16 Έλληνες στους 100 σημαντικότερους ανθρώπους της ναυτιλίας
Στη λίστα με τους ανθρώπους, οι οποίοι έχουν τη μεγαλύτερη επιρροή στην παγκόσμια ναυτιλία, «φιγουράρουν» και 16 Έλληνες, όπως αναφέρεται στην ετήσια κλίμακα της διεθνούς ναυτιλιακής επιθεώρησης Lloyd’s List.
Πρώτος Έλληνας είναι για άλλη μια χρονιά ο Γιάννης Αγγελικούσης, ο οποίος βρίσκεται στην 7η θέση της σχετικής κατάταξης. Όσον αφορά την κορυφή της διεθνούς λίστας, εκεί βρίσκονται οι ναυτικοί της παγκόσμιας εμπορικής ναυτιλίας -σε μια συμβολική αναγνώριση του έργου που επιτέλεσαν μέσα στις ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες της πανδημίας.
Στη 2η θέση βρίσκονται δυο Δανοί, ο διευθύνων σύμβουλος της AP Moller Holding, Robert Uggla, και ο διευθύνων σύμβουλος της AP Moller-Maersk, Soren Skou, ενώ την 3η μοιράζονται ο πρόεδρος της Cosco China Siping, Xu Lirong, μαζί με τον Miao Jianmin, επικεφαλής της China Merchants Group.
Μετά τον Γιάννη Αγγελικούση της 7ης θέσης, ο επόμενος Έλληνας στο Top 100 του Lloyd’s List συναντάται στην 13η και είναι ο Γιώργος Προκοπίου της Dynacom/Dynagas. Ακολουθεί στην 24η ο Γιώργος Οικονόμου της TMS και στην 25η η Αγγελική Φράγκου (Navios). Ο Παναγιώτης Γ. Λιβανός της GasLog κατατάχθηκε στην 35η θέση, ενώ λίγο μετά, στην 37η βρίσκεται ο Πέτρος Παππάς, διευθύνων σύμβουλος της Star Bulk.
Ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρος Βενιάμης, βρίσκεται στην 38η θέση και έπονται στην 59η ο Ευάγγελος Μαρινάκης, στην 60η ο επικεφαλής της Costamare, Κωστής Κωνσταντακόπουλος, στην 81η η Αννα Αγγελικούση, στην 83η ο Νικόλας Τσάκος με την TEN και στην 86η ο πρόεδρος της Intercargo, Δημήτρης Φαφαλιός. Οι ελληνικές συμμετοχές ολοκληρώνονται στην 93η θέση με την Δέσποινα Παναγιώτου-Θεοδοσίου, την πρόεδρο της Wista (Women’s International Shipping & Trading Association).
Μεταξύ των 10 σημαντικότερων παραγόντων της τεχνολογίας στην ναυτιλία βρίσκεται στην 8η θέση ο Μάικ Κωνσταντινίδης της METIS Cyberspace Technology και στο αντίστοιχο Top 10 των ασφαλιστικών ο Ηλίας Τσακίρης του American Hellenic Hull Insurance.
Το ελληνικό νηολόγιο έχασε όμως, μερίδιο αγοράς για μια ακόμη χρονιά και συρρικνώθηκε κατά 5,7% στα 38 εκατομμύρια GT (ολική χωρητικότητα), σύμφωνα με τα στοιχεία του Lloyd’s List Intelligence στα τέλη Οκτωβρίου.
Η ελληνική σημαία δεν αντιπροσωπεύει περισσότερο από το ένα πέμπτο του ελληνικού στόλου. «Ενώ η σημαία έχει φτάσει σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα, μια νέα πρωτοβουλία της κυβέρνησης μπορεί να της δώσει την ευκαιρία να ανακάμψει» σχολιάζει το Lloyd’s List. Και θυμίζει πως το καλοκαίρι η κυβέρνηση εισήγαγε νομοθεσία που επιτρέπει στις ναυτιλιακές εταιρείες να απασχολούν χαμηλόβαθμο πλήρωμα με διεθνείς συμβάσεις συνδικάτων με στόχο α αποκαταστήσει την χαμένη ανταγωνιστικότητα της ελληνικής σημαίας.
Πηγή: Kathimerini.gr