουμε ένα ακόμη χρήσιμο εργαλείο επικοινωνίας των συμπολιτών μας με τον Οργανισμό, αλλά και άμεσης ενημέρωσής τους για προγράμματα που τρέχουν και για ευκαιρίες εργασίας», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Χατζηδάκης, για να προσθέσει ότι ζητούμενο είναι ο άνεργος να μη νιώθει ανενεργός.
Ο διοικητής του ΟΑΕΔ Σπύρος Πρωτοψάλτης ανέφερε πως «ο ΟΑΕΔ επένδυσε στην καινοτομία και στον ψηφιακό του μετασχηματισμό με νέες και πρωτοποριακές υπηρεσίες, όπως τα “ψηφιακά ραντεβού” μέσω του myOAEDlive, την τηλεκπαίδευση και τηλεκατάρτιση μέσω του G-Suite for Education της Google, καθώς και τη σταδιακή ανάπτυξη άνω των 140 διαλειτουργικοτήτων με άλλους φορείς του Δημοσίου, και συνεχίζει να επενδύει με σκοπό να προσφέρει καλύτερες, ποιοτικότερες και αμεσότερες υπηρεσίες προς τους πολίτες».
Πηγή: kathimerini.gr