Με την… όπισθεν ξεκίνησε το 2021 η αγορά αυτοκινήτου
Με διψήφιο ποσοστό μείωσης στις πωλήσεις καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων ξεκίνησε η φετινή χρονιά, εξέλιξη εν πολλοίς αναμενόμενη, δεδομένης της αβεβαιότητας που επικρατεί σε σχέση με την πορεία της πανδημίας και τις συνέπειές της στα οικονομικά των νοικοκυριών και συνολικά στην εθνική οικονομία. Την ίδια ώρα, πάντως, αύξηση εξακολουθεί να καταγράφεται στις πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με τα κίνητρα για την ηλεκτροκίνηση να συνεχίζουν να είναι αποτελεσματικά.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ), συνολικά τον Ιανουάριο του 2021 κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα 13.151 επιβατικά αυτοκίνητα, εκ των οποίων 7.769 ήταν καινούργια (σ.σ. σχεδόν πάντα υπάρχει μια μικρή διαφορά μεταξύ των προκαταρκτικών στοιχείων της ΕΛΣΤΑΤ και του ΣΕΑΑ) και 5.422 μεταχειρισμένα, εισαγόμενα από το εξωτερικό.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η μείωση στα μεταχειρισμένα, εισαγόμενα από το εξωτερικό ήταν πολύ μεγαλύτερη σε σύγκριση με αυτή των καινούργιων και συγκεκριμένα οι πωλήσεις τους υποχώρησαν σε ετήσια βάση κατά 42,8%. Συνολικά οι πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων μειώθηκαν τον φετινό Ιανουάριο σε σύγκριση με τον περυσινό κατά 31%.
Αύξηση καταγράφηκε στις πωλήσεις καινούργιων φορτηγών, της τάξεως του 7,1%, ενώ από την άλλη μειώθηκαν κατακόρυφα οι πωλήσεις καινούργιων λεωφορείων, κατά 48%, κάτι που πιθανώς σχετίζεται με τη δραματική πτώση του τζίρου στον τουρισμό τη χρονιά που πέρασε.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΣΕΑΑ, το μερίδιο των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων (επαναφορτιζόμενα BEV – PHEV) στο σύνολο των πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων ήταν τον φετινό Ιανουάριο 5%, από 0,6% τον Ιανουάριο του 2020.
Σημαντική αύξηση επίσης καταγράφεται στις πωλήσεις των υβριδικών, με το μερίδιό τους να διαμορφώνεται σε 22,1%, από 11,7% ένα χρόνο πριν, ενώ από την άλλη υποχωρεί το μερίδιο των βενζινοκίνητων, των πετρελαιοκίνητων αλλά και των αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν φυσικό αέριο. Το μερίδιο των βενζινοκίνητων στις νέες πωλήσεις υποχώρησε κατά 10,1 ποσοστιαίες μονάδες, σε 48,2% από 58,3%, το μερίδιο των πετρελαιοκίνητων κατά 5,9 ποσοστιαίες μονάδες, σε 21,8% από 27,6%, και το μερίδιο των αυτοκινήτων με φυσικό αέριο περιορίστηκε σε 1,7% από 1,8%.
Ο πρώτος μήνας του νέου έτους βρίσκει την Toyota να έχει το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς (16,4%), ακολουθεί η Peugeot με 11,1% και την τρίτη θέση καταλαμβάνει η Hyundai (6,6%).
Πηγή: kathimerini,gr