Φθίνουν οι πωλήσεις προϊόντων μακιγιάζ
Ενας από τους κλάδους που δέχονται πλήγματα λόγω του κορωνοϊού είναι αυτός των προϊόντων ομορφιάς και δη του μακιγιάζ – με μια μάσκα στο πρόσωπο τι να αγοράσεις; Ολοένα και περισσότερες γυναίκες εργάζονται από το σπίτι, άρα δεν «υποχρεώνονται» να έχουν μια επαγγελματική εμφάνιση. Επίσης, όταν βγαίνουν φορούν αρκετά συχνά μάσκα, οπότε η διάθεση να αγοράσουν κραγιόν και ρουζ φθίνει. Παράλληλα, η πανδημία έχει φέρει στο προσκήνιο νέα δεδομένα, δημιουργώντας νέες τάσεις, όπως παρατηρεί σχετικά η εφημερίδα The Wall Street Journal.
Κι αυτές οι τάσεις είναι η στροφή σε προϊόντα περιποίησης δέρματος και στην τεχνολογία ψηφιακής δοκιμής. Η γενικότερη εικόνα της πανδημίας και των επιπτώσεών της στην οικονομία παραμένει θολή, οπότε αναλυτές του κλάδου εκτιμούν ότι οι πωλήσεις ειδών μακιγιάζ θα παραμείνουν υποτονικές, ασκώντας πιέσεις και στα συνολικά αποτελέσματα των εταιρειών.
Λόγου χάριν, η αμερικανική αλυσίδα καταστημάτων καλλυντικών Ulta Beauty ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα ότι οι πωλήσεις ειδών μακιγιάζ, οι οποίες αντιστοιχούν σχεδόν στο 50% των συνολικών πωλήσεών της, παραμένουν σε χαμηλότερα από τα προ πανδημίας επίπεδα. Ειδικότερα, το δεύτερο τρίμηνο οι πωλήσεις των προϊόντων μακιγιάζ μειώθηκαν 43%, αλλά τα κέρδη της γενικά αποδείχθηκαν καλύτερα των αναμενομένων – οι καταναλωτές επισκέφθηκαν λιγότερες φορές τα καταστήματα Ulta Beauty, αλλά ξόδεψαν περισσότερα.
Εν τω μεταξύ, όπως επισημαίνει στο ρεπορτάζ της η Wall Street Journal, οι πωλήσεις προϊόντων μακιγιάζ είχαν ήδη αρχίσει να ελαττώνονται τα τελευταία δύο χρόνια, εν μέρει λόγω της προτίμησης αρκετών γυναικών να «επενδύουν» σε μια πιο φυσική εμφάνιση. Σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών αγοράς Mintel, οι λιανικές πωλήσεις καλλυντικών στις ΗΠΑ αναμένεται να μειωθούν κατά 10,6% το 2020.
Ενας λόγος για τις εξελίξεις αυτές είναι πως δεν υπάρχουν νέες τάσεις στο συγκεκριμένο πεδίο, όπως πριν από πέντε χρόνια, όταν δινόταν έμφαση στις γραμμές του προσώπου και στις φωτοσκιάσεις και είχαν δημιουργηθεί ανάλογα προϊόντα. Σήμερα, εξαιτίας της πανδημίας, της τηλεργασίας και των περιορισμένων κοινωνικών συναθροίσεων, το ενδιαφέρον υποχωρεί. Επίσης, ενώ σε προηγούμενες κρίσεις οι γυναίκες αγόραζαν κάτι μικρό, όπως ένα κραγιόν, τώρα αυτό δεν είναι αναγκαίο λόγω μάσκας.
Τουρισμός
Αν και πολλοί ταξιδιωτικοί περιορισμοί ήρθησαν, η τουριστική κίνηση δεν λειτουργεί αυτή τη φορά αντισταθμιστικά. Οι προβλέψεις για τα έσοδα των καταστημάτων αφορολόγητων ειδών στα αεροδρόμια παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα. Ούτε ο κολοσσός του κλάδου, η Estee Lauder, έμεινε αλώβητος.
Οι πωλήσεις στα καλλυντικά της μειώθηκαν 61%, ενώ μια ελπίδα για κέρδη δίνουν τα προϊόντα που αφορούν την περιποίηση δέρματος. Με την εργασία να έχει μεταφερθεί έως ένα βαθμό στο σπίτι, οι γυναίκες δείχνουν να προτιμούν πιο πολύ κρέμες προσώπου, λοσιόν και ορούς. Κι αυτά κυρίως τα αγοράζουν ηλεκτρονικά.
Πρόκειται για ακόμα μία νέα τάση, στο πλαίσιο της οποίας μεγάλο μέρος του τζίρου των εταιρειών του κλάδου έχει μετατοπισθεί στο Διαδίκτυο. Ειδικότερα, η Ulta ανακοίνωσε ότι κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου οι ψηφιακές πωλήσεις της ενισχύθηκαν θεαματικά κατά 200%, και σε αυτό συνέβαλε η εικονική δοκιμή προϊόντων ή η παρακολούθηση μαθημάτων μακιγιάζ. Πάντως, όπως παρατηρούν εν κατακλείδι αναλυτές του κλάδου των ειδών ατομικής περιποίησης και των καλλυντικών, καλύτερες ημέρες θα έρθουν μετά το τέλος της πανδημίας, αν και αλλαγές όπως η τηλεργασία τείνουν να λάβουν μόνιμο χαρακτήρα. Συν τοις άλλοις, τα προϊόντα αυτά απαιτούν δοκιμή στο δέρμα και βασίζονται στην επαφή – οπότε, μέχρις ότου βρεθεί το εμβόλιο και υποχωρήσουν οι ανησυχίες για θέματα υγείας και ασφάλειας, οι γυναίκες δεν θα επιλέγουν να αγοράζουν είδη μακιγιάζ με τον τρόπο που το έκαναν στο παρελθόν.
Πηγή: kathimerini.gr